Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Obi_EL

HEi, skal ha service av en S på K100, er det noen som vet når verkstedet åpner? evt hvor tidlig kan man levere bilen på K100?

LASOL

Sitat fra: LASOL på tirsdag 21. mai 2019, klokken 16:24
Dette er dessverre enda en sur melding om manglende svar/dårlig oppfølging fra Tesla Oslo Nord. Jeg fikk problemer med vindusviskermotor i vinter. De stoppet på våt rute (+ grader og varm garasje) Men har siden kommet i gang igjen selv om de ofte går saktere enn "normalt" Jeg fikk time for å sjekke viskermotor 11 juni men så prøvde jeg å få utført skifte til 4G modem, smøre bremser og (bil ruller bakover i motbakke ved kjøring på autopilot) og 80 000 service samtidig.

25 mars fikk jeg da epost om at timen måtte flyttes da de ikke kunne gjøre alt dette på en dag. Etter det har jeg ikke hørt noe selv etter gjentatte "purringer" (til oppgitte epostadresser) Jeg ringte derfor i dag og fikk kontakt på telefon ganske raskt. Men han kunne opplyse at jeg fortsatt hadde time 11 juni men kun for å sjekke vindusviskermotor men om den 11 juni skulle gå normalt ville de ikke bytte den. Problemet er at jeg ikke vet om motor går sakte eller normalt før de skrus på. Har jeg uflaks går de normalt når tekniker ser på bilen og da bruker jeg en hel dag til ingen nytte :-(
De andre tingene kunne de ikke gjøre noe med før utpå høsten en gang.

Så til spørsmålet, er det noen snarveier man kan benytte for å få Karihaugen verkstedet til å ta disse punktene raskere? Han jeg snakket med avviste at det var mulig men har hørt fra en selger at det er mulig. Noen som har erfaringer de kan dele?

Saken har løst seg siden jeg la inn innlegget mitt 21 mai. Jeg ringte tilbake til Oslo Nord en gang til for å høre om det ikke kunne la seg gjøre å se på alt samtidig. Da fikk jeg plutselig time for å gjøre alt 7 juni. (riktignok på ettermiddagen så bilen blir stående der over helga) så da får jeg håpe at de får tatt alt samtidig. Om bilen da blir tatt på Grorud eller blir kjørt til Karihaugen vet jeg jo ikke.. De lovte leiebil også, håper det stemmer men ingen krise da vi har flere biler i husstanden.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

LASOL

En liten oppdatering mht organisering av verksted og kundekontakt Oslo Nord.

Jeg fikk etter en del frem og tilbake time time 6 juni for å se på noen punkter som var formidlet skriftlig til Tesla fra mars mnd da jeg måtte ringe veiservice fordi vindusviskerne ikke ville gå mer enn noen cm på ruta hver gang jeg slo de på.

Når jeg leverte bilen ble jeg bedt om å vente fordi de trodde bilen skulle bli ferdig samme ettermiddag. (80 000 service, smøre bremser, sjekke ulyd vifte(r) sjekke/skifte vindusviskermotor og oppgradere til LTE, og de ville samtidig skifte airbag passasjerside) Fikk så kontrabeskjed om at de ikke rakk det og jeg måtte få leiebil. Det er jo greit, men litt surt å først vente 3 timer og så få kontrabeskjed, men OK.

I dag var bilen ferdig og jeg dro for å hente den. Lang kø og når det ble min tur viste deg seg at de ikke hadde sjekket/skiftet vindusviskermotor som var bakgrunnen for timen nå  :( De hadde i stede skiftet vindusspylermotoren (som det ikke var noe feil med) og ville ha betalt for delen og tiden for dette..  >:( Det løste seg ved at jeg fikk redusert regningen for skifte av fungerende vindusspyler da jeg tok med god dokumentasjon av min bestilling som var krystallklar. Men nå må jeg tilbake igjen for å sjekke/bytte vindusviskermotor senere, håper den ikke ryker 100% før timen.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Øyvind.h

Tenker den mest fornuftige og beste løsningen på sikt er å snu i døra og kjøre hjem med lånebilen når de ikke har gjort det de skal/det som er avtalt. Så lenge du har lånebil og de er stuck med din bil har de et sterkt incentiv for å få den ferdigstilt.

Får de skjøvet deg ut døra med ny time en gang i fremtiden er det lettest for dem. Da kan de notere at de er ferdige og lage en ny ordre.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hemi

Min tid for service i dag etter 3,5 mnd venting, resultat, bakluka må omlakkeres, ikke helt fornøyd, men nå har jeg iaf rett vinge uten spriking! spm er om det da tulles til i lakk igjen..? :o

2 av 5 punkter ble fikset iaf, punkt nr 6 er da mer lakk. så 2 frem, 1 tilbake.

Justering av dør, måtte gjøres på "Body shop" fikk jeg også beskjed om, er ikke det litt pussig? er bare strikern som må flyttes litt.

For å være ærlig har dagens opplevelse gitt relativt kraftig deja vu på hvorfor jeg solgte min P85D i sin tid, solgte vel i 2016? 2017? og hatt andre elbiler etter det,  har *aldri* vært på verksted med noen av de.

Per nå har min 3 mnd gamle sorte tesla flere riper og lakkfeil, enn min 10 år gamle sportsbil som også brukes på bane.

Chris Aurora

Sendte mail til Tesla Moss på fredag angående 4G-oppgradering. Fikk telefon på mandag med tilbud om time førstkommende torsdag. Altså < 1 uke fra henvendelse til utført service. Det må være innafor :)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Cato76

Bilen min er hos Tesla for tiden. Leverte den på Rud, men den ble flyttet til Støperigata i Drammen i helgen. Har aldri hørt om denne plassen før.. Finner heller ikke noe info om det på forumet..
Noen som vet hvilket verksted dette er?
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Motorwatt

Betenkelig. Vet at "Norsk Gjenvinning Metall" holder til der.... :-[
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 18. juni 2019, klokken 09:49
Bilen min er hos Tesla for tiden. Leverte den på Rud, men den ble flyttet til Støperigata i Drammen i helgen. Har aldri hørt om denne plassen før.. Finner heller ikke noe info om det på forumet..
Da min stod på service for noen uker siden til lakkering, hadde den stått under "betongtak" såpass lenge at den mistet posisjonen sin. Den viste plutselig plassering på en låve litt utenfor byen (trondheim), og jeg slo derfor på alt av begrensninger i bilen og stengte det jeg kunne stenge og sendte mail til SC hvor jeg ba de bekrefte at ingen hadde benyttet bilen til private ærender. Fikk også noen bekjente til å kjøre bort å sjekke om bilen sto på gården bilen angivelig mente den var på. De kunne (heldigvis) ikke se at den stod på gården. Dagen etter fikk jeg en telefon fra lakkeringsverkstedet som lurte på om jeg kunne åpne bilen og slå av begrensningene ettersom de ikke fikk gjort jobben sin. De kunne forsikre meg om at bilen stod 100% trygt hos de, og at ingen hadde tatt den med på en joy ride. Bilen mister posisjonen hvis den står under tak for lenge - fikk det bekreftet av SC også.

Ta skjermbilde av appen med kilometerstand og SoC. Øker kilometerstanden nevneverdig er det betenkelig nok til at du kan begynne å stille spørsmål.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Cato76

Sitat fra: Klykken på tirsdag 18. juni 2019, klokken 10:10
Da min stod på service for noen uker siden til lakkering, hadde den stått under "betongtak" såpass lenge at den mistet posisjonen sin. Den viste plutselig plassering på en låve litt utenfor byen (trondheim), og jeg slo derfor på alt av begrensninger i bilen og stengte det jeg kunne stenge og sendte mail til SC hvor jeg ba de bekrefte at ingen hadde benyttet bilen til private ærender. Fikk også noen bekjente til å kjøre bort å sjekke om bilen sto på gården bilen angivelig mente den var på. De kunne (heldigvis) ikke se at den stod på gården. Dagen etter fikk jeg en telefon fra lakkeringsverkstedet som lurte på om jeg kunne åpne bilen og slå av begrensningene ettersom de ikke fikk gjort jobben sin. De kunne forsikre meg om at bilen stod 100% trygt hos de, og at ingen hadde tatt den med på en joy ride. Bilen mister posisjonen hvis den står under tak for lenge - fikk det bekreftet av SC også.

Ta skjermbilde av appen med kilometerstand og SoC. Øker kilometerstanden nevneverdig er det betenkelig nok til at du kan begynne å stille spørsmål.
Tviler på at det er tilfellet her... Bilen har nok blitt fraktet på henger. Den har også blitt flyttet på fra parkeringsplass og flere plasser inne i hallen, og dører har vært åpnet og lukket.
Bilen min skulle inn for en enkel fix på forskjerm (etter uhell forrige gang bilen var hos Tesla...) Men fikk tilbakemeling om at batteriet hadde en feilmelding. Misstenker at dette er et karrosseriverksted som DK har leid for å få mer plass...? 
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Chris Aurora

Der holder Drammen Karosseri/DK bilskadesenter til, ihvertfall er det en av lokasjonene de har til disposisjon
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Muffinman

Selv en av våre biler har vært på akkurat denne lokasjonen, og vi bor på Møre :)
Det er DK som holder til der, ja.

Øyvind.h

Det virker som om serviceapparatet i Oslo er i ferd med å hente seg inn igjen?
På Facebook ser jeg at folk får time påfølgende dag på K100. Jeg kunne velge time i juni/juli/august på Skøyen avhengig av hva som passet.
Kommer rett fra 60.000km service i dag og det meste virket på stell der nå. Et par småting jeg la til i siste liten ordnet de deler til påfølgende dag så logistikken virket også forbedret. De hadde riktignok rotet litt med timen og gitt meg enda en time i starten av august for å utbedre en lakkfeil jeg trodde de skulle ta nå, men servicen gikk raskt og effektivt.

Mulig jeg bare var heldig, men service ga et godt inntrykk denne gangen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

fonberg

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 27. juni 2019, klokken 08:55
...
Kommer rett fra 60.000km service i dag...

OT spørsmål: Jeg trodde Tesla mer eller mindre hadde gått bort fra å anbefale tradisjonell km-service?
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

noto

Mange som har serviceavtale. De honoreres fortsatt.

Forus SC er ajour vet jeg. Ser ut som krisen er tilbakelagt.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA