Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Spm ang speil etter service

Startet av ze, fredag 13. mars 2015, klokken 08:41

« forrige - neste »

ze

Jeg planlegger å kjøre Bergen - Førde i helgen, og marerittet er å komme til fergekaien på Oppedal og oppleve at laderen ikke virker. Da har man valget mellom å ringe etter veihjelp der, eller ta fergen og kjøre så langt det går for deretter å ringe (på en god dag burde det være mulig å komme seg til Sande).

Så er spørsmålet: hva dekker garantien?

Det er plass til meg i førerhuset på tauebilen, men hva med kona, ungene og bikkja? River Renault i taxi?

Om jeg taues tilbake til Knarvik for lading, så kan jeg alltids kjøre tilbake til Oppedal for å hente resten av gjengen, men da må jeg jo taues tilbake til Knarvik igjen. Det hadde jo vært en kjedelig spiral å havne i :)
O.G. Renault Zoe, Tesla Model 3 LR AWD

kos

Hei Førde - Bergen ingen problemer - du kan lade i Knarvik , Romerheimsdalen og Oppedal. Sjekket laderne for noen dager siden alt virket ok. Bare husk app til BKK.

ze

Hm, hvor er den i romarheimsdalen?

kos

Hei Ladestasjonen står ved krysset Modalen. ca 7 mil fra  Bergen. Med lading hjemme / Bergen - Romerheim 20 minutter og Oppedal 20 minutter - kan du slappe helt av 43 Kw så det renner inn, og samtidig har du andre alternativ med AC på veien. Kjøre med varmepumpa så det synger etter og 22 C i bilen.   God tur
Oppedal har også andre alternativ for AC - så det går helt sikkert greit. Skal være god margin på fergene også Oppedal - Lavik, avgang a 20 minutter.

PS elbileier og har 15000 km i Sogn og Fjordane siden mai.
Tesla + Zoe

kos

Hei - alle laderne er nye - siste montert for bare noen uker siden den eldste i november. Dette er antagelig den beste strekningen i landet for elbiler. Men for sikkerhets skyld sjekk på BKK sine sider.
Romerheimsdalen var jeg borte og sjekket på tirsdag.

ze

Jeg tenker lading i Knarvik og Oppedal. Bor et stykke utenfor Bergen.

Skal videre til Jølster. Vet du hva prisen for lading er på Best-stasjonen på Jølstraholmen, og om det er 22 eller 44 kW?

kos

Nei - kjenner ikke til prisen der - men om været er dårligt ville jeg ladet i Romerheimsdalen for å sikre meg mot kø på Oppedal, samt dårlig vær over fjellet. Har aldri ladet i Førde men det er en stasjon der også.

ze

Laderen på Jølstraholmen ga i alle fall bilen hikke. Battery charging impossible. Har heldigvis akkurat nok strøm til å kjøre tilbake til Førde og prøve 22kW der.

pudderjagar

Sitat fra: ze på lørdag 21. februar 2015, klokken 17:25
Laderen på Jølstraholmen ga i alle fall bilen hikke. Battery charging impossible. Har heldigvis akkurat nok strøm til å kjøre tilbake til Førde og prøve 22kW der.

Denne laderen er nå reparert. Da er desverre bare hurtigladeren som kan lade Zoe og ikkje normalladeren som står ved sidenav.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA