Støydemping av TMS - oppskrift og erfaring.

Startet av Hagesæter, lørdag 14. februar 2015, klokken 17:08

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Muffinman på søndag 17. desember 2017, klokken 13:35
Fant bilder fra Messenger. Delenr fra F_P, bilde av matta er mitt. Jeg betalte kr. 153,- inkl mva. Det er nok en internprising hos Tesla som det meget mulig er gjort noe med nå :)
Bilder synes ikke hos meg, hverken i Tapatalk eller web wiev [emoji85]

Muffinman

Jeg ser de som ligger i den posten, men alle andre bilder på forumet (minus de som er linket og ligger andre steder) er forsvunnet. Forumet var vel nede en dag denne uken i forbindelse med oppgradering, mulig det ikke gikk helt bra. Har meldt fra.

BømloBjørn

samme her, bildene viser ikke her heller ...

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

E_S

:)

lunitiks

o.b.l.i.x din avatar er også borte? Er min usynlig (jeg ser den selv).

Hva f.. er DIY tråden ødelagt nå?? Moderatorer jeg håper dere klarer å berge dette :-(
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Avataren din er synlig. Min er søkk vekk. Samme med alle bilder som er lastet opp på forumet og som var synlig i trådene; de er erstattet av linker som fører til 404 - filen eksisterer ikke.

Spørs om oppgradering ikke har gått helt etter planen igjen...var jo ny fancy layout ei stund men nå er vi tilbake på den gamle.

EDIT: Det er visst kjente problemer
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37206.0

eadie

Har en del bra bilder fra min støydemping, bka hjulbuer og dører. Legger ut når jeg vet forumet funker igjen. Ser ikke de siste bildene Muffinman la ut (av matta under baksete).
Har vansker for å tro at den matta skal hjelpe mye, men når Muffin sier så må man jo nesten prøve.
Min tro om den filtmatten dekker over hullene ned i hjulbuen også?
Vet at på nye Tesla er dette hullet dekket til origiinalt av Tesla.
Ligger jo ekektronikk i åpningen til hullet. Tror det er til bakdørene. Ref videoen her:
https://m.youtube.com/watch?v=9OWMIPnf5vs

Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Muffinman

Den dekker kun ramma under setet. Men ikke forvent mirakler; dette var siste steg på en bil som allerede hadde fått omfattende demping. Med unntak av guffa i hjulbuene bak har jeg aldri merket umiddelbar effekt etter enkeltiltak, det er summen av tiltakene som gir en god effekt. Jeg ble derfor overrasket over at jeg nesten umiddelbart hørte forskjell etter å ha montert denne matta.

I en bil som ikke har dempet trunk og hjulbuer bak er det jo faktisk godt mulig at andre støykilder overdøvder det som denne matta skal redusere. Biler som har den originalt er jo også vesentlig bedre dempet der bak fra fabrikk.

E_S

Jeg synes bilen min etter å ha dempet dører og hjulbuer bak var stillere enn en kollegas 2015-modell. Enda ble ikke laget i hjulbuene bak med en liter på hver side så veldig tykt, heller. Dørene var stor forskjell, uten tvil.
:)

SH aka F_P

Det er som Muffinmann sier, summen av alle de små grepene som gjør totalen.
F.eks har jeg brukt 7,5t på fordørene på min TMX. Antakelig vanskelig eller umulig å skille fra den mer standardiserte jobben jeg gjør på kundebiler, men jeg tenkte det var verdt det når jeg holdt på  :P

Den matten under setet opplever jeg forøvrig også å gi umiddelbar effekt. Kjøpte 10 stk av den av Tesla en gang i tiden, og har lagt inn i kundebiler + min egen gml TMS 2014.

Har også tatt av sideputene i baksetet og isolert der på nevnte TMS, men det merket jeg lite til. På nye biler er det alt noe her fra fabrikk.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

eadie

Har du flere av mattene liggende? Jeg trenger en

Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Li-Ion

Hei dere, har vært "i dvale" på forumet det siste året. Nå har jeg jeg bestilt bil nr.3, og da våkner gløden igjen :)

Har tidligere hatt 2013 P85 og 2016 85D. Har nå bestilt ny 75D med levering i mars 2018.

Det var jo en del forbedring på støy fra 2013 til 2016, men fortsatt litt vel mye hjulstøy. Er det noen som nettopp har fått ny bil og har erfaring med tidligere utgaver - som kan si noe om det er gjort noen ytterligere forbedringer med støydemping...?
Teslaeier siden 2013 :)

Muffinman

Overlater  til noen andre som har erfaring med nye biler til å svare, men benytter anledningen til å ønske hjertelig velkommen tilbake. Måtte neste eierskap bli en lystelig opplevelse :)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA