Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkforsegling felger

Startet av Muffinman, lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18

« forrige - neste »

elbilertilalle

Sitat fra: jazzwheel på mandag 24. august 2015, klokken 16:43
Cirka 4 måneder ventetid på 1 års service for meg. Vurderer å droppe den..

4500kr for nye vindusviskere, nytt batteri i FOB'en og luftfilter hørtes dyrt ut - eller tar jeg feil?

Vurderer det samme - men er det ikke slik at den neste blir da dobbelt så dyrt. E.g. 9k?
Model S P85DL - levert 31/mars/2015 (solgt)
Model X 100D - levert 29/juni/2017
http://dehnes.com

arv

Jeg betalte ikke for visket, batteri og luftfiltet, kun betaling for nytt consoll i front.
Arv
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

jazzwheel

Sitat fra: arv på mandag 24. august 2015, klokken 16:52
Jeg betalte ikke for visket, batteri og luftfiltet, kun betaling for nytt consoll i front.
Arv

Den må du nesten utdype litt mer. Har du serviceavtale? Hva betalte du og hvorfor får man nytt consoll på service?

plvr

Bestilte service pluss garantiutbedringer i dag, ingen ting som som er essensielt for drift av bilen, men dog: Fikk time ultimo januar, dvs nesten 5 mnd ventetid. Det går jo greit for meg, men fortsatt pinlig lang ventetid i bergen...
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Cookie Monster

Tesla skal vist utvide enda mer i Drammen nå. Sto noe om det på Drammens tidene i dag.
2015 P85D

o.b.lix

Sitat fra: plvr på tirsdag 08. september 2015, klokken 22:49
Bestilte service pluss garantiutbedringer i dag, ingen ting som som er essensielt for drift av bilen, men dog: Fikk time ultimo januar, dvs nesten 5 mnd ventetid. Det går jo greit for meg, men fortsatt pinlig lang ventetid i bergen...

Hmm, snart på tide å bestille service på bilen da, den er 1 år i mars/april...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Birger

Nytt servicesenter er åpnet i Kristiansand for noen dager siden. Det kan forhåpentligvis hjelpe noe på totalmengden. I alle fall for Stavanger og Drammen.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

sven erik

jeg synes det er værre når  de slutter og svare på mailene mine  ulig for det har hvert en del en jeg kan da ikke for at de ikke får bilen i orden

Sandvika

Sitat fra: elbilertilalle på mandag 24. august 2015, klokken 16:47
Sitat fra: jazzwheel på mandag 24. august 2015, klokken 16:43
Cirka 4 måneder ventetid på 1 års service for meg. Vurderer å droppe den..

4500kr for nye vindusviskere, nytt batteri i FOB'en og luftfilter hørtes dyrt ut - eller tar jeg feil?

Vurderer det samme - men er det ikke slik at den neste blir da dobbelt så dyrt. E.g. 9k?
Hvor har du dette fra? Har hele tiden hatt planer om 24mnd serviceinterval, dvs. bremseveske og kjøleveske.

kos

Sitat fra: Sandvika på torsdag 10. september 2015, klokken 11:20
Sitat fra: elbilertilalle på mandag 24. august 2015, klokken 16:47
Sitat fra: jazzwheel på mandag 24. august 2015, klokken 16:43
Cirka 4 måneder ventetid på 1 års service for meg. Vurderer å droppe den..

4500kr for nye vindusviskere, nytt batteri i FOB'en og luftfilter hørtes dyrt ut - eller tar jeg feil?

Vurderer det samme - men er det ikke slik at den neste blir da dobbelt så dyrt. E.g. 9k?
Hvor har du dette fra? Har hele tiden hatt planer om 24mnd serviceinterval, dvs. bremseveske og kjøleveske.


Ja - så er servicen tatt og jeg kan ikke se at dette med ventetid er et stort problem. Det var mange av oss som kjøpte tesla og det er heller ingen bombe at de har bygget ut et nettverk av service og SC på rekordtid. At vi måtte oppleve ventetid er derfor å forvente. Men sant skal sies at bedre service har jeg aldri hatt - samtidig gjelder det å være litt tålmodig så fikser tesla det.

Ved service får man låne nesten nye teslaer og vi får beholde de så lenge bilene er til service -

Som noen av oss har jeg noen punkter som går på garanti - og dette blir fikset - med litt tålmodighet og til dags dato har jeg bare positivt å si om servicen - direkte fantastisk. Så bør det ikke bli slik at vi skal forvente mer av tesla en etablerte forhandlere. Personlig sluttet jeg for årevis siden å kjøpe biler i de store byene og handlet biler i distriktene - der jeg også tok servicen - Ventetiden i Bergen var på noen verksteder opptil 4 mnd. For ikke å snakke om garantier - selv ting som stoppet av seg selv og som viste å være rene garantisaker ble avvist.

Så å forvente at tesla skulle klare å betjene alle bilene på dagen samtidig som de slo alle rekorder på salg av nybiler er virkelig å forvente for mye.

Samtidig har ikke jeg tapt en krone på å være imøtekommende og samarbeidsvilje for å få løst de problemene som er.

cirys1

Sitat fra: kos på torsdag 10. september 2015, klokken 15:12
Ventetiden i Bergen var på noen verksteder opptil 4 mnd. For ikke å snakke om garantier - selv ting som stoppet av seg selv og som viste å være rene garantisaker ble avvist.

Hvilke merker har du hatt??
Jeg har bodd i Bergen i 15 år og har de vanlige VW/Audi og Skoda og aldri har jeg vært i nærheten av mer enn 3 ukers venting.
Mange av de store har heller ikke mer enn et servicesenter heller, det ruller ikke flere Tesla en f.eks Volvo i byen.
Jeg tror mesteparten av ventetiden kommer av alle gjentakende problem som de ikke klarer og bli kvitt, de bruker enormt mye ressurser på de samme problemene. I Bergen har de også samarbeid med Hurtigruta Carglass, så de tar seg av ganske mange ting som har med striper i vindu, pano, dårlige bremselys bak.

Jeg bestilte service time i juni og fikk i slutten av november, det er ikke bra, derimot når du er inne så behandler de deg som en konge, den skal de ha.  :)

BMW850

#311
For oss med forhåndsbetalte servicer var det jo en klausul om at servicen måtte tas innenfor +/-20000km eller 12 mnd, hvis ikke bortfalt servicen. Når Tesla nå i lang tid har hatt ett solid etterslep på flere måneder regner jeg med at de ser mellom fingrene på evt datoavvik?! Jeg har time for min første forhåndsbetalte service 30. november, 1,5 år etter at jeg mottok bilen. Bilen har jo bare gått 17000 så jeg stresser ikke med det. Egentlig passer det bra for meg at servicene blir strukket litt ut i årene fremover da jeg kjører såpass lite. Noen som har tanker rundt dette?  ???
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

GOS

Sitat fra: BMW850 på torsdag 10. september 2015, klokken 15:55
For oss med forhåndsbetalte servicer var det jo en klausul om at servicen måtte tas innenfor +/-20000km eller 12 mnd, hvis ikke bortfalt servicen. Når Tesla nå i lang tid har hatt ett solid etterslep på flere måneder regner jeg med at de ser mellom fingrene på evt datoavvik?! Jeg har time for min første forhåndsbetalte service 30. november, 1,5 år etter at jeg mottok bilen. Bilen har jo bare gått 17000 så jeg stresser ikke med det. Egentlig passer det bra for meg at servicene blir strukket litt ut i årene fremover da jeg kjører såpass lite. Noen som har tanker rundt dette?  ???

Jeg har ikke forhåndsbetalt, men jeg bestilte tidligere service til 28.10 for da regnet jeg med at den da var kjørt ca 20.000 (levert juni 2014), men da de var inne for noe småplukk (garanti) i juli (kjørt 16000) så tok de servicen da, selv om det var avtalt at servicen IKKE skulle tas før i oktober. Da jeg fikk faktura for servicen og dermed oppdaget at dette var gjort, så spurte jeg om det da var greit at jeg da tok neste service når den var kjørt 40.000 og det sa de var helt greit.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

HelectriC

Booket service idag i Bergen og første ledige time var 1. Mars 2016 8)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

kos

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 21. februar 2015, klokken 20:30
3 måneder er jo helt vilt! Har i noen tilfeller måtte vente 2 uker på BMW, men får som regel time samme uke...
[/quote



Jo det kan være riktig men da bor du ikke der jeg bor. Små steder som førde er ventetid på service ca 1 uke. Jeg tok vanligvis en tur dit og tilslutt kjøpte jeg likegodt bilene mine der og.
Men tesla er nettopp etablert og om du venter noen dager betyr ingenting for en fossil som tross alt har kritiske intervaler som eks olje og filter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA