Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Kokstad (Bergen)

Startet av BMW850, onsdag 11. mars 2015, klokken 14:02

« forrige - neste »

ctr46

Sitat fra: joda på mandag 29. februar 2016, klokken 13:50
Tja, servicene skal jo i utgangspunktet dekke det samme om man har serviceplan eller betaler for hver gang.
I tillegg så "låser" man prisen for service i det antall år man velger, og slipper eventuelt en prisjustering.

Av egen erfaring med serviceplan så får jeg i tillegg dekk-omlegging to ganger i året. (står vel ikke i beskrivelsen av serviceplan)

Er det avhengig av at du har originale felger/dekk fra Tesla både vinter og sommer?
85D

joda

Det vet jeg dessverre ikke, da det ikke ble spesifisert av Tesla da jeg fikk beskjed om at dette var inkludert i Serviceplan.
Har dog kun original felger på min bil..
TMS 85D

Line

Noen som vet hva som skjer med forhåndsbetalt service plan hvis bilen blir kondemnert?

petersv

Fått skriftlig svar på ha som er inkl. i serviceavtalen, i korte trekk kun det samme som ved enkeltservicer.

-De legger ikke om ved sesongskifte, kun i sammenheng med service.
-justering av spissing ikke inkl. (men kontroll)
-deler ikke inkl. (kun viskere, filter og væsker)

Mao. kun en lavere pris ved forhåndsbetaling kontra enkeltbetaling, gitt at man tar service årlig og kjører 20.000km. Så for meg som kjører lite lønner avtalen seg ikke, med mindre jeg tar service hvert år uavhengig av km.grense.

Line

Sitat fra: Sven-E på fredag 22. april 2016, klokken 23:19
Kondemnert så får du vel ny bil, og da regner jeg med du kan overføre avtalen til den.
Det er jo sagt før her inne at man kan velge å ta med seg serviceplan dersom man bytter bil.
Jeg trodde man ikke kunne ta med seg serviceplan dersom man byttet bil?

joda

Du kan det om du kjøper en ny Model S eller X. :)

Står beskrevet på nettsiden deres under "Ofte stilte spørsmål" for Serviceplan.

https://www.teslamotors.com/no_NO/support/service-plans?redirect=no

Utdrag fra siden:
SitatKan jeg overføre min Tesla-serviceplan til den nye eieren hvis jeg selger min Tesla?

Ja, du kan overføre den ubrukte delen av din Tesla-serviceplan med salget av din Tesla.I tillegg kommer vi til å benytte anledningen til å gå ett skritt videre: Tesla-eiere kan overføre den ubrukte verdien av sine Tesla-serviceplaner til en Tesla-serviceplan for en ny Tesla Model S eller Model X. Se vilkårene og betingelsene for din Tesla-serviceplan for mer informasjon.
Du kan se disse vilkårene og betingelsene når du har logget inn på din Tesla-konto. Klikk på "Registrering for servicer" og følg den aktuelle lenken for din valgte plan.

Tror også du kommer inn under "spesielle betingelser" hvor man eventuelt kan få kansellert avtalen og få utbetalt restverdi. (men dette må sjekkes mot service senter)
TMS 85D

aness

Sitat fra: Line på lørdag 23. april 2016, klokken 22:57
Sitat fra: Sven-E på fredag 22. april 2016, klokken 23:19
Kondemnert så får du vel ny bil, og da regner jeg med du kan overføre avtalen til den.
Det er jo sagt før her inne at man kan velge å ta med seg serviceplan dersom man bytter bil.
Jeg trodde man ikke kunne ta med seg serviceplan dersom man byttet bil?

Man kunne ikke det, men de endret på det for ikke så lenge siden.
Slik jeg forsto det kan du til og med få utbetalt restverdi hvis du selger bilen.

El Tempo Gigante

Hei, er det flere enn meg som reagerer på hvordan Tesla nå tolker serviceavtalene som ble inngått tidligere?
-----
Fra avtalen:
Planlagte vedlikeholdskontroller skal inkludere følgende (kan når som helst endres av Tesla etter eget
skjønn og uten forvarsel):
 inspeksjon av kjøretøyet;
 utskifting av normalt vedlikeholdsutstyr og slitedeler på inspeksjonstidspunktet, unntatt batteri og dekk;
 hjuljustering* og
 dekkrotasjon*
-----
Hjuljustering er nå redusert til hjulkontroll. Og på service får en anbefalt av tekniker å smøre opp bremsene.

Tesla har riktignok forbeholdt seg retten til å "endre etter eget skjønn", men jeg synes dette er dårlig kundebehandling. Med hjulstilling og smøring av bremsene kommer får en nå en tilleggsregning på over 3000 kroner...

Synes dette står i sterk kontrast til hvordan service programmet ble lansert i 2013
http://www.businessinsider.com/tesla-announces-an-improved-service-and-warranty-program-2013-4?r=US&IR=T&IR=T

htorgers

Hei!

Er det noen som kan si noe om det lønner seg å kjøpe serviceplan?
4-år 25000kr... er jo en del penger... Årlig kjørelengde vil være omtrent 16-20.000 km.

Hvor mye koster en vanlig service ? Noen som har kunnskap og erfaring? Hadde dere kjøpt serviceplan?

rsomby

Sitat fra: htorgers på tirsdag 22. august 2017, klokken 10:56
Hei!

Er det noen som kan si noe om det lønner seg å kjøpe serviceplan?
4-år 25000kr... er jo en del penger... Årlig kjørelengde vil være omtrent 16-20.000 km.

Hvor mye koster en vanlig service ? Noen som har kunnskap og erfaring? Hadde dere kjøpt serviceplan?

Du kan sammenligne her  https://www.tesla.com/no_NO/support/maintenance-plans

petersv

Hvis du får det bakt inn i det "rentefrie" lånet fra Tesla, så kjør på. Hvis ikke, betal hver gang.

Tesla P85D

Har hatt tesla i 2 år å ikke utført en service. Har forstått det slik at alle garantier opprettholdes selv om man ikke tar service.
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Tesley

Siden vi (privatpersoner) uansett har fem års reklamasjonsrett gjennom forbrukerkjøpsloven så tilbyr så godt som alle bilmerker i Norge minimum 5 års garanti / 100k km uten krav til service.

Men der hvor forbrukerkjøpsloven ikke hjelper deg gjør heller ikke garantien det, og det er når problemet er en konsekvens av manglende service.
S75D - bekreftet 20. august

Paul

Sitat fra: Tesla P85D på tirsdag 22. august 2017, klokken 19:36
Har hatt tesla i 2 år å ikke utført en service. Har forstått det slik at alle garantier opprettholdes selv om man ikke tar service.
nesten 4 år og får service grattis ved siden av smågarantisaker dvs: hjulinstilling, nye klosser, nye skiver, nytt førersete, etc (selv om jeg har ikke spørt noe av det).
Model S P85D - CPO (2015), kjøpt Juni.2019
Model X 75D - bestilt Aug2017, levert Des.2017
KIA Soul EV - (solgt)
Model S P85 bestilt: Jan.2013,  levert Nov.2013 (Solgt)

Kmellioli

Heftig pris på 4-års serviceprogram. Tror jeg velger å betale i kroner!
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA