Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bruktbilpris på Tesla

Startet av Hagesæter, lørdag 07. mars 2015, klokken 18:13

« forrige - neste »

E_S

Fikk fikset noe problemer med speilene som ikke klappet seg inn i sommer en gang hos Tesla. Synes det ble mer vindsus spesielt fra høyre side i området ved trekantvinduet/speilet. Er det et kjent problem at ting settes sammen litt slurvete, og kan det ordnes?
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Muffinman

Man er borti mye av tetning og pakninger mot utsiden når man bytter speil, så det er absolutt en mulighet at det ikke har blitt helt bra resultat. Min erfaring er at Tesla har teknikere med ører som i varierende grad oppfatter vindsus :)
Selv kjørte jeg et år med vindsus etter at de uoppfordret gjennomførte en bulletin som nettopp skulle forhindre vindsus, og når de prøvekjørte i etterkant kunne de ikke høre noe. Men så oppdaget jeg støvstripa på pakningen hvor det lakk, og fikk stuffet den så den bygde et par mm ekstra. Problem løst. Hvis du vil sjekke selv finner du litt info her:

https://1drv.ms/b/s!Ap5cgkcsFJlghj0EFfoZH-d8odKx


Olee

Dere som har tatt hjulbuer, tar dere framme også? Jeg har en RWD(hvis det er av betydning) S85 på 22", og merker en del til hjulstøyen. Har lest DIY-tråden og noen andre innlegg, og vurderer å kjøpe inn rustbeskyttelsesmasse på Biltema i forbindelse med hjulskift. Trenger jeg kun å ta bak? :)

Muffinman

Det er ikke hjulbuer foran, kun innerskjermer. De er ikke så enkle å gjøre noe med. Grundig jobb på torpedovegg innvendig, terskler og en grundig demping av dørene foran vil gjøre en del med hjulstøy forfra.

model3citizen

Et spm. ang. støydemping av dørene.

Hvis man, som jeg ser noen gjør, dekker hele innsiden av dørsiden, altså metallet som er innerst mot innsiden av bilen, er det da nødvending å legge noe på ytterplatene, altså, inni døra?
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Trustno1

Sitat fra: model3citizen på søndag 15. oktober 2017, klokken 20:59
Et spm. ang. støydemping av dørene.

Hvis man, som jeg ser noen gjør, dekker hele innsiden av dørsiden, altså metallet som er innerst mot innsiden av bilen, er det da nødvending å legge noe på ytterplatene, altså, inni døra?

Jo mer du demper, jo mer funksjon får du. Du vil nok ha mest å hente på å dempe ytterplata, da denne har mye større flate, og du får lagt mer dempematte på den. Innerplata er det også begrenset hvor tykt du kan legge, og fortsatt få dørtrekket skikkelig på igjen.

Selv har jeg dempet både ytterplata, innterplata og delvis innvendig på dørtrekket

SH aka F_P

Helt enig med Trustno1. Har sett at noen har tilbudt demping av kun dette som jeg kaller mellomdøra. Det gir selvfølgelig en effekt, men skal man først ta det opp så ta ytterplaten 2-3 lag av typen Alubutyl + neopren så er mye gjort. Litt wave bak høyttaleren for å spre lyden og holde den inne i bilen fungerer også utmerket.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

EW85

Hei!
Har akkurat støydempet bakdørene på min Model S 2015. Det gikk veldig greit helt til jeg skulle sette på plass døra igjen. Ved en feil koblet jeg en av ledningene inn på feil kontakt, hørte da en ørliten buzzelyd. Oppdaget dette, koblet riktig og satte på døra igjen.

Men nå virket ikke det lille røde lyset på siden av døra eller det hvite lyset under døra. Det virker heller ikke å heve/senke bakrute med knappen bak. (Det går fint å heve/senke bakrute med knapp på førerdør)

Hva kan man gjøre med dette? Regner med at årsaken er at jeg koblet feil først. Noen som vet noe om dette?

Muffinman

Hvis jeg skal gjette er fremdeles et eller annet feilkoblet. Koble fra alt, reset og koble til en og en ting og sjekk at det virker før du kobler til neste.

 
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA