Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkforsegling felger

Startet av Muffinman, lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18

« forrige - neste »

Skjøteledning

Hadde positiv opplevelse forrige mandag med Tesla Drammen.
Forrige helg så låste dørhåntak på høyre fordør seg i åpen stilling. prøvde alle mulige triks men det var ikke til å rikke. Den var ikke frosset fast.
Ringte Tesla på vei til jobb på mandag, Tesla Drammen kjører jeg forbi på vei nordover på arbeid. Ble fortalt jeg kunne stikke innom så skulle de se på det. Viste seg at det var en mekanisk feil i dørhåntaket og de hadde alle deler på lager. De spurte om jeg hadde anledning til å vente den tiden det ville ta å bytte deler, ca. en time. Sa ja til det. En time etterpå var jeg på vei til jobb med nytt dørhåntak.
Topp service.

Torpedo Ted

Tesla bryter vel strengt tatt loven med disse latterlige service-køene. Forbrukerkjøpsloven sier at mangelen skal rettes innen "rimelig tid". For mobiler og PC mener forbrukerrådet at det er 4-6 uker.

Å forlange at kundene skal vente mer enn 2 måneder tror jeg vi kan fastslå at ikke er i henhold til loven.

Thomas N

Venter også på service. Fikk time i mars på rud og juni i Oslo....
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Muffinman

Sitat fra: Torpedo Ted på tirsdag 26. januar 2016, klokken 13:37
Forbrukerkjøpsloven sier at mangelen skal rettes innen "rimelig tid". For mobiler og PC mener forbrukerrådet at det er 4-6 uker.
I en sak jeg hadde gående fikk jeg beskjed om at 6 uker var grunnlag for omlevering, og 9-10 uker hevingsgrunnlag. Tesla har tålmodige kunder, ingen tvil om det. Selv har jeg en to måneder gammel bil som ble utlevert med en rekke feil. Disse ble innmeldt umiddelbart, dels via mail og dels via telefon til DS på vei hjem med bilen. Purret via mail, ingen tilbakemelding. Stakk innom servicesenteret og gikk gjennom punktene, og avtalte at de skulle kontakte meg med aktuelle datoer. To uker gikk uten at jeg hørte noe. Purret på nytt via mail. Så langt intet hørt.

Useriøst.

F_P

Tips til de som har mulighet. Ring Brummundal. De har ledig tid for service innen en drøy uke. I motsetning til Grorud som stort sett ikke klarer å svare på en e-post i løpet av samme uke med venting.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Sjøhyene

Hvordan får dere service senteret til å begynne på bilen? Er det trusler og masing som må til eller hva er greia? Er jeg for imøtekommende og blid?

Er både lei og frustrert akkurat nå. Bilen har stått i snart to uker urørt, mens jeg kjører rundt i en diesel passat. De forrige gangene har jeg truet med å komme å hente bilen etter en uke og da begynner de alltid med en gang. Men denne gangen har de fraktet den 20 mil til kristiansand så det er desverre ikke troverdig trussel denne gangen. (påstod at det var masse ledig kapasistet i kristiansand)

Har også hatt kontakt flere ganger i løpet av to uker nå både på mail og tlf.
En annen ting er at bilen nå står med 5% SoC. Gitt dem beskjed om at det kanskje ikke er helt heldig(?) Og de sa de skulle lade den med en gang, noe som nå er 4 dager siden.

Er det bare jeg som er uheldig?? Eller hvordan holder dere ut alt dette tullet?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

SunSeeker

Tjaaaa, Tesla betaler vel Dieselen, og derfor ville jeg tatt med meg slagstokken og 9mm og kjørt til Kristnesand. Enkelt og greit. Det du ikke ordner sjøl, blir ikke ordnet!!!

Cookie Monster

Høres ut som en vanlig service hos Tesla. Hjelper å dra innom daglig å mase på de så tar det 1 uke isteden for 3-4 uker.

I hovedsak bare Brumunddal som driver verksted normalt som andre bilfabrikanter hvor man kan levere bilen og hente den på slutten av dagen hvis det kun er service det er snakk om.
2015 P85D

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mj

Hadde 60' service i krsand forrige uke. Alt ok bortsett fra at de ikke hørte sirkelsaglyden i fra DU. Godtok ikke dette og reiste tilbake. Fikk først med en mekaniker som ikke hørte feil og mente at noe lyd skal det jo være. Godtok ikke det heller og fikk med en annen mekaniker. Han hørte lyden og sa at slik skulle det ikke være. Tok en ny runde med måle/lytteapparat og sendte inn sentralt. De ringte dagen etter og sa at DU skal byttes. Kunne få time om 2 uker. Er bortreist da (bruker bilen) så da ble vi enige om 3 uker. Egentlig veldig bra og hyggelig service med blide personer, lånebil og bil hjemkjørt   :) men det er litt tungvint at man må mase når de ikke oppdager åpenbare feil.

Har det samme med UMC. Virker omtrent aldri med åpneknappen når jeg prøver, Tesla sier den virker hver gang når de prøver. Nå har jeg filmet det igjen for å vise at jeg ikke bare tuller.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

RaBalder

Det at den ene mekanikeren sier det skal være slik og den andre konkluderer med at DU har feil og må byttes, det er det som bekymrer meg.

Det burde være et objektivt mål på om det er noe galt eller ikke. Og ikke bingo slik som nå om noe defineres som feil eller ikke.


For DU burde man putte på mikrofoner og ta et opptak ved mistanke. Og vurderingen gjøres av en og samme "dude". Eller et fåtall som er gode på å kjenne igjen problemet.

lunitiks

Sitat fra: RaBalder på onsdag 24. februar 2016, klokken 07:18
For DU burde man putte på mikrofoner og ta et opptak ved mistanke.


Tesla har allerede retningslinjer på dette
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

rsomby

Har endel lyd fra DU ved pådrag, spesielt hørbart i 30soner hvor det går oppover. Folk snur seg får å se hva som lager lyden. Sendte en bekymringsmelding til tesla og de sa jeg måtte komme inn med bilen for en vurdering. Gjorde så og de tok opp lyden og konkluderte med at den ikke skal være sånn og DU bør byttes, men at det ikke skulle være noe problem å vente med dette til servicen i mai, som ble bestilt i november. Jeg er ikke imponert over at det 6mnd før en får service og må kjøre rundt i en "preimumbil" som bråker og folk snur seg på gaten over helt feile årsaker :-(

På tide det kommer reelle konkurenter til Model S!

Sjøhyene

Sitat fra: rsomby på onsdag 24. februar 2016, klokken 08:37
På tide det kommer reelle konkurenter til Model S!

Ja, tror vår neste #2 bil er nødt til å bli en Bolt i stedet for M3. Savner virkelig det å kunne levere fra meg bilen til avtalt på relativt kort varsel og så kunne hente den igjen i løpet av få dager.
Tenkte jo først at årsaken er at Tesla vokser så fort, men dette problemet har jo bare blitt gradvis værre over de to siste årene. Så man kan jo lure på om dette er en bevisst strategi og er sånn de ønsker å drive service apparatet sitt.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

rsomby

Servicen i starten (fikk bil i mars 2014) var jo helt upåklagelig, en kunne bare stikke innom å de rettet feil på stedet og i løpet av et par dager. Men gradvis så ble det verre, og allerede vår 2015 begynte det å bli 3mnd kø på ting som ikke var kritisk.

Jeg er sikker på at når bilen min tas inn til service hvor det er satt av 5 dager, så får de ikke fikset mer enn 1/3 av det jeg har listet opp av issues. Så blir det nye 6mnd venting på ny time, også blir litt mer tatt, også nye 6 mnd venting...
Også dukker det opp ting som har blitt forsøkt fikset før, som f.eks dekksubbing mot innerskjermer på 21" hver sommer... speil som feller ut og inn ca 2/3 ganger og blir stående sånn midt i mellom ganske ofte... Også kommer det nok helt sikkert noe nye issues.

Ja det ble litt negativt dette, men jeg er sånn passe irritert over å måtte skrape og koste snå på volvo v40 (drittbil) lånebilen i dag da teslaen min er på verksted etter å nektet å starte 2 ganger den siste uken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA