Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

32A 400v lader

Startet av bo, mandag 09. mars 2015, klokken 08:27

« forrige - neste »

kos

Sitat fra: Rio på mandag 23. februar 2015, klokken 00:40
Du må sjekke Hurtigladekartet før du bosetter deg! :)

Eller kontroller hvilken lademuligheter du har før du velger elbil - det tror jeg mange har glemt. De ser mer på fargen på bilen enn lademulighetene som bilen har.

Mitt råd til de som skal kjøpe elbil er enkelt.
1. hvor langt kan den kjøre på en lading
2. hvor og når kan du lade den.
3 hvor fort kan du lade den hjemme og der du ferdes.

Mye er gjort med den lille sjekken.

Panduck

Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 22. februar 2015, klokken 22:58
Heldige de av dere som kan velge og vrake i hvilken hurtiglader dere vil benytte.

Definitift. Hadde det ikke vært slik, hadde jeg aldri kunne kvittet meg med Avensis'en og satset på LEAF som eneste bil. Og det er vel ikke rart at det selges aller mest elbiler i de områdene heller. Vi får håpe at dette blir et forbigående problem.

aronesen

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Thomas Parsli

Jeg er overrasket over at ikke disse settes opp med overvåking, når laderene er så dyre burde det ikke være et kostnadsspørsmål.

Jeg er i utgangspunktet mot overvåkning, men i slike tilfeller synes jeg det er ok (de fleste bensinstasjoner har jo kamera).

Oddsen for at fossilhuer gjør det til en sport å ødelegge hurtigladere er ganske stor spør du meg.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA