Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkforsegling felger

Startet av Muffinman, lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18

« forrige - neste »

knappern

Har nå fått tiltro til Tesla igjen ;D Skjønner at dem har kapasitetsproblemer pga stor pågang.
Bilen har nå blitt tatt inn til sjekk pga bremseproblemer. Bra det ble tatt alvorlig. Topp service og god forklaring. Fikk leiebil, dog ingen Tesla men ok.
Skal visst være åpnet for noe skiftarbeid for å få ned ventetiden. Så det jobbes med saken..
Svart model S P85.

snurrehue

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 03. mars 2015, klokken 19:57
Ja, ett par ganger iløpet av de 10 mnd jeg har hatt bilen har jeg skrevet om ett par småproblemer her. Ble kontaktet opptil flere ganger begge ganger. Så ikke si at Tesla ikke strekker seg litt lenger enn andre. Og faen ikke kall meg noen Teslafanboy.

Altså at de bruker ressurser på å følge med på nettfora for å finne ut hvilke kunder som skriker høyest, og dermed skal få prioritet i verkstedkøa (for på den måte å bli ambassadører gjennom positive ord på forumet)?

At de nå har sendt ut et brev hvor de beklager og samtidig sier at de skal opprette nye service-steder er positivt. Men det tar tid. Q3 og Q4? Og det på lokasjoner som det har vært ryktet å skulle komme "straks" i lang tid allerede.

Får vi krysse fingrene for at Tesla nå får ryddet opp og kommet seg frempå igjen. Men viktigst av alt: får skikk på kvaliteten.

cirys1

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 03. mars 2015, klokken 19:57
Ja, ett par ganger iløpet av de 10 mnd jeg har hatt bilen har jeg skrevet om ett par småproblemer her. Ble kontaktet opptil flere ganger begge ganger.

Når jeg tenker meg om er ikke dette bare helt idiotisk, det er blodig urettferdig for alle som allerede står i kø.
De trenger virkelig ikke og lete etter folk og tilfredsstille, de har mer enn nok kunder og ta av, de som har time i juli setter sikkert "kjempepris" på slik kundebehandling.  ::)

BMW850

Som jeg sa, dette var i fjor sommer. Siden jeg ble oppringt av flere personer på samme sak kan det si noe om at kommunikasjonen ikke var helt optimal på tidspunktet. Men det sier noe om viljen. Og jeg spydde ikke eder og galle og skreik høyt. Uansett, de tok kontakt,  jeg ble satt opp på en ledig time og det er service jeg setter pris på.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

cirys1

Sitat fra: BMW850 på onsdag 04. mars 2015, klokken 13:10
Som jeg sa, dette var i fjor sommer. Siden jeg ble oppringt av flere personer på samme sak kan det si noe om at kommunikasjonen ikke var helt optimal på tidspunktet. Men det sier noe om viljen. Og jeg spydde ikke eder og galle og skreik høyt. Uansett, de tok kontakt,  jeg ble satt opp på en ledig time og det er service jeg setter pris på.
Jeg sier ikke at du skrek høyest, jeg bare sier at jeg er missfornøyd med at det ble gjort på denne måten.
Det er ikke bare tullete av Tesla og gjøre det på denne måten det er totalidioti, men når du først ble tilbudt time så skjønner jeg at du takket ja.
De trenger ikke og lete etter arbeid på et forum når "ordreboka" er full i et halvt år fremover...

BMW850

For å gjenta det en gang til, dette var i fjor sommer. Før DU-problematikk og måneder med ventetid. Og det ble lagt til på en allerede oppsatt time for bytte av innertak ved det ene tilfellet. Jeg synes det er beundringsverdig og ikke noe andre leverandører ville gjort. Om noen ønsker å vinkle dette negativt også så får det bare være.

Car-El

Du "åtte-femti"! Gje opp! Æ trur ikke han tåle solskinn.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

snurrehue

Sitat fra: BMW850 på onsdag 04. mars 2015, klokken 13:10

Men du skriver det jo som om dette er noe som hender nå. Tidligere strakk Tesla seg langt. De satt dag ut og dag inn på forumet og fulgte med på hvem som skrev hva, og tok gjerne kontakt for å løse problemer. De var en leverandør i startfasen her i Norge, og da er det jo klart man strekker seg lengre når man har noe å bevise. Samt at man har tatt seg svært godt betalt per bil godt hjulpet av eksepsjonelt gunstige politiske vilkår.

Derimot har det siste halvåret vist at Tesla ikke har klart å levere tilfredsstillende servicegrad. Servicesentre som man har trodd de var i ferd med å etablere, har vist seg å bli utsatt og utsatt og utsatt.

Pr nå er dessverre "fossilleverandørene" langt, langt bedre enn Tesla på servicegrad. Da hjelper det ikke hvordan Tesla var for et år siden.

BMW850

Du har rett i at utviklingen har gått i feil retning ifh til den første tida. Men utifra mailen alle eiere fikk igår tror jeg
de satser alt på at dette vil bli bedre og som de skriver, de "Vi vil ikke ikke være fornøyd før vårt servicenivå er perfekt".

Vi må ikke glemme at Tesla ikke har laget biler i hundre år, mulig jeg er for lite kravstor men jeg tror dette vil gå seg til :)

Om "fossilleverandørene" er langt bedre på servicegrad tviler jeg sterkt på. Kanskje på ventetid akkurat nå ja, men inntrykket mitt er at man behøver ikke krangle for å få Tesla til å ta sitt ansvar.

weld77

Omskrevet fra bedriftsamerikansk til norsk er basically det som står i mailen følgende: "Vi suger, vi er klar over det og vi har tenkt å gjøre noe med det.".

Det første vet de og de fleste andre, det andre er selvsagt om de har 0.1 øye på ymse sosiale medier. Eneste relevante og eventuelt kriterie for suksess er om de klarer det tredje.

De før få stell på dette i god til før Model X kommer til landet, for da blir det nok en del trøkk.

Harlex

Hvor ble det av Tesla Kokstad (Bergen) tråden???? Jeg finner den ikke?

Adressen blir iallefall Kokstaddalen 18 som forøvrig er i umiddelbar nærhet av jobben min...  ;D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

joda

TMS 85D

christian1986

Sitat fra: Harlex på onsdag 11. mars 2015, klokken 15:12

Adressen blir iallefall Kokstaddalen 18 som forøvrig er i umiddelbar nærhet av jobben min...  ;D
Digg, rett borti gaten her 8)

cirys1

Jeg sliter med det samme, linken under fungerer, men når jeg får mail på ny post så ligger ikke den på topp på side 1, heller ikke 2-5.. Pussig..  :)

Amoss

Sitat fra: cirys1 på onsdag 11. mars 2015, klokken 21:06

Jeg sliter med det samme, linken under fungerer, men når jeg får mail på ny post så ligger ikke den på topp på side 1, heller ikke 2-5.. Pussig..  :)

Den ligger under Tesla » Lading, ikke Model S.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA