Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkforsegling felger

Startet av Muffinman, lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18

« forrige - neste »

Haldenser

Jepp, fikk time om en uke på ting som var kritisk/viktig for daglig drift/sikkerhet. Resten av småplukket avtalte jeg i juni når kona starter ferien. Helt greit slik  :)
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Torpedo Ted

Jeg fikk tilbud om time i slutten av Juni og midten av september nå! De har ikke tenkt å gjøre seg ferdig når den først er der, de må ta det i to omganger! >:( For å utbedre feil en splitter ny bil ble levert med

Dette holder overhode ikke mål. Og dette har vært et problem veldig lenge nå, og det ser ikke ut som de gjør nevneverdig mye for å ordne opp i det. Selv med de (få) nye service centerene tviler jeg på at ventetiden kommer til å bli akseptabel. Blir vi nødt å tipse media om dette?

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Torpedo Ted

Sitat fra: BMW850 på onsdag 18. mars 2015, klokken 19:47
Hva består feilen av om jeg kan spørre?

Ryggelys fulle av fukt, og AC ventil som ikke fungerer, er feilene som har vært siden dag 1 (snart et år siden). Er et par andre småting også (ripe vindu, vibrasjon/lyder fra dash og skjevt ratt).

Rasmus.B

Vel, jeg ringte for ett par uker siden til Oslo Nord for å få utbedret manglende lysdioder i øvre bremselys. ( 3 stykker som ikke virker, tror jeg) Fikk beskjed om at de ville ringe når de fikk tid, og nå for ett par timer siden ringte de, og kunne ta inn bilen i morgen tidlig. Hadde forventet måneder med venting, og nå ble det bare 2 uker.
Så kan man vel si at 2 uker er lenge å vente for noen fille lys, men det er en annen sak. Jeg ble positivt overasket.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

GOS

Sitat fra: Rasmus.B på onsdag 18. mars 2015, klokken 21:03
Vel, jeg ringte for ett par uker siden til Oslo Nord for å få utbedret manglende lysdioder i øvre bremselys. ( 3 stykker som ikke virker, tror jeg) Fikk beskjed om at de ville ringe når de fikk tid, og nå for ett par timer siden ringte de, og kunne ta inn bilen i morgen tidlig. Hadde forventet måneder med venting, og nå ble det bare 2 uker.
Så kan man vel si at 2 uker er lenge å vente for noen fille lys, men det er en annen sak. Jeg ble positivt overasket.

Det å fikse disse lysdiodene er ikke så liten sak som en skulle tro. En må typisk til Carglass etc og ta ut hele bakruten og deretter kan en bytte ut lysdiodene for så å lime på bakruten igjen. Så det går en dag før bilen er klar til forsiktig bruk uten belastning på ruten de første timene.
Fikk utbedret det samme på min for 2 uker siden.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

BMW850

Sitat fra: Torpedo Ted på onsdag 18. mars 2015, klokken 20:52

Ryggelys fulle av fukt, og AC ventil som ikke fungerer, er feilene som har vært siden dag 1 (snart et år siden). Er et par andre småting også (ripe vindu, vibrasjon/lyder fra dash og skjevt ratt).

OK :) Jeg har også dugg i ryggelys. Har de fått noe endelig fix på det tro?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Brede

Sitat fra: BMW850 på onsdag 18. mars 2015, klokken 21:31

På tredje forsøk ser det nå ut til at de har lykkes på bilen vår, snart to måneder uten dugg!  ;D
Tror ikke det var noen ny design på chromlista de monterte denne gangen heller, spørs bare om de har blitt dyktigere til å montere kanskje.  ???

Muffinman

Mine er ihvertfall fulle av dritt og fuktighet etter 4. forsøk. Er vel et halvår siden siste.

Også_Øyvind_H

Sitat fra: GOS på onsdag 18. mars 2015, klokken 21:22
Sitat fra: Rasmus.B på onsdag 18. mars 2015, klokken 21:03

Det å fikse disse lysdiodene er ikke så liten sak som en skulle tro. En må typisk til Carglass etc og ta ut hele bakruten og deretter kan en bytte ut lysdiodene for så å lime på bakruten igjen. Så det går en dag før bilen er klar til forsiktig bruk uten belastning på ruten de første timene.
Fikk utbedret det samme på min for 2 uker siden.

Jeg har bare ventet snart et år på dette, men nå står den inne hos Drammen for fiks :). Jeg vurderer å bytte i S85D, men det er lite fristende å legge ut en bil med feil (selv med Tesla's garanti). Og listen er selvsagt lenger....
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Knut Erling Øen

Sitat fra: Brede på onsdag 18. mars 2015, klokken 21:43
Sitat fra: BMW850 på onsdag 18. mars 2015, klokken 21:31

På tredje forsøk ser det nå ut til at de har lykkes på bilen vår, snart to måneder uten dugg!  ;D
Tror ikke det var noen ny design på chromlista de monterte denne gangen heller, spørs bare om de har blitt dyktigere til å montere kanskje.  ???

Nei, det er ikke kommet nytt design enda - det kommer, men mulig monteringen er noe bedre. Har fortsatt ikke dugg i min P85D... ;)
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

snappy

Sitat fra: Torpedo Ted på onsdag 18. mars 2015, klokken 19:25
Jeg fikk tilbud om time i slutten av Juni og midten av september nå! De har ikke tenkt å gjøre seg ferdig når den først er der, de må ta det i to omganger! >:( For å utbedre feil en splitter ny bil ble levert med

Dette holder overhode ikke mål. Og dette har vært et problem veldig lenge nå, og det ser ikke ut som de gjør nevneverdig mye for å ordne opp i det. Selv med de (få) nye service centerene tviler jeg på at ventetiden kommer til å bli akseptabel. Blir vi nødt å tipse media om dette?

Har du fått tid innen akseptabel venting ? Frunken åpner seg ikke på en 10 dager gammel bil og Tesla mener slutten av Juni er et fint tidspunkt å fikse det.
2014 e-UP
2015 85D

Tesla-man

Kan vi få garantisaker fikset I utlandet - f.eks Sverige eller Danmark?
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

pagal

Sitat fra: Tesla-man på onsdag 08. april 2015, klokken 18:27
Kan vi få garantisaker fikset I utlandet - f.eks Sverige eller Danmark?
JA, bestilte tid og fikk garantireparasjon utført i Hamburg
Early CHAdeMO adapter Jæren

toppi

På tide med litt skryt også:
Jeg har hatt en nesten problemfri bil.
På 1 års service i fjor høst byttet de også til innfellbare speil.
Da fikk jeg for første gang susende lyd fra trekantvinduet foran.
Tok kontakt og dagen etter leverte de lånebil på trappa og tok med seg Teslaen. Fikset på dagen. Flott service.

I Januar ble jeg kalt inn til skifte av Power Switch, i Mars.
Pga en svakhet oppdaget med fjerndiagnose. 
Jeg ba dem samtidig sjekke DU og at par andre småting.
Etter 3 dager hos Tesla på Grorud fikk jeg igjen en vasket bil med ny Power Switch og ny DU ++.

En drøm i forhold til Møller som jeg har slitt med tidligere  ;D
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA