Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Trustno1, onsdag 11. mars 2015, klokken 15:02

« forrige - neste »

Johs933

Jeg hentet ny bil i går hos Tesla. Var innom butikk forrige mandag for å høre om de hadde avbestilte nye tesla. Virket som det var mye å velge mellom. Ny Tesla med autopilot og det meste av utstyr til rundt 600000 er ikke så ille. Tror mange som tenker brukt også kan ta en tur innom Tesla for å sjekke utvalget av nye biler i Tesla systemet.

ELTesla

Du skal også være rimelig sikker på at det er en god del 85D og P85D som ikke blir plukket opp også.
Det var nok mange som var litt vel ivrig 10.10.14, og satset på å få heller tillatelse enn tilgivelse fra kona.  ;)

cirys1

Sitat fra: Madboy på torsdag 19. februar 2015, klokken 08:36
Du skal også være rimelig sikker på at det er en god del 85D og P85D som ikke blir plukket opp også.
Det var nok mange som var litt vel ivrig 10.10.14, og satset på å få heller tillatelse enn tilgivelse fra kona.  ;)
Jeg håper jo det siden jeg er kjøper  ;)

Jeg tror mange hadde regnet med at prisøkningen skulle gjøre at de kunne oppgradere nesten gratis, spesielt med 85D, de som skal ha seg P85D har nok penger tror ikke de bryr seg nevneverdig om de må ta et tap.. :)

Gogool

Sitat fra: cirys1 på torsdag 19. februar 2015, klokken 11:26
Sitat fra: Madboy på torsdag 19. februar 2015, klokken 08:36
Du skal også være rimelig sikker på at det er en god del 85D og P85D som ikke blir plukket opp også.
Det var nok mange som var litt vel ivrig 10.10.14, og satset på å få heller tillatelse enn tilgivelse fra kona.  ;)
Jeg håper jo det siden jeg er kjøper  ;)

Jeg tror mange hadde regnet med at prisøkningen skulle gjøre at de kunne oppgradere nesten gratis, spesielt med 85D, de som skal ha seg P85D har nok penger tror ikke de bryr seg nevneverdig om de må ta et tap.. :)

Er kanskje i den siste kategorien du nevner men har "tatt til vettet" etter å ha innsett at byttet fra min P85+ med dagens bruktpriser til ny P85D kommer til å koste meg 300 000. Så mye er det ikke verdt for meg å gå fra rå til dritrå bil :)

Så om noen vil ha en mørk grå P85D/carbon/sorte next gen seter foran og bak/21"grå felger, med alt utstyr unntatt barneseter, er det bare å sende PM :)
Grå P85+ 2013 (solgt)
X100D

Oreo

Sitat fra: Gogool på mandag 23. februar 2015, klokken 15:56
Sitat fra: cirys1 på torsdag 19. februar 2015, klokken 11:26
Sitat fra: Madboy på torsdag 19. februar 2015, klokken 08:36
Du skal også være rimelig sikker på at det er en god del 85D og P85D som ikke blir plukket opp også.
Det var nok mange som var litt vel ivrig 10.10.14, og satset på å få heller tillatelse enn tilgivelse fra kona.  ;)
Jeg håper jo det siden jeg er kjøper  ;)

Jeg tror mange hadde regnet med at prisøkningen skulle gjøre at de kunne oppgradere nesten gratis, spesielt med 85D, de som skal ha seg P85D har nok penger tror ikke de bryr seg nevneverdig om de må ta et tap.. :)

Er kanskje i den siste kategorien du nevner men har "tatt til vettet" etter å ha innsett at byttet fra min P85+ med dagens bruktpriser til ny P85D kommer til å koste meg 300 000. Så mye er det ikke verdt for meg å gå fra rå til dritrå bil :)

Så om noen vil ha en mørk grå P85D/carbon/sorte next gen seter foran og bak/21"grå felger, med alt utstyr unntatt barneseter, er det bare å sende PM :)
Høres ut som vi er i samme båt. Jeg hadde tenkt å selge min P85+, men tolket det slik at jeg måtte nok bite i meg et større "tap" (mellomlegg) enn jeg hadde tenkt. Reelt tror jeg nok 250-300 000,-.
Virket ikke på meg som om "+" tillegget ble gjenspeilet i bruktmarkedet (min tolkning). Lang ventetid på DU bytte og servicetime forklundret også et mulig salg i mine øyne. Vil jo helst gi fra seg en bil uten en lang to-do liste utført på en Teslaservice. Forøvrig godt fornøyd med min  P+ og velger å beholde den. Har en ivrig kjøper på P85D'en.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Øyvind.h

Sitat fra: Oreo på tirsdag 24. februar 2015, klokken 08:56
Virket ikke på meg som om "+" tillegget ble gjenspeilet i bruktmarkedet (min tolkning).
Kjører P85+ nå fordi min S85 er på service, og for meg har + understellet null verdi eller negativ verdi. Men for den rette kjøper bør det vel utløse noe betalingsvilje ift. standard understell?
Slik som eks Msport understell?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cirys1

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 24. februar 2015, klokken 11:36
Kjører P85+ nå fordi min S85 er på service, og for meg har + understellet null verdi eller negativ verdi. Men for den rette kjøper bør det vel utløse noe betalingsvilje ift. standard understell?
Slik som eks Msport understell?

Ja slik som og kjøpe Msport, de som kjøpte seg + var p.g.a at den er stivere og har vesentlig bedre veigrep det er sport vs komfort.

En annen ting jeg syns er mer pussig er at på veldig mange andre biler så kan man bestemme fjæringskomfort med luftfjæringen, på Tesla virker det som det kun går på høyde. Jeg merket ihvertfall ingen forskjell på "high" og "low" mtp. komfort.

Øyvind.h

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 24. februar 2015, klokken 17:20
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 24. februar 2015, klokken 11:36
Kjører P85+ nå fordi min S85 er på service, og for meg har + understellet null verdi eller negativ verdi. Men for den rette kjøper bør det vel utløse noe betalingsvilje ift. standard understell?
Slik som eks Msport understell?

Ja slik som og kjøpe Msport, de som kjøpte seg + var p.g.a at den er stivere og har vesentlig bedre veigrep det er sport vs komfort.
Men man skal ha ekstreme krav til veigrep om en S85 ikke sitter godt nok.
Mindre krenging derimot er en fordel.
Men i praksis virker grepet på bakhjulene dårligere på P85+ enn på min S85.
Tipper det skyldes hardere gass-respons, mindre fleks i understellet og mer fleks i antispinn slik at man merker slipp bedre.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cirys1

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 24. februar 2015, klokken 17:55
Sitat fra: cirys1 på tirsdag 24. februar 2015, klokken 17:20
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 24. februar 2015, klokken 11:36
Kjører P85+ nå fordi min S85 er på service, og for meg har + understellet null verdi eller negativ verdi. Men for den rette kjøper bør det vel utløse noe betalingsvilje ift. standard understell?
Slik som eks Msport understell?

Ja slik som og kjøpe Msport, de som kjøpte seg + var p.g.a at den er stivere og har vesentlig bedre veigrep det er sport vs komfort.
Men man skal ha ekstreme krav til veigrep om en S85 ikke sitter godt nok.
Mindre krenging derimot er en fordel.
Men i praksis virker grepet på bakhjulene dårligere på P85+ enn på min S85.
Tipper det skyldes hardere gass-respons, mindre fleks i understellet og mer fleks i antispinn slik at man merker slipp bedre.

Bedre veigrep er det på + uansett hva du måtte mene, at det ikke er behov osv er irrelativt.(Hva mener du da om SP85D?) De som kjøper + vill ha det beste og det er +, vill man ha mer komfort så går man for S85.
Mindre krengning betyr automatisk bedre veigrep, det samme med "flex" i understell.

En Tesla er uansett ingen sportsbil mye p.g.a. vekt, hadde vært artig og sett en Tesla mot en M5 på bane, det hjelper lite med rask 0-100..

fonberg

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 24. februar 2015, klokken 19:07
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 24. februar 2015, klokken 17:55
Sitat fra: cirys1 på tirsdag 24. februar 2015, klokken 17:20
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 24. februar 2015, klokken 11:36
Kjører P85+ nå fordi min S85 er på service, og for meg har + understellet null verdi eller negativ verdi. Men for den rette kjøper bør det vel utløse noe betalingsvilje ift. standard understell?
Slik som eks Msport understell?

Ja slik som og kjøpe Msport, de som kjøpte seg + var p.g.a at den er stivere og har vesentlig bedre veigrep det er sport vs komfort.
Men man skal ha ekstreme krav til veigrep om en S85 ikke sitter godt nok.
Mindre krenging derimot er en fordel.
Men i praksis virker grepet på bakhjulene dårligere på P85+ enn på min S85.
Tipper det skyldes hardere gass-respons, mindre fleks i understellet og mer fleks i antispinn slik at man merker slipp bedre.

Bedre veigrep er det på + uansett hva du måtte mene, at det ikke er behov osv er irrelativt.(Hva mener du da om SP85D?) De som kjøper + vill ha det beste og det er +, vill man ha mer komfort så går man for S85.
Mindre krengning betyr automatisk bedre veigrep, det samme med "flex" i understell.

En Tesla er uansett ingen sportsbil mye p.g.a. vekt, hadde vært artig og sett en Tesla mot en M5 på bane, det hjelper lite med rask 0-100..

Stivt oppsett gir bedre veigrep på jevnt underlag, ja, men dårligere veigrep på ujevnt underlag (ref rallybiler med lang fjæringsvei og ofte ganske myke fjærer). Du kan derfor ikke si at "P har bedre veigrep uansett".
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

D.O

Sitat fra: fonberg på tirsdag 24. februar 2015, klokken 19:50
Sitat fra: cirys1 på tirsdag 24. februar 2015, klokken 19:07
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 24. februar 2015, klokken 17:55
Sitat fra: cirys1 på tirsdag 24. februar 2015, klokken 17:20
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 24. februar 2015, klokken 11:36
Kjører P85+ nå fordi min S85 er på service, og for meg har + understellet null verdi eller negativ verdi. Men for den rette kjøper bør det vel utløse noe betalingsvilje ift. standard understell?
Slik som eks Msport understell?

Ja slik som og kjøpe Msport, de som kjøpte seg + var p.g.a at den er stivere og har vesentlig bedre veigrep det er sport vs komfort.
Men man skal ha ekstreme krav til veigrep om en S85 ikke sitter godt nok.
Mindre krenging derimot er en fordel.
Men i praksis virker grepet på bakhjulene dårligere på P85+ enn på min S85.
Tipper det skyldes hardere gass-respons, mindre fleks i understellet og mer fleks i antispinn slik at man merker slipp bedre.

Bedre veigrep er det på + uansett hva du måtte mene, at det ikke er behov osv er irrelativt.(Hva mener du da om SP85D?) De som kjøper + vill ha det beste og det er +, vill man ha mer komfort så går man for S85.
Mindre krengning betyr automatisk bedre veigrep, det samme med "flex" i understell.

En Tesla er uansett ingen sportsbil mye p.g.a. vekt, hadde vært artig og sett en Tesla mot en M5 på bane, det hjelper lite med rask 0-100..

Stivt oppsett gir bedre veigrep på jevnt underlag, ja, men dårligere veigrep på ujevnt underlag (ref rallybiler med lang fjæringsvei og ofte ganske myke fjærer). Du kan derfor ikke si at "P har bedre veigrep uansett".
jepp, og P+ har dårligere grep rett frem enn vanlig P. Lav profil og stivt understell gir stabilitet i svinger men funker ikke i drag.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cirys1

Sitat fra: fonberg på tirsdag 24. februar 2015, klokken 19:50
Stivt oppsett gir bedre veigrep på jevnt underlag, ja, men dårligere veigrep på ujevnt underlag (ref rallybiler med lang fjæringsvei og ofte ganske myke fjærer). Du kan derfor ikke si at "P har bedre veigrep uansett".

Neida du har rett i det.. Ikke uansett..

Når man snakker om og kjøre aktivt i Norge så er det gjerne i en 80 sone med mye svinger og bra asfalt, der du får mye karosseri bevegelser, så stivt ser jeg på som en fordel visst man liker det.
Det er helt umulig og finne et oppsett som passer for alle situasjoner og alle underlag, så her må man finne en balanse.
Synes refereringen til rallybiler var litt merkelig, de kjører jo på hullete småveier og hopper..
Derimot rally på asfalt så er det pinnestivt igjen, jeg sier det igjen det er umulig og finne noe for alle situasjoner en mellomting blir det, da visst bilene ikke er bygd for ETT formål f.eks. rally.  :)

weld77

Caset Tesla er ganske bra økonomisk med mye kjørelengde og mye bompasseringer i det daglige. Selv har jeg ingen av delene og innrømmer glatt at jeg har betalt en del for å kunne trykke Klampen  i bånn  nå og da de neste årene. Ellers hadde jeg  kjøpt 85D uten  P foran. Etter å eid den tviler jeg på at jeg kommer til å ha fossil som hovedbil igjen. Skal vi ha en bil til blir den andre fossil eller hybrid, med tilhengerkrok, god bakkeklarning , mindre og mye rimeligere.

cirys1

Til trådstarter kontakt Tesla direkte, de har garantert en bra bil til deg som nesten ikke har km og har det utstyrsnivået du selv ønsker til en mye bedre pris enn "finn", når du begynner og se på km og utstyr og sammenligne pris.

Jeg tror jeg hadde blitt "dårlig" visst jeg hadde handlet på finn i disse dager..  :)

ihlhaug

Sitat fra: cirys1 på torsdag 12. mars 2015, klokken 18:17
Jeg tror jeg hadde blitt "dårlig" visst jeg hadde handlet på finn i disse dager..  :)
Jeg har sjekket med Tesla ang bil, tenkte på demokjørt S85 med autopilot, med de samme tingen som jeg har på den jeg eier nå. Man sparer absolutt ikke på å kjøpe via Tesla oppmot finn. Man får derimot en bil til rundt 80-90,000 kr mer enn på finn, men dog gått mindre og med autopilot. Har sett på rundt 10-15 biler og de ligger altså på den prisen med greit utstyr.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA