Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkforsegling felger

Startet av Muffinman, lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: TeslaTerje på tirsdag 03. mars 2015, klokken 08:47
Tesla utvider med fler lokasjoner I 2015. De vil avlaste eksisterende lokasjoner samt gi oss nye lokale service sentre der vi ikke er tilstedeværende i dag. Nye service lokasjoner som vil åpne i 2015 er:
Bergen / Kokstad April
Kristiansand Q3
Ålesund Q3
Brummundal Q3
Oslo Vest Q4
Tromsø Q4
Med disse nye lokasjoner vil antall tilgjengelige arbeids stasjoner dobles innen utgangen av året.

Og Østfold er utelatt igjen. Først skulle det bli på Rygge, men det ble skrinlagt. Neste plan var Sarpsborg, men det ble tydeligvis også skrinlagt :( Ser ut som om jeg må fortsette å bruke Drammen...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BMW850

Jaja, hadde vært greit med noe i nærheten av Telemark også...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

trygvelo

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 03. mars 2015, klokken 09:48
Sitat fra: TeslaTerje på tirsdag 03. mars 2015, klokken 08:47
Tesla utvider med fler lokasjoner I 2015. De vil avlaste eksisterende lokasjoner samt gi oss nye lokale service sentre der vi ikke er tilstedeværende i dag. Nye service lokasjoner som vil åpne i 2015 er:
Bergen / Kokstad April
Kristiansand Q3
Ålesund Q3
Brummundal Q3
Oslo Vest Q4
Tromsø Q4
Med disse nye lokasjoner vil antall tilgjengelige arbeids stasjoner dobles innen utgangen av året.

Og Østfold er utelatt igjen. Først skulle det bli på Rygge, men det ble skrinlagt. Neste plan var Sarpsborg, men det ble tydeligvis også skrinlagt :( Ser ut som om jeg må fortsette å bruke Drammen...

Det er virkelig skuffende. Det lovede senteret på Rygge var et stort pluss da vi bestilte bilen.

BMW850

P85TMS: Mitt ladelys har heller ikke virket en 4-5 måneders tid. Etter siste oppdatering virket det igjen, jippi... men kun en dag eller to. Har virket kun på SC, ikke hjemme eller på 22kW-stasjoner. Si gjerne ifra om de finner ut av det :)

Edit: Lyktene mine dugger fortsatt ved fuktig vær eller etter vask men jeg har ett avslappa forhold til det og venter til de har en god løsning på problemet.

Muffinman

Dugg i frontlyktene skal du ikke forvente blir tatt tak i da det er en konsekvens av åpen konstruksjon i kombinasjon med lav varmeeffekt. Jeg er heller ikke så sikker på at det er for en direkte mangel å regne, i verste fall i gråsonen. Det er heller ikke unikt for denne bilen. Jeg stresser ihvertfall ikke med det. Er mer spent på om de klarer å løse dette med dugg og skitt i de små lysene bak (rygge- og tåkebaklys). Først må de slutte å masseprodusere feilen.

BMW850

Er klar over det når det gjelder frontlyktene. Når det gjelder lista bak med rygge og tåkelys sa de i Drammen i juni ifjor at de jobbet med en ny list som var tredelt. Utvikling tar tydeligvis tid og jeg stresser heller ikke med det. Det er ikke det samme som at jeg godtar at det skal være og blir sånn.

petersv

Sitat fra: P85TMS på tirsdag 03. mars 2015, klokken 10:31
Ser ut som om Tesla er veldig klar over problemet. Registrerer av e-posten i dag om service at de har fått Pål Simonsen med på laget. Det er positivt. Har vært i kontakt med ham da han jobbet i Nissan og fikk ekspeditte og fornuftige svar. Håper det kan smitte over i Tesla systemet.

Han har vært i Tesla siden i fjor vår, så hvis det smitter er det iallfall lang inkubasjonstid. ;)

Car-El

Og nok engang så viser Tesla at dem er så fordømrade serviceinnstilt at dem følger med på forum og tar tak i saker som plager folk. Lurer på om andre bil merker gjør slikt. Kanskje, men æ trur ikke det.

Dette gjør mæ bare ennå mere sikker på at Tesla har kjøpt mæ og neste bil blir nok en Model 3. Selv om det blir litt feil å si at "Tesla har kjøpt mæ" da det e æ som betaler!  ;)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

cirys1

Sitat fra: Car-El på tirsdag 03. mars 2015, klokken 19:49
Og nok engang så viser Tesla at dem er så fordømrade serviceinnstilt at dem følger med på forum og tar tak i saker som plager folk.

Hvor har du det ifra?

Når folk ringer og må ha service og neste ledige time er langt ute i juli, tenker de da vi skulle hatt bedre kapasitet eller la meg lese noen poster til på elbilforumet..??

BMW850

Ja, ett par ganger iløpet av de 10 mnd jeg har hatt bilen har jeg skrevet om ett par småproblemer her. Ble kontaktet opptil flere ganger begge ganger. Så ikke si at Tesla ikke strekker seg litt lenger enn andre. Og faen ikke kall meg noen Teslafanboy.

Tesla har åpenbart hatt utfordringer i det siste som vi alle vet... men ha litt tiltro, det har jeg.

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

cirys1

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 03. mars 2015, klokken 19:57
men ha litt tiltro, det har jeg.

Jeg har det, det er derfor jeg har bestemt meg for og kjøpe.. :)

For meg så er det ikke så alt for farlig med noe "smårusk" , det er det på nesten alle biler, men det at de kan
utbedre de tingene om et halvt år er ikke veldig lystig lesing.
Jeg kunne ha sett lysere på denne ene tingen visst flere rapporterete litt og litt mindre ventetid, men slik er det ikke ennå, sist jeg leste om Tesla Bergen var time langt ute i juli..  :)

BMW850

cirys1

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 03. mars 2015, klokken 20:26
Gjentar ett utdrag fra dagens mail :

Joda jeg har lest det, men om de klarer og følge det opp, få noe mer ut av det for tiden vise, ser jo også på finn at de har en del annonser på landsbasis og klarer de og trekke til seg dyktige folk(les: "visst man betaler med bananer så får man apekatter") så har dette en god mulighet for og bli noe bra. Jeg er bare ikke klar for og legge ifra meg denne bekymringen før den faktiske ventetiden blir rapportert som nedgående.  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA