Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkforsegling felger

Startet av Muffinman, lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18

« forrige - neste »

AndreS

Sitat fra: mj på fredag 27. februar 2015, klokken 11:22
Uansett nå, ventetiden på service og reklamasjoner er vel noe som TOCN bør ta opp på et litt høyere nivå. Fortsetter det slik vil Tesla miste mange kunder. Både nye og gamle.

helt enig!!
I3 i bestilling

langvass

UTVIDELSE AV SERVICEPERIODE?
Først vil jeg understreke at jeg er kjempefornøyd med min TS. Bor langt inne i skauen med 3 km, til dels speilblank, gårdsvei. Har ikke stått fast overhodet i vinter. Har også Landcruiser og A6 Allroad, bruker likevel TS på dårlig føre. Men mener at 5 måneders vent på service er noe annet enn det jeg betalte mange tusen for. Tesla har ikke levert varen vi ble forespeilet. Foreslår organisert krav om kompensasjon. F.eks. lenger servicedekning. Må nå betale andre steder for hva jeg trodde skulle være dekket for. Har bare småfeil, men til sammen irriterende:

- Slåss med ladeluka hver dag
- Varierende bremseeffekt
- Umc delvis i filler
- Avstandsvarsler piper og skriker etter egen lyst
- Dama på sevicetelefonen ville ikke ha noe med fjerning av spiker fra dekk eller dekkskifte
- Vurderer å ha gullfisk i baklykter

Kagex

P29687

cirys1

Men visst man må bytte bremser på 15.000 km, går ikke det på garanti??
Det er jo ikke normalt det? Eller må man ha serviceavtale for dette?

De er jo ikke akkurat billige disse Brembo bremsene...

D.O

Usikker på om jeg skulle tørre å skrive noe her, for jeg har fått service til rett tid. Har også hatt bilen en tur hos Drammen karosseri og 3 ganger til servicesenter og 2 ganger Ranger for service/garanti/reklamasjon utbedringer(inkludert titanskjold, ladeoppgradering og nye bremser/skjold) alltid ordnet seg i løpet av noen dager. Også opplevd at de har tatt bilen inn en helg siden vi skulle på helgetur og at bilen dermed var i området(bor 40mil unna servicesenter) Alltid loaner eller leiebil, med spørsmål om det er noe mer de kan hjelpe med. Oppringt i ettertid med spørsmål om leiebilen dekket vårt behov. Ren bil i retur etter service, hygglig folk og generelt bare positiv erfaring. Ikke alle ting som har blitt ordnet/utbedret på beste måte. Men har vært ærlig og gitt både positive og konstruktive tilbakemeldinger etterhvert som bilen har vært inne. Var noe misfornøyd med en ansatt som ikke holdt avtaler eller svarte/tok kontakt, men det ordnet seg
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Sjøhyene

Hvilket service center hører du til D.O? For dette kan umulig være på østlandet vel.?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

RonnyØ

Jeg får ikke svar på mailene jeg sender engang, så jeg er ikke imponert..
Husqvarna Automower 320

Øggen

Enig med D.O
Har alltid fått service/hjelp når det trengtes fra Trondheim. Der er Morten meget pliktoppfyllende, og har alltid organisert noe, også midt på natten.
Men, Tesla Lade har mistet en god mann, som nå kommer til Ålebyen der jeg holder til. Venter nå på Ranger besøk om 2-3 uker her, og håper servicen fortsetter like bra når SC åpner her om noen måneder.

BMW850

Er det virkelig ikke flere som ser at Tesla virkelig sikter mot verdens beste service? La dem få litt tid! Jeg har også levert bil og sett at den stod utenfor i Drammen en uke før de tok den inn og begynte. Var litt frustrert der og da, men please gi de litt "slack" og prøv å være tålmodige. De bytter, fikser og oppgraderer uten å krangle og gjør sitt beste. Det er helt klart at det er forbedringspotensiale på flere områder, særlig kommunikasjon, men jeg er villig til å være tålmodig for å hjelpe Tesla frem samtidig som jeg har forståelse for at de må prioritere. Om det viser seg at servicen på min bil(servicepakke) som jeg skal ha tidlig i mai blir utsatt noen måneder, so what!? Det bryr meg midt i r...! Er helt sikker på at jeg ikke blir skadelidende på noen som helst måte. Tror faktisk Tesla ordner opp i dette til vår fordel. Og de som måtte ha behov for "umiddelbart vedlikehold" av sikkerhetsmessige årsaker vil jeg også tro blir prioritert.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

cirys1

Sitat fra: BMW850 på fredag 27. februar 2015, klokken 20:47
Er det virkelig ikke flere som ser at Tesla virkelig sikter mot verdens beste service? La dem få litt tid! Jeg har også levert bil og sett at den stod utenfor i Drammen en uke før de tok den inn og begynte. Var litt frustrert der og da, men please gi de litt "slack" og prøv å være tålmodige. De bytter, fikser og oppgraderer uten å krangle og gjør sitt beste. Det er helt klart at det er forbedringspotensiale på flere områder, særlig kommunikasjon, men jeg er villig til å være tålmodig for å hjelpe Tesla frem samtidig som jeg har forståelse for at de må prioritere. Om det viser seg at servicen på min bil(servicepakke) som jeg skal ha tidlig i mai blir utsatt noen måneder, so what!? Det bryr meg midt i r...! Er helt sikker på at jeg ikke blir skadelidende på noen som helst måte. Tror faktisk Tesla ordner opp i dette til vår fordel. Og de som måtte ha behov for "umiddelbart vedlikehold" av sikkerhetsmessige årsaker vil jeg også tro blir prioritert.

5 måneder for og få en service er uansett horribelt, uansett og mye tiltro du måtte ha til de..

Det som er bekymringsverdig er at denne tiden bare har økt og økt, det tok et par uker og få service sent i 2013 utifra hva jeg leser. Dette burde virkelig hatt en forbedrende kurve og ikke en forverrende...

Hvor går din smertegrense??

BMW850

Og de to siste innlegga kommer fra to tullinger som selv ikke har Tesla og derfor har svært lite grunnlag og egne erfaringer å slå i bordet med. IRMC
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

weld77

Snakket med et par fra Telsa på eventet på Hellerudsletta i dag. Nevnte at de sliter med leveringstid på service, de svarte som programforpliktet at det var "noe de jobbet mye med å forbedre om dagen". Om så skjer gjenstår å se, men det er nok liten vits i å tro at misnøyen med dette er et ukjent fenomen i Tesla Norge. Så dersom de faktisk ønsker å gjøre noe med det så burde arbeidet være i gang. For lenge siden. Å kapre kapable mekanikere på det sentrale Østlandet handler stort sett bare om lønn og generelle betingelser skulle jeg tro, så om de faktisk vil burde det være en overkommelig oppgave å få til.

En ting er ventetiden på service ved småting - som kan være irriterende nok, men hvordan ligger landet om det er krise av typen "bilen lader ikke", "bilen starter ikke" osv?

HelectriC

Nivåene på diskusjone går omtrent helt omvendt nivået på antall øl som noen skribenter inntar;-) en fredag kvell alt mer som timene går
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

mr_Utopia

Er åpenbart mange som er ute etter å provosere "entusiastene".

Men temaet er viktig nok. Jeg har heller ikke Tesla, men har vært og prøvekjørt, og har vurdert å kjøpe. Men jeg er avhengig av at ting funker i hverdagen (+hengerfeste). De ansatte gjør sikkert en god jobb, men kanskje ledelsen bør vurdere strategien?

Det bør være i alles interesse å få fram budskapet.

weld77

Jeg skal hente min P85D på mandag så jeg er definitvit ikke fiendtlig innstillt. De siste seks årene har jeg forholdt meg til Møller bil i Oslo (jeg har kjørt Skoda Octavia og har en Superb nå). Det har ikke vært  noesomhelst tull utover bytte av frontlys på forrige bil (som forsåvidt ble utført på SnapDrive siden de var 1000 kroner rimeligere og lå 300 meter unna der jeg bor). Når bilene mine har blinket "på tide med service" har jeg fått time innen de neste par ukene. Og da snakker vi om ting som på ingen måte haster eller ikke kunne ventet en måned eller fire. Ingen ting er galt, det er bare service i forhold til serviceplanen Skoda har definert.

Sammenlignet med dette - service på kanskje det dølleste bilmerket som finnes - så fremstår Tesla som en parodi. Man må nesten regne med noen irriterende småfeil og disse får man fikset om fem måneder. Kanskje. Skal være svært sterk i troen for å ikke mene at dette er et seriøst problem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA