Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Trustno1, onsdag 11. mars 2015, klokken 15:02

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: ihlhaug på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:54
Sitat fra: cirys1 på torsdag 12. mars 2015, klokken 18:17
Jeg tror jeg hadde blitt "dårlig" visst jeg hadde handlet på finn i disse dager..  :)
Jeg har sjekket med Tesla ang bil, tenkte på demokjørt S85 med autopilot, med de samme tingen som jeg har på den jeg eier nå. Man sparer absolutt ikke på å kjøpe via Tesla oppmot finn. Man får derimot en bil til rundt 80-90,000 kr mer enn på finn, men dog gått mindre og med autopilot. Har sett på rundt 10-15 biler og de ligger altså på den prisen med greit utstyr.

Okay??
Jeg kan ihvertfall ikke finne noen biler som matcher bilen som jeg kjøpte med utstyr/pris km er jo en vesentlig del av verdien da mener nå jeg ihvertfall...?

Jeg klarer og finne et par billigere enn det Tesla tilbyr visst jeg velger og se helt bort ifra km og autopilot men dette er noe som fører til at prisen holder seg bedre i framtiden også..

Dennis

#31
Å sammenligne priser på en ny bil og med autopilot hw mot en brukt uten er jo ikke sammenlignbart. En bil med autopilot hw gir så mye mer og vil helt klart holde seg bedre i verdi.
Så å betale 80 000 mer for autopilot og en ny bil er det nok mange som vil velge enn å kjøpe en brukt og en som mangler vesentlig utstyr i dagens marked.

Ganske sikker på at en bil uten adaptiv cruise, auto fjernlys osv som selv går dagens billig bil har blir vanskelig å selge om noen år. Og så kommer i tillegg autopilot, autopark osv som vil gjøre de gamle enda mindre interessant.

Kommer så klart hele tiden noe nytt, men nå ligger i det minste Teslaen ca likt på det meste av utstyr sammenlignet med andre.

D.O

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 12. mars 2015, klokken 22:36
Å sammenligne priser på en ny bil med autopilot hw mot en brukt uten er jo ikke sammenlignbart. En bil med autopilot hw gir så mye mer og vil helt klart holde seg mye bedre i verdi.
Så å betale 80 000 mer for autopilot og en ny bil er det nok mange som vil velge enn å kjøpe en brukt og en som mangler vesentlig utstyr i dagens marked.

Ganske sikker på at en bil uten adaptiv cruise, auto fjernlys osv som selv går dagens billig bil har blir vanskelig å selge om noen år. Og så kommer i tillegg autopilot, autopark osv som vil gjøre de gamle enda mindre interessant.
altså... Ikke alle har samme behov som deg for autopilot. Om jeg hadde fått min p85d 80k billigere uten autopilot hadde jeg jublet! Og tror alle som ønsker å selge en bil uten dette kan slappe av og ikke bekymre seg.
Ville glatt tatt en bil uten autopilot, men ville ikke vurdert en uten dobbeltlader.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Hyperstress

Bedre støydemping er også verdt å tenke på når en vurderer ny mot brukt. Det gjør opplevelsen mye bedre med støysvak bil.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Dennis

Fult klar over at ikke alle har samme behov.

Har jo vært post på post her hvor viktig det er med dobbeltlader selv om man ikke trenger det med tanke på videresalg. Og autopilot er da mye viktigere for videresalg senere slik jeg og flere andre ser det.
Har to kamerater som er ute etter brukt bil, men som ikke vil kjøpe eldre Tesla pga mangel på adaptiv cruise control osv.

Dobbeltlader har også blitt mye billigere å ettermontere, men det er ikke mulig med autopilot ;)

D.O

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 12. mars 2015, klokken 22:57
Bedre støydemping er også verdt å tenke på når en vurderer ny mot brukt. Det gjør opplevelsen mye bedre med støysvak bil.
kjenner du noen som har en eldre bil som du kan sammenligne med. (Jeg ser du selv har hatt) Jeg hadde håpt at det skulle være stor forskjell men kunne ikke måle noe differanse(med app) og hørte egentlig ikke noe heller. Men begge bilene var på hakka 8 og den nye hadde ikke luft.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Hyperstress

#36
Sitat fra: D.O på torsdag 12. mars 2015, klokken 23:03
Sitat fra: Hyperstress på torsdag 12. mars 2015, klokken 22:57
Bedre støydemping er også verdt å tenke på når en vurderer ny mot brukt. Det gjør opplevelsen mye bedre med støysvak bil.
kjenner du noen som har en eldre bil som du kan sammenligne med. (Jeg ser du selv har hatt) Jeg hadde håpt at det skulle være stor forskjell men kunne ikke måle noe differanse(med app) og hørte egentlig ikke noe heller. Men begge bilene var på hakka 8 og den nye hadde ikke luft.

Den er fortsatt dårlig dempet mot kjøring på grus, og da vil jeg tro at det er grunnen til at du ikke registrerer særlig forskjell med pigg heller. Vent til du får på sommerdekkene. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

TRM

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 12. mars 2015, klokken 22:36
Å sammenligne priser på en ny bil og med autopilot hw mot en brukt uten er jo ikke sammenlignbart. En bil med autopilot hw gir så mye mer og vil helt klart holde seg bedre i verdi.
Så å betale 80 000 mer for autopilot og en ny bil er det nok mange som vil velge enn å kjøpe en brukt og en som mangler vesentlig utstyr i dagens marked.

Ganske sikker på at en bil uten adaptiv cruise, auto fjernlys osv som selv går dagens billig bil har blir vanskelig å selge om noen år. Og så kommer i tillegg autopilot, autopark osv som vil gjøre de gamle enda mindre interessant.

Kommer så klart hele tiden noe nytt, men nå ligger i det minste Teslaen ca likt på det meste av utstyr sammenlignet med andre.
Feil. Model S har antageligvis markedets dårligste lys. For meg, og mange andre, er lys viktigere enn autopilot. Jeg har  selv en S85D i bestilling (med dette utstyret du mener er så viktig), men for oss er plass viktigere enn D og autopilot. Så om noen har lyst på en S85D til en god pris - send meg en PM.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

cirys1

Sitat fra: TRM på søndag 15. mars 2015, klokken 14:27
Feil. Model S har antageligvis markedets dårligste lys. For meg, og mange andre, er lys viktigere enn autopilot. Jeg har  selv en S85D i bestilling (med dette utstyret du mener er så viktig), men for oss er plass viktigere enn D og autopilot. Så om noen har lyst på en S85D til en god pris - send meg en PM.

Trodde du de skulle oppgradere lysene? Hovedgrunnen for og kjøpe D er vell 4WD alt det andre kan vell få i en RWD?

Lysene er det vell mange som har oppgradert, ikke like lett og oppgradere til AP..  :)

Dennis

TRM: Hvordan kan du si at det er feil? Som sakt er det noen som ikke har det behovet. Men markedet generelt stiller krav til at en bil i den klassen har slikt utstyr. Også 4wd er noe som blir mer og mer viktig. Bare se på Bmw, Jaguar, Merchedes med flere som alle satser sterkt på 4wd. Men også billigere biler som Ford, Mazda osv satser mye på det framover. De gjør dette fordi de ser hva markedet der de selger biler vil ha.

Har ikke nevnt noe om lysene utenom auto fjernlys. Synes selv lysene er helt ok. Hvis lysene er så dårlig at man ikke ser er det jo enda viktigere med autopilot som ink autostop på bilen :P
Uansett kan man enkelt oppgradere ballast til us specs.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA