Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Levering Golf GTE

Startet av Kensam, onsdag 11. mars 2015, klokken 22:01

« forrige - neste »

Kensam

Lurer på å kjøpe Outlander Hybrid, og ser det ligger masse tysk importerte på Finn nå. Ser mange er med "5 års garanti", hvordan fungerer det, det er vel bare 3 års garanti i Tyskland. Hvem står for garantien 3-5 år da ?
Og har de tyske bilene samme "vinterpakke" som de norske ?
Har prøvd en sånn bil en time og var veldig fornøyd...
Lurer litt på velge ny norsk bil pga 5 års garantien og man blir nok bedre fulgt opp med en norsk bil om noe skjer.
Hva mener dere...???

midt i landet

Jeg har en tysk importert bil kjøpt av forhandler med fabrikk garanti på 5/100.000 km,som kan brukes over alt på mitsubishi verksted denne er da reg i tyskland i april i 2014..så er det kjekt med takluke:)ellers så er dem nok akkurat likens :)

kaiat

Jeg skrev dette i en annen tråd her:

SitatSå vidt jeg kan se på http://www.mitsubishi-motors.de, så er det 5 års fabrikkgaranti på biler som er førstegangsregistrert fra 1/1-2015. På biler førstegangsregistrert mellom 20/3-2014 og 31/12-2014 er det 3 års fabrikkgaranti og 2 ekstra år som jeg antar den tyske importøren står for (slik norske bilimportører ofte gjør det med sine 5 års garantier). Biler som er førstegangsregistrert før 20/3-2014 har kun 3 års fabrikkgaranti.

Med andre ord, er PHEV'en din førstegangsregistrert i Tyskland før nyttår, har den vel egentlig bare 3 års fabrikkgaranti.


jokke

Sitat fra: midt i landet på lørdag 21. februar 2015, klokken 10:55
Jeg har en tysk importert bil kjøpt av forhandler med fabrikk garanti på 5/100.000 km,som kan brukes over alt på mitsubishi verksted denne er da reg i tyskland i april i 2014..så er det kjekt med takluke:)ellers så er dem nok akkurat likens :)

Hva slags bevis har du på garantien?

drphev

Det bør ligge i systemet til merkevareverkstadane på VIN. Det gjorde i alle fall det med min Peugeot frå 2012, reknar med det er liknande for Mitsubishi? Nokon som kan finne det ut?
Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

Fonnis

I Tyskland har de tre PHEV-varianter. TOP ser ut til å tilsvare Instyle + med høyttalere osv. Noen som vet om en av de andre to tilsvarer Intense? Spør fordi jeg driver og bestiller spesialtilpasset hundebur og leverandøren er tysk - de samarbeider derfor med tyske bilforhandlere. For å få laget et bur som passer min Intense, lurer de nå på hvilken tyske variant den tilsvarer. Jeg regner egentlig med alle bagasjerommene er like og at det eneste som skiller er høyttalerne i Instyle+? Noen som har tanker om dette? Det eneste måtte være om "norske" PHEV'er har større batteripakke eller liknende, for å takle kaldere vær. Men det har de vel ikke, så vidt jeg har forstått. Jeg regner egentlig med at bagasjerommene på de tyske tilsvarer den jeg får, men gudene vet.. Spesiell problemstilling, det innser jeg.....  ::)

drphev

Einaste forskjell er med eller uten subwoofer.
Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

Hammerholt

Sitat fra: Fonnis på onsdag 25. mars 2015, klokken 17:49
Spør fordi jeg driver og bestiller spesialtilpasset hundebur og leverandøren er tysk - de samarbeider derfor med tyske bilforhandlere.

Er det spesielt gunstig å få hundebur tilpasset i Tyskland mtp pris? Med frakt, toll og moms høres jo ikke det spesielt lukrativt ut, eller har du gode kontakter? Jeg trenger også et litt mer tilpasset bur til min mellomstore malinois, og har fått et tilbud på tilpasset bur + frakt på 4.750 fra en norsk forhandler. Dette er da et sveiset stålbur som tar ca 60% av bagasjerommet.
Har du fått noe prisoverslag og info fra Tyskland som er bedre?

jokke

Fikk garanti beviset på min importerte phev i dag, 5 år eller 150000km fabrikkgaranti og 5 år mobilitetsgaranti.  :)
Snakket med Mitsubishi lokalt og beviset er gyldig i Norge

hc

Sitat fra: jokke på fredag 15. mai 2015, klokken 22:24
Fikk garanti beviset på min importerte phev i dag, 5 år eller 150000km fabrikkgaranti og 5 år mobilitetsgaranti.  :)
Snakket med Mitsubishi lokalt og beviset er gyldig i Norge

Hvor fikk du 150 000 fabrikkgaranti? Har bare sett 100 000 i alle annonser...
Jeg er på jakt etter PHEV, og heller mot importbil pga. pris etter å saumfart svarene her inne. Et annet spørsmål: jeg så i en annonse at (import) bilen hadde 8 høytalere (toppmodellen). Den norske har 9. Er det skrivefeil fra selger, eller er det forskjell på musikkanleggene?

jokke

150000km på min i allefall, norske har 100000km ja, høyttalere tror jeg er likt. en modell har sub i bagasjerommet.

hc

Hei, var i kontakt med en selger som skulle selge en importert PHEV. Denne hadde ikke adaptiv cruise, automatisk nødbrems eller filskiftevarsler. Delskinn, så dette må jo være den billigste varianten.

MEN, vil det si at ACC / FCM og LDW ikke nødvendigvis er standardutstyr på de utenlandske bilene?
Mulig denne var fra Italia og ikke Tyskland.

Noen med erfaring på de ulike importbilene? Tyskland / Sverige /andre land ?

Får man navigasjon med norsk språk på de importerte bilene, eller er dette språket bare tilgjengelig på de norske bilene?

Kensam

Hei.

Jeg har akkurat importert en PHEV fra Sverige, og den er lik norsk Instyle+ bortsett fra at den mangler ACC,  FCM og LDW.
Den har skinnseter, NAVI, store stereoanlegg og varmeseter.
Kan velge språk på NAVI, den har norsk tekst.

Mange utenlandske har ikke ACC, FCM og LDW. Og de med delskinn mangler ofte setevarme.

matsbs

Jeg har akkurat importert PHEV fra Tyskland. Jeg kjøpte TOP som tilsvarer Instyle+, men med takluke. Denne har skinnseter, varme i setene, Rockford Audio med 9 høyttalere (inkl. bass i bagasjerom), 7" navi, ACC,  FCM og LDW.

Alle biler som er registrert etter 1.1.2015 i Tyskland har 5 års garanti. MMSCen kan endres til Norsk, men har enda ikke testet om navigasjonen "prater" norsk hvis du gjør det. Menyene er på norsk.

morten123

Har en tysk importert TOP. Navigasjon snakker norsk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA