Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av Mippen, torsdag 12. mars 2015, klokken 22:45

« forrige - neste »

Mippen

Så på TV2 hjelper deg med samboeren i dag. Neste uke skal de teste elbiler på vinteren. I følge klippet ser det ikke helt bra ut...
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

TS

Synd at et så ubrukelig TV program har så mye makt..  De er ekstremt tabloide..  Men, samtidig fortjener importørene av "19 mils elbiler" en skikkelig smekk på lanken siden de ikke bygger ut infrastruktur og har mange selgere og kundebehandlere uten kompetanse på elbil...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Mippen

Nå har ikke vi sett hele innslaget ennå, men jeg får følelsen av slakt ut i fra det vi fikk se. Jeg må bare si at jeg er svært fornøyd med min leaf og har ikke kommet i knipe på vinteren med min.  Som du sier "TS" bør forhandlerene være mer korrekt når de snakker om 20 mil rekkevide. Dette er er ikke mulig i Norge. Det blir på samme måten som de lover at enkelte biler har et ekstremt lavt forbruk. Eneste forskjellen er at de ikke har like kort rekkevidde.
Fremtiden er elektrisk.

Espen Hugaas Andersen

Jeg antar de tester fossilbiler neste gang, og prøver å få den rekkevidden som er lovet i henhold til forbrukstallene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emil

Nå er det mange år siden jeg droppet tulleprogrammet TV2 Hjelper deg, men for å få en god test av bilene vinterstid burde hver bil blitt kjørt av en med god erfaring på den aktuelle bilen. Så få man virkelig sett hva den er god for. Leser man litt mellom linjene på andre tester gjøres det mye feil og bagateller overdrives så totalen blir veldig mye mer negativ enn den kunne vært.

Frykter litt som TopGear sin test av Trilling og Leaf der de startet kjøreturen med nesten tomme batterier, bevisst siktet seg inn på en by/område uten ladefasiliteter og kjørte rundt i ring til batteriet ble tomt i steden for å faktisk finne en kontakt de kunne lade fra.

Espen Hugaas Andersen

Tviler på at de gikk fullt så langt som Top Gear, men utifra teaseren er det åpenbart at de kjørte bilene tomme. Akkurat det er like enkelt å få til på fossilbiler, så det er vanskelig å se at de kan ha hatt noe poeng.

Vi får se på på probrammet og klage de inn for PFU om de gikk for langt. http://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emil

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 19. februar 2015, klokken 22:29
Tviler på at de gikk fullt så langt som Top Gear, men utifra teaseren er det åpenbart at de kjørte bilene tomme. Akkurat det er like enkelt å få til på fossilbiler, så det er vanskelig å se at de kan ha hatt noe poeng.

Vi får se på på probrammet og klage de inn for PFU om de gikk for langt. http://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/

Tenker nok ikke at de er like ille som TopGear, men en normal person med elbil planlegger kjøreturen i forhold til ladeplasser. Man setter seg ikke bare bak rattet og kjører til det er stopp.

Mippen

Er forberedt på slakt men hvor dårlig resultatet blir er vanskelig å si. Jeg er vant til å kjøre elbil og har fint kommet med på fjellet om vinteren med litt planlegging. Jeg merker ikke så store forskjeller om vinteren men har sikkert med at jeg er vant til å kjøre elbil. Er spent på resultatet og håper de ikke finner på noe tull slik at resultatet blir unøyaktig.
Fremtiden er elektrisk.

emil

Nå viste jo youtuben at de kjørte bilene tomme, men de burde heller valgt alternativet: Kjør fra A til B, en strekning på 30-40 mil og se hvem som bruker kortest tid med nødvendig komfort i kupeen.

Hansi

Hadde sikkert hjulpet om det hadde blitt brukt mer realistiske rekkeviddeanslag enn NEDC, men det er vel på vei?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Gordon Retriever

"TV2 hjelper deg"?  Jaså, det programmet finnes fortsatt?

"TV2 hjelper deg" utfører neppe slike tester alene.  Samarbeidspartneren - dvs. hvem som utfører testen i praksis for "TV2 hjelper deg" - kan si litt om seriøsiteten. VG? Din side? NAF?

elektrolux

Enig at de også burde tatt med noen fossilbiler og sammenlignet deres oppgitte rekkevidde, og så kjørt de tomme mellom 2 bensinstasjoner, gjerne sammen med en elbil og sett hvem som først kom seg videre. Strøm finner en stort sett overalt, så her ville Elbilen hatt en klar fordel.

Ellers kan en jo lese innlegget mitt om turen til Sirdal. Med litt innsikt, kan en lett kjøre langt selv uten forlading av elbil. Med hurtiglading mens en kjøper inn til turen og medbrakt 22 kW ladestasjon og smøring bør de som vil kjøre langt med Elbil klare dette helt fint. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 19. februar 2015, klokken 22:29
Tviler på at de gikk fullt så langt som Top Gear, men utifra teaseren er det åpenbart at de kjørte bilene tomme. Akkurat det er like enkelt å få til på fossilbiler, så det er vanskelig å se at de kan ha hatt noe poeng.

Ja, jeg har gått tom for strøm på Think'en en gang, men jeg har gått tom for diesel på Caravella TO ganger.

Håper det ikke er enda en "test" der målet er å se hvor fort man kan klare å gå tom for strøm. De burde heller lagt opp til en passe lang tur, gjort litt planlegging, og lagt fram hvor mye tid som gikk med til planlegginga og til ladinga.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Mippen

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 19. februar 2015, klokken 23:00
"TV2 hjelper deg"?  Jaså, det programmet finnes fortsatt?

"TV2 hjelper deg" utfører neppe slike tester alene.  Samarbeidspartneren - dvs. hvem som utfører testen i praksis for "TV2 hjelper deg" - kan si litt om seriøsiteten. VG? Din side? NAF?

Det kan se ut som det er Vi Menn bil/klikk.no som utfører testen med tv2.
Fremtiden er elektrisk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA