Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Kokstad (Bergen)

Startet av BMW850, onsdag 11. mars 2015, klokken 14:02

« forrige - neste »

Mippen

Sitat fra: turfsurf på onsdag 20. januar 2016, klokken 21:35
Sitat fra: Mippen på onsdag 20. januar 2016, klokken 20:39
Irriterende at jeg ikke fikk forklart det når jeg kjøpte bilen. De sa at det bare var prisen som var forskjell. Det er vel for sent å kjøpe avtale nå?

Serviceavtale må kjøpes minimum 30 dager etter mottak av bil. Noe de ikke gadd informere meg om  >:( Men jeg betalte uansett 4500 for service nå i januar, inkludert nye viskere og batteri til fob. De syntes vel ar man må få noe for pengene...

4500 kroner er dyrt hvis de ikke bytter slike ting. Det er fint lite de gjør på en vanlig service. Det er stort sett å gå over bilen å se at alt som det skal. Smøre opp bremser, bytte filter og diverse småting. Det er ikke en lang sjekkliste slik det er på vanlige fossilbiler.
Fremtiden er elektrisk.

Muffinman

Hva man får med serviceavtale, ved å betale for enkeltservice eller ved å ikke ta service i det hele tatt har vært diskutert temmelig jevnt helt siden høsten 2013. Og enda klarer ikke Tesla å være tydelige på dette. Utrolig.

Cookie Monster

2015 P85D

Mippen

Sitat fra: Sven-E på onsdag 20. januar 2016, klokken 21:47
Sitat fra: Mippen på onsdag 20. januar 2016, klokken 21:34
Jeg tviler uansett på at større slitedeler går på service. Bare å bytte bremser koster mer enn det en service time koster.
Jeg fikk bl.a. nye skiver og klosser foran, og klosser bak på 20 000km med forhåndsbetalt service.  Kostet ikke ekstra.

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 20. januar 2016, klokken 21:49
Det hadde man fått uansett.

Det er hva jeg vil fram til. At jeg tviler på at man får mer for pengene med å betale på forhånd kontra å betale når man tar service. Med unntak av at man kanskje får gratis dekkskift hvis man har avtale.

Bremse eksempel er vel kanskje ikke det beste å bruke da Tesla har byttet bremser på mange biler fordi bremsene ikke passer nordiske forhold. At det har vært en slags garanti sak. Vanligvis går ikke bremser under service da bare deler alene koster en del.
Fremtiden er elektrisk.

Tesla-man

Dette er en gammel diskusjon.  Service inkluderer slitedeler. Tesla har selv brukt viskere og bremseklosser som eksempler på slitedeler som er inkludert.  Bremseskiver har blitt byttet på garanti, som er en annen sak.
Samme dekning uansett om det er serviceavtale eller ikke.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

petersv

Hva som er inkl. er likt med og uten avtale. Det har jeg fått forklart og erfart. Det samme sier jo dere også. Stol på det, ikke noe problem.

Skiver blir ikke utslitt uansett, så det går på garanti.

cairnz

Her er i alle fall det som står i avtalen ved kjøp av serviceplan.

Elbilist

BMW850

Pga etterslepet som har vært var min 20000 km-service langt utenfor 12 mnd pluss/minus 30 dager. Regner med at de ikke kan annullere noen servicer fremover pga dato. Fikk ett litt tvetydig svar av service advisor men jeg forstod det slik at  jeg kunne konsentrere meg om service hver 20.000km og at dette var helt greit.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

cairnz

Sitat fra: BMW850 på torsdag 21. januar 2016, klokken 12:10
Pga etterslepet som har vært var min 20000 km-service langt utenfor 12 mnd pluss/minus 30 dager. Regner med at de ikke kan annullere noen servicer fremover pga dato. Fikk ett litt tvetydig svar av service advisor men jeg forstod det slik at  jeg kunne konsentrere meg om service hver 20.000km og at dette var helt greit.
Ja de har alltid -sagt- at de er fleksible på km og dager, siden det er såpass stor pågang. Men de fleste som kjører såpass kan forutsi med ok sikkerhet når km-grensen passeres, og kan booke i god tid i forveien.
Elbilist

Mippen

Servicen koster 4500 kroner bekreftet Tesla nå, men jeg fikk beskjed om at de sjekker hjulstillingen på bilene, og hvis denne må justeres så koster det 1450 kroner. Er ikke det litt rart? Den skal jo ikke måtte justeres på en bil som snart er 12 mnd. gammel vel? Jeg har heller ikke hatt noe problem med skjev slitasje, eller kommentert noe om dette. Er dette noe nytt?

"Årlig service koster 4500 kr, vi fortar hjulstilling av bilen når den er inne, dersom vi ser at den må justeres så kommer det en tilleggspris på 1450 kr, men her vil du selvsagt bli kontaktet dersom det er avvik."
Fremtiden er elektrisk.

BMW850

Var nok ett eksempel. Men jeg synes også det høres merkelig ut. Om man har kjørt på originale felger vil jeg tro at ett slikt tilfelle faller innenfor garanti.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Mippen

Sitat fra: BMW850 på torsdag 21. januar 2016, klokken 12:37
Var nok ett eksempel. Men jeg synes også det høres merkelig ut. Om man har kjørt på originale felger vil jeg tro at ett slikt tilfelle faller innenfor garanti.

Aldri opplevd hjulstilling på ny bil, og ikke minst at man må betale for det. Skulle tro det går på garanti. Kjører på originale 21" og 19".
Fremtiden er elektrisk.

Muffinman

1450 for hjulinnstilling er uansett rimelig. Tesla ser ikke ut til å prise seg ut, ihvertfall. Spesielt om man kjører på dekk som er kostbare (f.eks. 21") vil nok en justering finansiere seg selv i form av at dekkene ikke slites feil.

Dessuten er kontroll av vinklene inkludert i en service til totalt 4500 også helt fair. Om ikke annet får man trygghet for at alt er i orden. Pottehull eller andre uhumskheter etter veien kan fint være nok til at vinklene ikke lenger er korrekte.

ctr46

Jeg har forsøkt å lese meg opp på dette med serviceplaner. Jeg blir fortsatt ikke helt klok.

Hvilke fordeler gir det å velge forhåndsbetalt service kontra å ikke velge det (utenom de ca 7000,- man sparer i løpet av en 8-års plan)?

Jeg mener at det må/burde være noe som gjør at man er villig til å binde opp så mye kapital annet enn den lille besparelsen?

85D

joda

Tja, servicene skal jo i utgangspunktet dekke det samme om man har serviceplan eller betaler for hver gang.
I tillegg så "låser" man prisen for service i det antall år man velger, og slipper eventuelt en prisjustering.

Av egen erfaring med serviceplan så får jeg i tillegg dekk-omlegging to ganger i året. (står vel ikke i beskrivelsen av serviceplan)
TMS 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA