Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bruktbilpris på Tesla

Startet av batterivann, onsdag 11. mars 2015, klokken 22:25

« forrige - neste »

batterivann

Hei, jeg kjører min Think City til skolen hver dag. Det er ladestasjon på skolen, så jeg prøver å lade mest mulig der. Problemet mitt er at om jeg kommer til skolen med 10-20% igjen på batteriene, rekker ikke alltid bilen å lade ferdig før jeg må avbryte lading. Så, mitt spørsmål er:
- Vil det være best å ankomme skolen med 30% batteri, og la den lade seg ferdig før jeg tar den av lading
eller:
- Ankomme skolen med mellom 5-20% batteri, la bilen lade til ca 95-98% og avbryte lading der
Think City 2002 mod.

cra

Lad når du kan, kjør når du må. Bare sørg for å gjøre vannfylling ofte nok. Minst pr 3000km hvis du ikke har statistikk som tilsier at du kan fylle sjeldnere.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Fortsett å lade på skolen.

Disse batteriene skal nemlig lades FØR bruk og ikke etter bruk. Noe du gjør med din bruk.

Viktig som Cra sier med vannservice. IKKE vent på servicemeldingen. Da kan det være for sent.

Ikke farlig å avbryte ladingen.

Bor du mellom Stavanger og Oslo foreslår jeg omprogramering av motorstyring for mer batterivennlighet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

batterivann

Takk for svar. Jeg har allerede intervall på 3000km mellom hver vannservice, som blir utført av et verksted som har god kompetanse.Motorstyringen min er omprogrammert. Godt å høre at det ikke gjør noe å ta bilen av lading.
Think City 2002 mod.

elektrolux

Sitat fra: batterivann på torsdag 19. februar 2015, klokken 13:22
Motorstyringen min er omprogrammert.

Er du sikker på det? Med mindre vi har gjort dette tviler jeg på at det er gjort. Vet du i så fall maks kjørestrøm og minste kjørespenning?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

batterivann

Usikker på tallene for dette. Forrige eier omprogrammerte motorstyring hos elbilhjelpen i Stavanger (såvidt jeg forstår er det deg?)
Think City 2002 mod.

elektrolux

Stemmer det.

Da er alt OK. 95V minste spenning mot 85V og 180A max strøm mot 225A.

Toppfart på 100 km/t
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

batterivann

Think City 2002 mod.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA