Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Pålitlighet Carwings

Startet av fredsjo, mandag 09. mars 2015, klokken 11:59

« forrige - neste »

fredsjo

Jepp, er nesten slik jeg gjør det. Men får ikke valgt mode før jeg kobler i strøm. Ingen lys på laderen før stikkontakten settes i...
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

smaug01

Er den i orden da? Jeg har brukt en del forskjellige Ctek ladere og LED lysene kommer på når den kobles til batteriet med mindre ikke batteriet er dødt da. LED lysene lyser bare med halvstyrke før nettkabelen kobles til.
Sjekk bruksanvisningen for laderen din og se om det er riktig at det er sånn.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

lxm

Sitat fra: fredsjo på mandag 16. februar 2015, klokken 21:13
Nei har sett at det er mye spørsmål/diskusjoner rundt Carwings, men vet og at mange er fornøyd med det. Og så er det ikke en nødvendighet, men et tillegg til alt det andre. Hvis det er for ustabilt kan man vel bare bruke innstillingene i bilen? Man kan vel stille inn når man skal dra, og at bilen skal være varm til da f.eks? Uten å bruke CW?

Det går fint ja!
Kjører White Pearl/black Tekna 2018
Melhus, Sør-Trøndelag

fredsjo


Sitat fra: smaug01 på torsdag 26. februar 2015, klokken 19:40
Er den i orden da? Jeg har brukt en del forskjellige Ctek ladere og LED lysene kommer på når den kobles til batteriet med mindre ikke batteriet er dødt da. LED lysene lyser bare med halvstyrke før nettkabelen kobles til.
Sjekk bruksanvisningen for laderen din og se om det er riktig at det er sånn.

KAN jo tenkes at jeg ikke har lagt merke til det pga sol. Men skal sjekke det neste gang :)

Men blir ikke 12v-batteriet i en Leaf toppladet av solcellepanelet på solrike dager? :)
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

fredsjo

Kan noen si meg hvorfor man har funksjonen "start charging" i både leaf link og carwings-appen når bilen lader når kabelen er tilkoblet uansett?
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

emil

Sitat fra: fredsjo på søndag 01. mars 2015, klokken 21:04
Kan noen si meg hvorfor man har funksjonen "start charging" i både leaf link og carwings-appen når bilen lader når kabelen er tilkoblet uansett?

Vil tro at hvis du har timer som sier lading mellom f.eks 23:00 og 07:00 men alltid kobler til bilen når du kommer hjem klokken 17:00, kan du som med knappen i bilen for å avbryte ladetimer og starte lading med en gang gjøre tilsvarende fra app hvis du vet at du skal ut en tur etter middag og dagsrevyen.

fredsjo

Aha.. Ikke helt selvforklarende med andre ord. Takk :)
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

TB

Sitat fra: fredsjo på lørdag 28. februar 2015, klokken 23:39
Men blir ikke 12v-batteriet i en Leaf toppladet av solcellepanelet på solrike dager? :)

Har vore omtalt at solcellepanelet mest er der for "pynt". Som før nevnt i tråden var det ein programvarefeil på eldre Leaf. Denne skal vere retta på alle bilar. Dermed vart ikkje 12V lada nok - med dødt batteri som resultat.

Med korrekt programvare bør det ikkje vere nødvendig å lade 12V batteri - det skal automatisk bli lada både når bilen er på, og når hovedbatteriet blir lada. Dermed skal 12V få nok lading (så lenge som programvaren er korrekt..)

I fosilbil er det høgt forbruk i starten, for å dra i gang motoren. Ladetida er berre når motor går. Småturar med fosilbil vil dermed bruke meir straum enn det blir lada inn pga. kort ladetid. Ergo smart å lade med batterilader, spesielt på vinterstid - når batteri ytere mindre, og motor er tung å starte.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

fredsjo

Åpnet panseret for første gang i dag. Det ligger et gjennomsiktig plastdeksel over motoren... Er helt løst. Skal dette ligge der?? Hehe! Så bare helt noldus ut i mine øyne. Litt alla plastfilm på ny mobil. [emoji6]
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

TB

Du tenker under panser? Motor ligg under div. elektronikk - du er neppe den.

Her er eit bilde av ein eldre modell:
http://www.automoblog.net/wp-content/uploads/2012/10/nissan-leaf-hood-open.jpg
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

fredsjo

Ja altså; det ligger et gjennomsiktig plastlokk løst oppå "motorblokka" (for å kalle det noe).
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

smaug01

Den skulle vært fjernet av forhandler under klargjøring.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

fredsjo

Hehe, ante meg. Da får jeg ta "jobben"
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA