Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøpt bil usett. Kantkjørte felger..

Startet av El Stig, søndag 08. mars 2015, klokken 12:16

« forrige - neste »

El Stig

Mercedes har lenge hatt en mulighet for at kundene kan hente bilen på fabrikk, ( inkl omvisning på museet m m hvis man ønsker)...

http://www.mercedes-benz.no/content/norway/mpc/mpc_norway_website/no/home_mpc/passengercars/home/new_cars/hent_din_bil_pa_fabrikken.html

Det ER en fin opplevelse, og selv om TØI skriver at kun 3% av kjøreturer med priv bil er >80 km, hadde det jo vært en fordel med en eller annen hurtiglademulighet. For å utfordre Mercedes har jeg spurt om denne muligheten, inkl bedt om noen råd for vei-, og ladevalg; Stuttgart-Kiel. Så langt har de svart at de undersøker min forespørsel...









Softblue

#1
Hei. Jeg ser ikke at "IMBAS-Hent din bil på fabrikken" står oppført i prislisten for B Electric Drive, som det gjør i de andre prislistene? Det står som regel øverst i liten over tilleggsutstyr over "Farger/Lakk".
Men jeg må innrømme det hadde vært kult.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

elektrolux

Sitat fra: El Stig på søndag 15. februar 2015, klokken 12:21
For å utfordre Mercedes har jeg spurt om denne muligheten, inkl bedt om noen råd for vei-, og ladevalg; Stuttgart-Kiel. Så langt har de svart at de undersøker min forespørsel...

Veldig bra, og kan faktisk fungere som en tankevekker for Mercedes. Spesielt om flere følger ditt eksempel.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

4Matic Fanatic

Får ta sommerferien i bruk, med 10-12-mils dagsetapper og overnatting på hotell med motorvarmeruttak i bakgården?  :)

IMBAS er et skikkelig bra tilbud, men tviler på BOS gir deg det på Electric Drive..
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

El Stig

... Dersom man legger utsalgspris ( i Tyskland ) til grunn, burde absolutt en bil til ca 40.000€ være grunn god nok til å inkludere en MB-B-EL i listen over de som tilbys hentet på fabrikk (IMBAS). 

Vet det blir litt styr å komme seg fra Stuttgart til Kiel, nesten 800 km, eller lading hver 200  :-X

-Litt av grunnen for å få litt "blest" om hurtigladning for denne bilen (også)... 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA