Hovedmeny

Car-net problem

Startet av Louise, torsdag 19. februar 2015, klokken 17:11

« forrige - neste »

Louise

Hei

Er det andre som opplever at Car-net ikke oppdaterer seg for tiden, hverken i app eller nettleser (PC/MAC) ? Er så lei denne greien nå. Fungerer en periode, og så er det full stopp !!

Og er det slik at vi etter ett år må betale for å bruke den ? Gjelder det både på mobilen og i nettleseren ? I så fall må det skje en vesentlig forbedring.

Elmo

No offence, men har ikke du allerede en annen tråd ang akkurat dette ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

aageaasved

Louise

Jeg ber så mye om unnskyldning for innlegg(ene) om car-net. Var vel bare et øyeblikks frustrasjon som kom ut etter flere dagers irritasjon. Skal ikke gjenta seg. Å bruke forumet for å høre om andre har et lignende teknisk problem som en selv for tiden, er jo selvsagt helt forkastelig.

Gordon Retriever

Hvis du i stedet for å lage ny tråd fortsetter på den du laget ved tidligere Car-Net krøll, kan det være lettere å se sammenhenger og årsaker for den som skal hjelpe og dele erfaringer.  :D

Louise

Takk for konstruktivt forslag,og vil gjøre det.

Gordon Retriever

Jeg mener selv jeg får bedre innsikt i problemet - og forståelse for din frustrasjon! - etter å ha lest trådene i sammenheng.

Fikk du prøvd Elmos forslag om å resette GSM-modulen ved å ta ut sikringen i noen minutter? :)
Selv om dette skulle hjelpe, er det mulig det må gjentas flere ganger.  (Til sammenligning har jeg et 4G-nettbrett som alltid må rebootes nesten hver eneste gang det har vært med i bilen når jeg har kjørt en bestemt strekning. :o)

Elmo

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 20. februar 2015, klokken 20:57
Hvis du i stedet for å lage ny tråd fortsetter på den du laget ved tidligere Car-Net krøll, kan det være lettere å se sammenhenger og årsaker for den som skal hjelpe og dele erfaringer.  :D

Exactly my point.
Jeg mente ikke å klage på deg Louise. Klart at du kan og skal skrive innlegg om frustrasjon rundt Car-Net problemer !!!, men jeg mente bare at alt i alt er det bedre å holde diskusjoner om samme ting i samme tråd.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Louise

Bilen skal inn til Møller ifb oppgradering av lader osv ( nevnt i annen tråd ), og tenkte de kunne se om det er behov for noen programvareoppdateringer. Kan samtidig be de vise meg hvordan jeg tar ut sikringen.

Men i samme periode som car-net ikke får kontakt med bilen,har garminen gjentatte ganger gått i svart. Så kan hende det ene har med det andre å gjøre.Jeg antar begge deler har med nettverksforbindelse å gjøre.

Får se hva de sier på fredag.

Takk for svar :)

Panzer UP

Syntes Car-Net har fungert prikkfritt de siste 2 månedene eller så. Var mye krøll da jeg kjøpte meg folkevogn før jul, men nå tikker og går den uten feil, dog fortsatt noe treg.
Folkevogn eOPP

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA