Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tester, prøvekjøring, medieomtale

Startet av Kimpala, søndag 08. mars 2015, klokken 08:26

« forrige - neste »

Kimpala

Hei, vurderer og kjøpe en fatbike og sette midtmotor fra Bafang.
Sikkert noen her som har gjort det før!?
Har sett på Ice cream truck men veit ikke om krankhuset blir for breit?
Noen andre kule ferdig fatbikes som anbefales?
X
3

Kimpala

Lite svar :/
I følge en forhandler er det kun White ramme som kan benyttes for en bra løsning...
X
3

krish

Funnet ut noe mer i denne saken? Snakka med en elsykkelbutikk som fortalte at de har bygd om flere Diamant Mammut-sykler med krank-motor. Han sa også at krankrøret måtte kortes ned, med mindre man ga 3-4 000 ekstra for en fatbike-tilpasset krankmotor. Jeg velger vinkelsliperen... :)

Ser du skrev i februar, Kimpala, så du har kanskje funnet ut mye nytt siden da..? Del det gjerne her. :)

ElectricSoul

Vær klar over at du ikke kan benytte en fatbike med 100mm bottombracket - altså lengden på kranken, dersom du skal ha en Bafang, med mindre du kontakter Doug Snyder på California Ebikes: http://california-ebike.com/product-category/electric-bike-kit/

Men jeg synes prisen på dette er litt grov, så jeg har, etter å ha svidd noen MAC'er (navmotor bak) gått i ventemodus for Lightning Rod på min Pugsley. Uansett hva du havner opp med, så kan jeg love deg mye moro og lange blikk fra syltetøystrikkdekk-syklistene når du brummer forbi.

Tenk også på å få tilstrekkelig batterikapasitet...

'16 Kia Soul
Surly "Pugsified" - 1400W fatbike

krish

Da er krankrøret kappet ned fra 100 mm til ca 73 mm på min White 2fat Pro og krankmotoren fra Bafang montert! Det krevde også litt banking i kjedestaget for å få plass til motoren. Det hele var overraskende lett! :)

oskaten


krish

Har ikke noe bilde akkurat nå, men jeg har gjort det samme som han i denne posten: http://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2009938#Post2009938

Sykkelen funker superbra! :) Det er et problem jeg trøbler litt med, og det er at kjedevinkelen blir alt for stor når jeg girer for langt ut til høyre på bak-dreva, naturlig nok. Så enten må jeg ha et adapter på drevet foran som fikser bedre kjedevinkel ved tunge gir, ellers må jeg kjøpe et narrow/wide-drev foran, sånn at kjedet holder seg litt bedre på plass til tross for stor vinkel. Vi får se hva jeg gjør. Til nå har jeg bare latt være å gire, og det går helt fint. :)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA