Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av Mippen, onsdag 11. mars 2015, klokken 18:39

« forrige - neste »

Trekkoppbil

Tekna mangler vel 6.6kW som standard.
SL mangler carwings og europeisk nissan garanti og -støtte.

Herminator

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=55979311&model=1.792.2000183&sort=0&make=0.792&ref=fas

antar det er den som er din?

Første du må gjøre er å legge inn egne bilder ihvertfall, og da spesielt interiør bilder. De aller fleste er likgyldige til å vurdere en bil hvor du ikke har lagt ut bildene av selve objektet som skal selges så sant det ikke er nytt.

Jeg har selv vurdert Leaf, og denne annonsen hopper jeg fint forbi fordi den forteller meg ingenting ;)

Att den er kjøpt hos merkeforhandler er forsåvidt greit, men da kan du jo også si hvilken? Har den varmepumpe så kan du jo godt få frem slike ting også. Det er absolutt ingenting i din beskrivelse som får meg til å vurdere den, og ihvertfall ikke så lenge prisen ikke skiller seg ut ;)

emil

#17
Sitat fra: Herminator på torsdag 19. februar 2015, klokken 06:06
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=55979311&model=1.792.2000183&sort=0&make=0.792&ref=fas

antar det er den som er din?

Nope.. Mye gode bilder i hans annonse, inkludert et med en blondine i passasjersetet...

Tror ellers at de fleste som kikker på elbil kjenner til de vanlige fordelene elbil gir så jeg ser egentlig ingen grunn til å ramse opp alt generellt. Fokuser på bilen som skal selges og fordelene den gir (som understellsbehandling o.l.) foran andre tilsvarende biler. Pass på at det positive ved bilen som skal selges ikke
druker i annen standard informasjon.

Utskrift av batterirapport siden batteriet er den største usikkerheten ved elbil over tid? Alternativt screenshot fra LeafSpy?

brekken

Jeg så på brukte Leaf på FINN over et par måneder, men endte med å handle ny norsk 2015 Leaf Tekna uten 6,6KW med originale vinterhjul for ca 230k.
Min erfaring som kjøper er at de fleste forlanger for mye i forhold til de kampanjer som kjøres + litt prutningsmonn. Noen forlangte faktisk mer en splitter ny!.
Hva den enkelte kjøper prioriterer varierer nok litt, men for meg var 5 år garanti, 2 år nyere bil, ikke import og 0 km på telleren lett noe jeg verdsatte til minst 50-60k (sparer ca. 30k i året uansett på driftsutgifter).

--------------------------------
2019 Leaf Tekna - White/Black
2015 Leaf Tekna - Solid Red
2014 Kia Carens - Exclusive Plus - Pure White

Mippen

Sitat fra: emil på torsdag 19. februar 2015, klokken 08:28
Sitat fra: Herminator på torsdag 19. februar 2015, klokken 06:06
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=55979311&model=1.792.2000183&sort=0&make=0.792&ref=fas

antar det er den som er din?

Nope.. Mye gode bilder i hans annonse, inkludert et med en blondine i passasjersetet...

Tror ellers at de fleste som kikker på elbil kjenner til de vanlige fordelene elbil gir så jeg ser egentlig ingen grunn til å ramse opp alt generellt. Fokuser på bilen som skal selges og fordelene den gir (som understellsbehandling o.l.) foran andre tilsvarende biler. Pass på at det positive ved bilen som skal selges ikke
druker i annen standard informasjon.

Utskrift av batterirapport siden batteriet er den største usikkerheten ved elbil over tid? Alternativt screenshot fra LeafSpy?

Stenmer det. :) Ja, kan jo slenge med bilde av batteri rapporten. Har ikke leaf spy lenger. Donglen er ødelagt. Har uansett batterirapoorten fra Nissan. Får gi annonsen et par dager til før jeg eventuelt korrigerer prisen litt ned. Tenkte å shine bilen mer grundig nå i helgen. Tok bare grovvask til photoshooten sist helg.
Fremtiden er elektrisk.

Bjoris

215 for NY Tekna med 6,6 kw lader. Det er interessant å se hvor standhaftige eieren av brukte Leafs er ifht Tesla eierne. Der dumpes jo prisene enda ny priser har gått i taket, bare for at de MÅ ha P85D, det er nok en annen gruppe mennesker som eiere Leafene, disse med en 1 år gml Leaf skal stort sett ha mer en ny, hehe...

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50559079&searchclickthrough=true






I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Thomas Parsli

Prisen er bra (forutsatt at annonseteksten stemmer), men akkurat den forhandleren ville jeg googlet litt først eller ringt Forbrukerrådet og sjekket antallet klager...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Mippen

Problemet med Leaf er priskrigen. Parallellimportørene presser prisene nedover og derfor faller bruktbilprisene unormalt mye. Det har vært størst fall fra gen 1 til gen 2 og fortsatt er prisene på vei nedover, men ikke så mye som når jeg kjøpte min. Tilsvarende bil i dag koster ca 10k mindre enn det jeg betale for min for litt over et år siden.  Det er også mange Leaf som feilaktig kalles for Tekna og Acenta - som egentlig er Amerikanske modeller. Der er det både krøll i forhold til Radio og Carwings, ikke minst er det en del skapsis i forhold til batteriet da de ofte har gått i varmere klima. Også de bilene er med å presser prisene da ikke alle folk er klar over ulempene med amerikansk vs. Nordisk eller Europeisk.

På Tesla har prisene i stedet for å gå nedover gått opp. Mange av bilene som selges i dag går for rett over prisen de ble kjøpt for ny pga. prisstigning. Bare min nye bil koster nesten 80.000kr mer nå enn når jeg bestilte den før jul. Kjenner flere som har solgt sin model s pga. ny bil som har fått like mye eller litt mindre enn det de betalte i 2013. De som merker prisfallet best er de som kjøpte 2014 modellen etter prisstigningen og skal selge nå. De taper mest men fortsatt lite i forhold til andre biler i den prisklassen.
Fremtiden er elektrisk.

Marius Engel

Jeg blir jo litt nyskjerrig: er det kun pga. rekkevidden du bytter ut leafen, eller er det andre ting du er misfornøyd med? :)

Mippen

Det er mest pga. rekkevidden ja, men også andre praktiske grunner. Her får jeg for eksempel med awd, noe som er en fordel for en som reiser mye på fjellet og nordover. Liker også ladenettverket til Tesla bedre enn det vanlige ladenettverket. Har opplevde flere ganger ladere som ikke virker, ulike betalingsordninger osv. Ikke minst er det gjerne bare en lader på hver plass, og da må jeg vente i kø for å hurtiglade. På Tesla stasjonene er det 8 og da er sjansen for at en snart er klar ganske stor - så det blir ikke sånn venting på å lade. Men jeg vurderer fortløpende når det kommer andre modeller om jeg skal bytte. Hadde Leaf vært tilgjengelig med 400km rekkevidde i dag hadde jeg mulignes valgt denne også. Er fornøyd med bilen min og skulle gjerne ha beholdt den men damen vil helst ha en bil hvor hun slipper å hurtiglade hvis hun skal ut å reise. Tesla syns hun er for stor, så da blir det en liten småbil på henne i stedet. En e-up med dobbel rekkevidde i forhold til i dag hadde vært perfekt til hun, men den eksisterer ikke ennå. :P
Fremtiden er elektrisk.

Tor med Leifen

Det var fem som lagret vår annonse og litt over to hundre som fikk varsel på e-post. Alle som tok kontakt, tre personer, kom med lave bud. En av dem var ærlig og ville kjøpe den for videresalg. Sistemann som tok kontakt var bestemt på å kjøpe Leaf, han hadde kjørt Leaf en del fra før. Han nevnte at noen av annonsene på FINN var mangelfulle, spesielt avvik i forhold til om bilen hadde varme i ratt og baksete, noe han fornuftig nok var opptatt av. Generelt er min erfaring med bilsalg at det er fornuftig å minimere lengden på beskrivelsen, holde seg til de viktige tingene. Både med Leafen og forrige bil, kommenterte kjøper at de syntes annonsen virket seriøs. Å klippe og lime fra andre annonser er en dårlig ide. De som søker på "Tekna" blir neppe imponert over "BOSE+++!!!" i annonsetittelen  ;D

Tor med Leifen

Sitat fra: Mippen på torsdag 19. februar 2015, klokken 15:49
Det er mest pga. rekkevidden ja, men også andre praktiske grunner. Her får jeg for eksempel med awd, noe som er en fordel for en som reiser mye på fjellet og nordover. Liker også ladenettverket til Tesla bedre enn det vanlige ladenettverket. Har opplevde flere ganger ladere som ikke virker, ulike betalingsordninger osv. Ikke minst er det gjerne bare en lader på hver plass, og da må jeg vente i kø for å hurtiglade. På Tesla stasjonene er det 8 og da er sjansen for at en snart er klar ganske stor - så det blir ikke sånn venting på å lade. Men jeg vurderer fortløpende når det kommer andre modeller om jeg skal bytte. Hadde Leaf vært tilgjengelig med 400km rekkevidde i dag hadde jeg mulignes valgt denne også. Er fornøyd med bilen min og skulle gjerne ha beholdt den men damen vil helst ha en bil hvor hun slipper å hurtiglade hvis hun skal ut å reise. Tesla syns hun er for stor, så da blir det en liten småbil på henne i stedet. En e-up med dobbel rekkevidde i forhold til i dag hadde vært perfekt til hun, men den eksisterer ikke ennå. :P

Her var plutselig alle våre argumenter listet opp :D Vi gleder oss til Tesla i neste uke.

Mippen

Har endret litt på teksten nå slik at den er kortere og mer presis. Har snart 270 visninger og 2 som har lagret. La den ut på søndag.
Fremtiden er elektrisk.

emil

Sitat fra: Mippen på torsdag 19. februar 2015, klokken 17:03
Har endret litt på teksten nå slik at den er kortere og mer presis. Har snart 270 visninger og 2 som har lagret. La den ut på søndag.

Omregistreringsavgiften er vel satt feil?

Mippen

Fikk ikke satt 0. Tenkte å si at omreg er inkludert med rask handel og ok pris. Men vil ikke skrive dette i annonsene for å ha noe å forhandle med.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA