Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av Mippen, onsdag 11. mars 2015, klokken 18:39

« forrige - neste »

Mippen

Har en strøken sen 13 modell Tekna Europeisk import. Snart 26k km. Alt utstyr. Hvor mye kan jeg forvente å få for denne? Holder på å skal selge men syns det er lite respons. Lagt meg på 205k for å ha litt rom til pruting, og i min del av landet er dette en av de billigste. Hva tror dere?
Fremtiden er elektrisk.

Thomas Parsli

Basert på hva jeg ser på finn.no, virker det som om du ligger 20-30.000,- for høyt i pris.
Liten respons tilsier jo også det.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

thomita

Ny Tekna 229.900.-
Dei har gått voldsomt ned i pris siste året.  :-[ :-[ :-[
Euro Leaf 2013 mod 20 000 km

Mippen

#3
Den billigste teknaen jeg finner på nettet er en 2013 modell som har gått 10K uten understellsbehandling og vinterdekk. Den er 10.000 billigere enn min. De andre som heter tekna er billigere  "SL" modeller som de kaller for Tekna.

30.000 ned i pris syns jeg høres litt drøyt ut. Det er jo billigere enn mange Acenta modeller.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Sitat fra: thomita på onsdag 18. februar 2015, klokken 17:22
Ny Tekna 229.900.-
Dei har gått voldsomt ned i pris siste året.  :-[ :-[ :-[

Men det er vel uten vinterdekk. Hvis man kjøper en slik kan man fort plusse på 10-15k for dekk og annet småplukk.
Fremtiden er elektrisk.

Tor med Leifen

Sitat fra: Mippen på onsdag 18. februar 2015, klokken 16:50
Har en strøken sen 13 modell Tekna Europeisk import. Snart 26k km. Alt utstyr. Hvor mye kan jeg forvente å få for denne? Holder på å skal selge men syns det er lite respons. Lagt meg på 205k for å ha litt rom til pruting, og i min del av landet er dette en av de billigste. Hva tror dere?

Tekna Leifen vår ble solgt for et par dager siden for 205k. 2014 modell, gått 10.000km, med vinterdekk. Den ble solgt på 8 dager. Din pris er nok litt høy, men selvfølgelig, har du tid er det jo bare å se hva som skjer. 180  til 190 er nok nærmere:)

jkirkebo

Sitat fra: Mippen på onsdag 18. februar 2015, klokken 17:27
Sitat fra: thomita på onsdag 18. februar 2015, klokken 17:22
Ny Tekna 229.900.-
Dei har gått voldsomt ned i pris siste året.  :-[ :-[ :-[

Men det er vel uten vinterdekk. Hvis man kjøper en slik kan man fort plusse på 10-15k for dekk og annet småplukk.

Og denne brukte leveres med vinterdekk som har gått nesten 2 sesonger, så det kan ikke helt sammenlignes. Jeg tror nok 190k er en riktigere pris.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Gordon Retriever

Mippen:  Hva med å kontakte selgeren bak denne annonsen, gratulere med salget og fortelle at du selv prøver å selge en tilsvarende bil.  Kan være greit å høre erfaringer fra noen som har vært gjennom den samme prosessen. :)

Marius Engel


Mippen

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 18. februar 2015, klokken 18:49
Sitat fra: Mippen på onsdag 18. februar 2015, klokken 17:27
Sitat fra: thomita på onsdag 18. februar 2015, klokken 17:22
Ny Tekna 229.900.-
Dei har gått voldsomt ned i pris siste året.  :-[ :-[ :-[

Men det er vel uten vinterdekk. Hvis man kjøper en slik kan man fort plusse på 10-15k for dekk og annet småplukk.

Og denne brukte leveres med vinterdekk som har gått nesten 2 sesonger, så det kan ikke helt sammenlignes. Jeg tror nok 190k er en riktigere pris.

De er bare en sesong, har vel rullet 4-5000km. 190k høres mer fornuftig ut enn 30.000 mer ned i pris. Grunnen til at jeg selv ligger den på 105k er som nevnt pga de skal ha rom til å prute. Jeg har erfart hvis jeg legger ting ut for akkurat det jeg vil ha så får jeg ennå mindre, men ligger jeg litt over så kan jeg fortsatt forhandle på pris slik at begge blir fornøyd. Får jeg det jeg skriver så er det en bonus, men jeg regner alltid 10-15 mer enn det jeg håper å få i utropspris.

Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Marius Engel


Sitat fra: Mippen på onsdag 18. februar 2015, klokken 19:02
Sitat fra: Marius Engel på onsdag 18. februar 2015, klokken 18:59
Nemmen, skal du kjøpe ny elbil da eller?

Ja, tesla

En kollega har Tesla. Har vert på versted annenhver uke, gjennomsnittlig. Sykt mye tull, med alt mulig rart mellom himmel og jord.

Sett bort fra det er det ikke mye å utsette på bilen. Men det vet du nok fra før ;)

Mippen

Har hørt alle de historiene før, men kjenner også til en del folk med tesla som aldri har hatt problemer, så velger å skaffe meg mine egne erfaringer. ;)
Fremtiden er elektrisk.

Thomas Parsli

Sitat fra: Mippen på onsdag 18. februar 2015, klokken 17:24
Den billigste teknaen jeg finner på nettet er en 2013 modell som har gått 10K uten understellsbehandling og vinterdekk. Den er 10.000 billigere enn min. De andre som heter tekna er billigere  "SL" modeller som de kaller for Tekna.

Jeg trodde forskjellen på SL (som Autonovo kaller "Tekna") og Tekna var minimal?
(Opplever Autonovo som seriøse)

Sitat fra: Mippen på onsdag 18. februar 2015, klokken 17:24
30.000 ned i pris syns jeg høres litt drøyt ut. Det er jo billigere enn mange Acenta modeller.

Hvis det er stor forskjell på din bil og det Autonovo kaller "Tekna" er nok 30.000,- for mye ja.
På den annen siden lurer jeg på hvor lenge bilene står listet -og hva de faktisk går for?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Mippen

Er ikke SL den amerikanske versjonen da? Den hvor ikke Carwings virker og man ikke har noe garanti i Norge?

Jeg har ikke hatt bilen min ute for salg mer enn noen dager, og jeg har godt over 200 visninger alt så har håpet oppe. Jeg får vurdere om jeg skal sette ned prisen litt hvis det går for lang tid. Jeg tror kanskje rundt 190k kan være en grei minstepris. Da får de svært mye bil for pengene. Erfaring fra andre bilsalg er at det kan være stille en stund også dukker plutselig kjøperen opp.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA