Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Trustno1, onsdag 11. mars 2015, klokken 15:02

« forrige - neste »

Tor med Leifen

Vi jakter FINN etter brukt Model S og jeg har lyst å oppfordre dere som selger bilen nå til å oppgi korrekt/ tilstrekkelig informasjon i annonsen deres. Det er tydelig at software-versjon 6.1 og hardware tilknyttet "autopilot"-funksjonene til bilen er et "ømt" tema i forbindelse med salg, men en gjenganger på FINN er at autopilot/ adaptiv cruisekontroll ikke er nevnt, mens sw 6.1 er nevnt, og i noen av annonsene henvises det til dagens nypris, selvfølgelig for å gi inntrykk av at salgsprisen man ønsker, er lav i forhold til nybil. "Problemet" for oss som skal kjøpe er at sammenligningen med nypris ikke henger på greip, da få av bilene har riktig hw for autopilot-funksjonene. Vi sender spørsmål til selger om hw og sw, og får alltid hyggelig svar tilbake, men det hadde vært mye enklere for oss som leter etter bil om denne informasjonen står i beskrivelsen i annonsen.

Trustno1

Tipper du kan gå ut fra at alle annonser er biler uten autopilot hardware. Regner med at de som selger biler med dette annonserer det tydelig :)

MrBacardi

Det man kan bruke som en indikator er datoen bilen ble registrert med skilter.
Hvis reg-datoen er tidligere enn ca september 2014 så har bilen sannsynligvis ikke autopilot-hardware. Jeg er dog ikke helt sikker på datoen her, men det var et sted rundt det tidspunktet at bilene begynte å få autopilot-hardware. Noen andre vet helt sikkert nøyaktig dato.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

aness

Sitat fra: MrBacardi på onsdag 18. februar 2015, klokken 12:59
Hvis reg-datoen er tidligere enn ca september 2014 så har bilen sannsynligvis ikke autopilot-hardware. Jeg er dog ikke helt sikker på datoen her, men det var et sted rundt det tidspunktet at bilene begynte å få autopilot-hardware. Noen andre vet helt sikkert nøyaktig dato.

Ikke 100% sikker, men tror de første med ny hardware kom til norge i slutten av oktober/begynnelsen av november.

Sjøhyene

Sitat fra: Trustno1 på onsdag 18. februar 2015, klokken 12:54
Tipper du kan gå ut fra at alle annonser er biler uten autopilot hardware. Regner med at de som selger biler med dette annonserer det tydelig :)

spot on

Og det å reklamere med SW versjon 6.1 er ganske tåpelig. Har man ikke allerede 6.1 så er det vel 100% sikkert at den kommer gratis over lufta i løpet kort tid.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

aryx

Ta kontakt med tesla om du vil ha bil med autopilot,  de har flust med biler du får til en billig penge. Det er enten demobiler eller helt nye som ikke har blitt hentet ut (folk som byttet fra 2wd til 4wd)
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

B_Tesla

Min bil har ny HW, og var første bil levert i Trondheim med dette. Tror ikke det var mange biler før min i Norge, da jeg vel var første post om dette her på forumet. Min ble vel registrert rundt 15-18 November. Levert 19. November tror jeg. Bilen var en av de første som ble produsert med dette for det norske markedet, og ble bygget ca 1. Oktober 2014.

Er man usikker kan man bare se på bilde av fronten. Er det en radar nede, så er bilen ny. Så enkelt.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Pompel

Sitat fra: aness på onsdag 18. februar 2015, klokken 13:06
Sitat fra: MrBacardi på onsdag 18. februar 2015, klokken 12:59

Ikke 100% sikker, men tror de første med ny hardware kom til norge i slutten av oktober/begynnelsen av november.
Jeg fikk bilen 20. november og var nr 2 som fikk bil med autopilot-HW i Trondheim (en eller annen her inne, husker ikke hvem, klarte å karre til seg nr 1-plassen dagen før ;) ). De første i Norge ble vel levert ut sørpå noen få dager før.

(Og mens jeg skrev svarer her bekreftet B_Tesla hvem som karret til seg den plassen ;) )
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

B_Tesla

Beklager den Pompel;)

Skulle på langtur, og var over gjennomsnittet praktisk at jeg fikk den 19. Spasertur på 750 km var upraktisk.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

_Hans-Petter_

Første bil i Oslo med autopilot ble levert ut 5 november
VIN 15301
Levering 30 september 2013
solgt 12 mars 2017

VIN177908
Levering 18 mars 2017

timingbeltkiller

Sitat fra: aryx på onsdag 18. februar 2015, klokken 13:29
Ta kontakt med tesla om du vil ha bil med autopilot,  de har flust med biler du får til en billig penge. Det er enten demobiler eller helt nye som ikke har blitt hentet ut (folk som byttet fra 2wd til 4wd)
Hva er vitsen med å  bestille dyr bil levering om X måneder dersom du kan gå innom TM,
kjøpe billig bil og ta den med under armen når du går ut?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

cirys1

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 18. februar 2015, klokken 20:28
Hva er vitsen med å  bestille dyr bil levering om X måneder dersom du kan gå innom TM,

Det virker som dere skriver det samme..  ::)

Også_Øyvind_H

Det var nok ikke et spm fra mr Timingbeltkiller - kun en undring/ bekreftelse  8)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Øyvind.h

Det er stort sett demobiler som selges på den måten. Ellers må man ha hatt litt flaks for å få en slik avbestillingsbil, og i tillegg må man være fleksibel ift utstyr.
Er man fleksibel kan man gjøre godt kjøp på en slik bil, spesielt nå som prisene akkurat er satt opp og 4wd/p85d introdusert slik at mange avbestille samtidig.

Men er man svært prissensitiv kan man fortsatt slippe billigst unna med en brukt spartansk s85 til drøyt 500k.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

aryx

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. februar 2015, klokken 21:18
Det er stort sett demobiler som selges på den måten. Ellers må man ha hatt litt flaks for å få en slik avbestillingsbil, og i tillegg må man være fleksibel ift utstyr.
Er man fleksibel kan man gjøre godt kjøp på en slik bil, spesielt nå som prisene akkurat er satt opp og 4wd/p85d introdusert slik at mange avbestille samtidig.

Men er man svært prissensitiv kan man fortsatt slippe billigst unna med en brukt spartansk s85 til drøyt 500k.

Har en kamerat som kjøpte direkte fra tesla for en ukes tid siden, det var 4-5 biler som glapp for han mens han stod i butikken, de forsvant da en etter en når de gikk gjennom listen med biler. Både demo og helt nye. Mulig de har solgt unna flesteparten nå, men som sagt, verdt å sjekke.
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA