Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: S85D kjøpere, status på bestilling + diverse info

Startet av arnljon, mandag 09. mars 2015, klokken 19:32

« forrige - neste »

arnljon

Jeg har en merkelig oppførsel på luftdysene og særlig de som står ved siden av hovedskjermen. Sett på et par og tyve plussgrader og kjør relativt raskt inn i en lang venstrekurve. Mine dyser slår da over i følbart kaldere luft inntil svingen er ferdig. Virker som om et fordelingsspjeld påvirkes av svingen. Inne i bilen føles det et kaldt gufs. Kan noen prøve dette eksperimentet?
Model S85, svart, svart skinn, tech, pano, luft, lyd, vinterpakke, park, in production 29. jan, levert 25. Mars 2014

Spinner

Sitat fra: arnljon på mandag 16. februar 2015, klokken 20:04
Jeg har en merkelig oppførsel på luftdysene og særlig de som står ved siden av hovedskjermen. Sett på et par og tyve plussgrader og kjør relativt raskt inn i en lang venstrekurve. Mine dyser slår da over i følbart kaldere luft inntil svingen er ferdig. Virker som om et fordelingsspjeld påvirkes av svingen. Inne i bilen føles det et kaldt gufs. Kan noen prøve dette eksperimentet?
Dette har jeg faktisk merket i flere biler, spesielt godt i en '09 Audi A4. I venstresvinger ble det kaldere, i høyresvinger varmere. Men har ikke merket det i noen særlig grad i Teslaen.

Merkelig fenomen, sikkert en god forklaring :)

Beachboy

Dette opplever jeg også stadig  vekk.
Må ofte skru opp hastigheten høyere til tider.
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

ctr46

Ligger en annen tråd om dette med opplevd kalde gufs fra AC. Har ikke linken for hånden men du finner om du søker litt.
85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA