Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkforsegling felger

Startet av Muffinman, lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18

« forrige - neste »

petersv

Merkelig at de ikke må telle opp verktøyet etter en jobb iom. at gjenglemt verktøy i nærhet av kabler med batterispenning kan være farlig.

Zephid

Stemmer at den er relatert til rutearbeid ja, man fører en slik gjennom limfugen for å få tråden man skjærer ut ruta med på riktig side av limfugen :)

JTB

Lærte noe i dag også da. Får levere den inn neste gang jeg er innom...


Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Haavard

Bestilte servicetime hos Tesla Bergen nå og fekk time 01.12.2016...
Tesla Model S 85 (2014)
Nissan Leaf (2012)

o.b.lix

Sitat fra: Haavard på onsdag 07. september 2016, klokken 09:05
Bestilte servicetime hos Tesla Bergen nå og fekk time 01.12.2016...

Det var ikke verst, mindre enn 3 måneder...

Var samme ventetid når jeg bestilte før sommeren, men de sier det skal bli bedre utpå nyåret.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

latigo

Fullstendig melt-down i Trondheim om dagen, i alle fall. Bestilte time til service i god tid, men då eg leverte inn bilen som avtala sa dei at "det var nokre forseinkingar på verkstaden, så bilen blir kanskje ikkje ferdig i dag". Nehei, det tok 2 veker og ingen hadde peil på kvar bilen stod i køen i prosessen. Men dei var kjempehyggelege på telefon og eg var hyggeleg tilbake. Eg fikk jo ein skoda å kose meg med så lenge. Men det virkar jo litt amatørmessig.

Muffinman

#457
Synd å høre at det fremdeles er slike tilstander der. Håper det bedrer seg, både for ansatte og kunder sin del.

Cookie Monster

#458
Håper ikke det er så lang ventetid på mitt nærmeste service center

Fått den fine Kontaktor feilen som begrenser effekt.

Feilmeldingen på min er
BMS_w152_SW_pos_contactor_welded
BMS_u008_limpMode


Altså kontaktor løser ikke ut siden den sitter fast. Mest sannsynlig pga mine siste dagers testing av lengre pådrag for å få bekreftet at det er Drive Unit som blir varm lenge før batteri. Noe som stemte siden batteri  nesten ikke stiger noe i temperatur. Feks et 20sek pådrag så gikk batteri fra 30 til 34 grader men Drive unit (Stator) gikk fra 48 til 113 grader og jeg fikk effektbegrensing.
Kontaktor har nok også gått så varm at den har smeltet fast eller noe siden Tesla sin feilmelding beskriver det som contactor welded :P
Så mulig den også har egen temp sensor jeg ikke ser men den blir nok meget varm den også.

Har ikke Tesla tid før om lenge tar jeg sikringen til BMS og slår under batteripakken der kontaktor sitter med en gummi hammer å ser om det løsner av seg selv.

Bilen er nå mindre fart i enn 3 sylindrer Fiestaen til dama  :P

Bekreftet det jeg har mistenkt lenge også at kontaktor på tidlige P85D tåler ikke å bli brukt hard over tid. Sikkert derfor de utviklet den nye Ludicrous sikringen til å begynne med.
2015 P85D

bilpower.no

Var innom Tesla Grorud i dag, der var det ventetid til godt ut i november / begynnelsen av desember. Endte med at jeg booket time i Ålesund i begynnelsen av oktober. Bedre enn sist gang, da ventet jeg nesten fem mnd.

Tesla Ålesund / Skodje er forøvrig eneste grunnen til at jeg fortsatt har Tesla. De kan sakene sine der oppe.

jkirkebo

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 19. september 2016, klokken 23:50
Håper ikke det er så lang ventetid på mitt nærmeste service center

Fått den fine Kontaktor feilen som begrenser effekt.

De pleier å prioritere slike ting som haster ganske høyt etter min erfaring.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OleJA

Sitat fra: latigo på mandag 19. september 2016, klokken 21:56
Fullstendig melt-down i Trondheim om dagen, i alle fall. Bestilte time til service i god tid, men då eg leverte inn bilen som avtala sa dei at "det var nokre forseinkingar på verkstaden, så bilen blir kanskje ikkje ferdig i dag". Nehei, det tok 2 veker .....

Samme erfaring fra Trondheim de siste ukene ja. I følge ansatte skyldes det at de har innført et (nytt?) system der alle bilene står i samme kø, enten det kun er service eller mer kompliserte saker som skal fikses. Dukker det da opp feil som viser seg mer omfattende enn først antatt, så forskyves hele køen.

Virker helt uforståelig at de ikke kan ha en egen linje som tar service og andre småsaker som bør være lett å få unna på forutbestemt tid. Så får heller mer omfattende arbeider stille i egen kø.

Er vel først og fremst er ledelsesproblem. Enten lokalt i Norge, eller i (verste fall) så er de så toppstyrte fra USA at lokal fornuft ikke slipper til. Frykter vel det siste siden ansatte jeg var i kontakt med virket like fortvilte over situasjonen.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

kjetilw

Sitat fra: bilpower.no på tirsdag 20. september 2016, klokken 03:01
....
Tesla Ålesund / Skodje er forøvrig eneste grunnen til at jeg fortsatt har Tesla. De kan sakene sine der oppe.

Jeg har også vært veldig fornøy med servicen i Ålesund. I en helt annen liga enn servicen Bergen.
S70D - Oktober 2015

latigo

Sitat fra: OleJA på tirsdag 20. september 2016, klokken 09:37
Sitat fra: latigo på mandag 19. september 2016, klokken 21:56
Fullstendig melt-down i Trondheim om dagen, i alle fall. Bestilte time til service i god tid, men då eg leverte inn bilen som avtala sa dei at "det var nokre forseinkingar på verkstaden, så bilen blir kanskje ikkje ferdig i dag". Nehei, det tok 2 veker .....
Samme erfaring fra Trondheim de siste ukene ja. I følge ansatte skyldes det at de har innført et (nytt?) system der alle bilene står i samme kø, enten det kun er service eller mer kompliserte saker som skal fikses. Dukker det da opp feil som viser seg mer omfattende enn først antatt, så forskyves hele køen.
OK... til meg sa dei at etter dei hadde fått kontroll på den lange ventetida for å få avtale, hadde dei begynt å booke inn bilar i høgare tempo og blitt overmodige.

eminate

Leverte bilen inn for å bytte en list. Forventet reperasjonstid er 3-5 dager... WTF..
Det burde maksimalt ta dem 2 timer. Og når man har time så må det kunne forventes at de påbegynner bilen samme dag. Dette er alt for dårlig. Mildt sagt ræva service.

Serviceapparatet deres kan til syvende og sist bli undergangen deres. At folk finner seg i dette begriper jeg ikke.
Bilene er ikke så gode at man kan akseptere alt mulig. Det viser seg jo at bilene er nokså dårlige siden det er så lange køer på verkstedet.
Tesla Model S 2016
Rasta, Akershus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA