Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Serviceintervall / garanti I-miev

Startet av Herminator, onsdag 11. mars 2015, klokken 08:19

« forrige - neste »

smaug01

På flat vei er ikke det noe problem men langt i fra de fleste bor der det er veldig flatt derfor må man nesten ta høyde for det når man kommer med anbefaling. Jeg tror ikke jeg klarer mer enn 10 mil med min bil her jeg bor. Siden elbilen tross alt ikke er noe leketøy som man bare kan ta fram når det er solskinn og varmt i luften men skal kunne brukes daglig til de gjøremålene man måtte ha er det ikke urimelig å se realistisk på hvor langt man faktisk kan kjøre.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Trond.Strom

Enig, 10 mil går fint vinterstid, men mulig du må ta på varme sko og skru av varmeapparatet en del av veien. Kjør forsiktig og pass på å ha riktig dekk-trykk. Ved snø/slaps/regn og mye vind må du nok sette ned hastigheten for å komme i mål. men å gå ned fra 70 til 60 sparer mer enn det du bruker ekstra på grunn av vinter.

Uansett ville jeg testkjørt løypa du skal kjøre før jeg kjøpte bilen.



Marius Engel

Det er ikke årstiden som avgjør rekkevidden. Det er værforhold, veiforhold, temperatur, dekk, varme i kupè osv. som avgjør rekkevidden.

cra

Sitat fra: Marius Engel på torsdag 19. februar 2015, klokken 13:22
Det er ikke årstiden som avgjør rekkevidden. Det er værforhold, veiforhold, temperatur, dekk, varme i kupè osv. som avgjør rekkevidden.

Og mest av alt: høyrefoten!  ;) :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tomrh

Sitat fra: Trond.Strom på torsdag 19. februar 2015, klokken 13:18
pass på å ha riktig dekk-trykk.
Øk heller dekktrykket med 10-20%, gir økt rekkevidde. Continental anbefaler også 10% økt lufttrykk i vinterdekk.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

sven erik

om en kjører vinter eler sommer dekk er et fett  jeg har testa dette selv i 20 varme  men  motstand har mye å si men får en ikke 10 mil på vinteren er man får har på gassen  jeg fikk med imiev over 11mil  hele tiden men da hvar en under 40 km i timen opp lier bakkene  en må kjøre pent  men det går  å ja på vinteren anbefaller jeg å måle dekka når det er kalt  så det er riktig da  det bir noe  mer når det er varmere og skal man da ikke slite dekk er det lurt å senke trykket
men det velger en selv

smaug01

Er forskjell på å kjøre pent og å være sinke i trafikken. Jeg kjører stort sett i 100 i 110 sonen gjennom vestfold fordi det er flere felt og at faktisk veldig mange andre også kjører i 100 mao følger trafikken. Ellers bruker jeg å ligge rett under fartsgrensen og med tanke på at speedometeret viser 10% feil er det så sakte jeg er villig til å kjøre og er villig til å bruke som målestokk. Kommer jeg lengre ved å kjøre saktere? Ja helt sikkert men det er irrelevant. Må jeg kjører saktere for å komme fram, fyrer jeg heller opp pickupen de få gangene.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA