Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Wimp/Spotify via USB I egolf

Startet av hagot, fredag 13. mars 2015, klokken 06:55

« forrige - neste »

Powerflux

Sitat fra: emil på søndag 22. februar 2015, klokken 20:36
Sitat fra: Powerflux på søndag 22. februar 2015, klokken 19:35
Når du sitter inne i bilen så låser man bilen med knappen i døren. Alle dørene går da i lås. Når man så åpner førerdøren med åpneren vil kun førerdøren låses opp, de andre forblir låst.
Så er det bare å fiske frem nøkkelen, låse førerdøren og vips, hele bilen er låst!



Men litt merkelig at europeiske biler ikke får lov til å låses på tomgang, noen spesiell grunn til det?
Fordi amerikanere er pragmatiske og vil ha ting som funker i motsetning til bakstreverske europèere og japanere :P
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

fws

Jeg har merket meg det samme. Jeg har satt opp at bilen skal være varm til kl. 0730. Hvis jeg i tillegg har satt bilen til å stoppe ladingen ved 80% er den stort sett på 77% da jeg starter bilen. Hvis jeg setter bilen til å lade til 100% er den fortsatt på 100 når jeg starter bilen.

Hvet ikke hva dette skylles. Kan også nevne at når jeg lader til 80%, så lader den konsekvent til 79%. 
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

emil

Sitat fra: fws på mandag 23. februar 2015, klokken 16:06
Jeg har merket meg det samme. Jeg har satt opp at bilen skal være varm til kl. 0730. Hvis jeg i tillegg har satt bilen til å stoppe ladingen ved 80% er den stort sett på 77% da jeg starter bilen. Hvis jeg setter bilen til å lade til 100% er den fortsatt på 100 når jeg starter bilen.

Hvet ikke hva dette skylles. Kan også nevne at når jeg lader til 80%, så lader den konsekvent til 79%.

Skulle sett dataene fra LeafSpy på disse forskjellene, både med og uten forvarming. Kan være at bilen viser 100% selv om den kanskje egentlig er på f.eks 97%.

Trafikkbestyrer

Det jeg har observert er at da jeg skrur av oppvarmingen eller den er ferdig etter innstillingen fra klimatimer, er at bilen ikke starter å lade (selv om jeg tar pistolen inn å ut).
Det virker for meg som at den varmer med 10 amp altså 2300 watt sånn ca.
Dette er ikke målt, bare noe jeg tror

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA