Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Kokstad (Bergen)

Startet av BMW850, onsdag 11. mars 2015, klokken 14:02

« forrige - neste »

D.O

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 19. februar 2015, klokken 10:44
Sånn jeg ser det så klarer jeg knapt se serviceplan er lønnsomt uansett kjørelengde.
Man sparer ca en tusenlapp hver gang. Tar man renter og usikkerhet i betraktning så sitter man ikke igjen med mye.

Hva skjer feks med serviceplan om man vraker bilen? Og om man selger bilen så har jeg ikke inntrykk at man får særlig igjen for serviceplanen uansett.

Dessuten er vel de fleste signalene at man ikke trenger service så ofte som planen tilsier uansett, og da blir det uansett ikke lønnsomt.
Vraker du bilen får du pengene igjen for serviceplanen.
Folk som kjøper brukt vil ha en bil med fulgte service foran en som ikke er vedlikeholdt. Å kjøpe en bil uten "servicehefte" til 600K vil jeg påstå er idiotisk, serviceplan eller ikke.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cash

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 19. februar 2015, klokken 10:44
Sånn jeg ser det så klarer jeg knapt se serviceplan er lønnsomt uansett kjørelengde.
Man sparer ca en tusenlapp hver gang. Tar man renter og usikkerhet i betraktning så sitter man ikke igjen med mye.

Hva skjer feks med serviceplan om man vraker bilen? Og om man selger bilen så har jeg ikke inntrykk at man får særlig igjen for serviceplanen uansett.

Dessuten er vel de fleste signalene at man ikke trenger service så ofte som planen tilsier uansett, og da blir det uansett ikke lønnsomt.

Jeg har samme tanker. Jeg kommer nok ikke til å ta service hvert eneste år. Kommer til å kjøre mellom 20-25' km i året, og tenker heller å ta service hvert 1,5-2 år. Betaler heller bare det det koster enn å ha denne servicepakken som er veldig uklart hva man egentlig tjener på.
Model S85D i bestilling. Levering April 2015

ihlhaug

Men hva vil en sevice koste når garantien går ut, noen som vet det? Kan vel ikke ha fastpris da også?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

GeirHM

Jeg valgte å annulere min bestilling på åtte års serviceavtale. Det betyr ikke at jeg skal la være å ha bilen på service. Den skal få all den service den trenger. Men jeg skal ikke i forkant ha den låst til 20 000 km sykluser om det skulle vise seg at dette ikke er nødvendig. Time will show.

Mippen

Er det fortsatt 4500 kroner for en service uten avtale? Er lånebil inkludert?
Fremtiden er elektrisk.

ihlhaug

4500 ja, men synes det er rart hvis lånebil er inkl uten serviceplan. Slitedeler som er slitt normalt er i alle fall ikke inkl lengre. Derfor gikk jeg for serviceplan på bil nr to i oktober.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx

Mippen

Sitat fra: ihlhaug på onsdag 20. januar 2016, klokken 18:39
4500 ja, men synes det er rart hvis lånebil er inkl uten serviceplan. Slitedeler som er slitt normalt er i alle fall ikke inkl lengre. Derfor gikk jeg for serviceplan på bil nr to i oktober.

Slitedeler er vel ikke inkludert uansett?
Fremtiden er elektrisk.

ihlhaug

Jo, hvis du har serviceavtalen. Derfor jeg tok den. Samt at man også kan stikke innom å få omlagt dekk gratis x 2 pr år.

jkirkebo

Sitat fra: Mippen på onsdag 20. januar 2016, klokken 18:47

Jeg har ihvertfall ikke betalt noe ekstra for nye viskere, nye batterier i nøklene osv. så med serviceavtale er det nok en del som er inkludert. Som f.eks også kabinluftfilter, frostvæske, spylervæske ++.

På Touranen fikk jeg alltid spesifisert antall liter spylervæske de hadde fylt på, til en ganske drøy pris. Sørget derfor fort for å levere den med full tank så jeg slapp de ågerprisene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mippen

Irriterende at jeg ikke fikk forklart det når jeg kjøpte bilen. De sa at det bare var prisen som var forskjell. Det er vel for sent å kjøpe avtale nå?
Fremtiden er elektrisk.

Leif1

Tiltrer siste taler.
Fikk det eksplisitt forklart at det kun var prisen og betalingsmåten som var forskjellig.
Får jeg opplysninger om noe annet nå i mars blir det minst sagt livlig på det servicesenteret.
Konvertitt fra S til X

Jejl

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 20. januar 2016, klokken 19:44
Sitat fra: Mippen på onsdag 20. januar 2016, klokken 18:47

Jeg har ihvertfall ikke betalt noe ekstra for nye viskere, nye batterier i nøklene osv. så med serviceavtale er det nok en del som er inkludert. Som f.eks også kabinluftfilter, frostvæske, spylervæske ++.

På Touranen fikk jeg alltid spesifisert antall liter spylervæske de hadde fylt på, til en ganske drøy pris. Sørget derfor fort for å levere den med full tank så jeg slapp de ågerprisene.
På min forrige bil hadde jeg blandet ut spylervesken slik at mesteparten var vann og en dråpe zalo, siden det var midt på sommeren. Da bilen var inne på service skiftet de ut innholdet i spylervesketanken fordi de mente kvaliteten ikke var god nok. Over 7000 skulle de ha for en enkel service på 45 minutter.

Mippen

Sitat fra: Leif1 på onsdag 20. januar 2016, klokken 20:43
Tiltrer siste taler.
Fikk det eksplisitt forklart at det kun var prisen og betalingsmåten som var forskjellig.
Får jeg opplysninger om noe annet nå i mars blir det minst sagt livlig på det servicesenteret.

Jeg tviler uansett på at større slitedeler går på service. Bare å bytte bremser koster mer enn det en service time koster.
Fremtiden er elektrisk.

turfsurf

Sitat fra: Mippen på onsdag 20. januar 2016, klokken 20:39
Irriterende at jeg ikke fikk forklart det når jeg kjøpte bilen. De sa at det bare var prisen som var forskjell. Det er vel for sent å kjøpe avtale nå?

Serviceavtale må kjøpes minimum 30 dager etter mottak av bil. Noe de ikke gadd informere meg om  >:( Men jeg betalte uansett 4500 for service nå i januar, inkludert nye viskere og batteri til fob. De syntes vel ar man må få noe for pengene...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

FU73

Sitat fra: Leif1 på onsdag 20. januar 2016, klokken 20:43
Tiltrer siste taler.
Det samme her. selgeren sa det kom seg på ca 3500,- i året med serviceavtale og ca 4500,- uten avtale.
men en av argumentene hans var også at bilholdet ble så forutsigbart da alt er med i prisen. utenom dekk da.
og da blir jo det bildet totalt feil hvis alle vanlige slitedeler plutselig koster noe.  :-\
2016 Model S 70D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA