Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bruktbilpris på Tesla

Startet av Hagesæter, lørdag 07. mars 2015, klokken 18:13

« forrige - neste »

Muffinman

Finner vel ut om min (gamle) har butyl under isolasjonen, hvis ikke skal jeg vel alltids klare å smette under noen biter. Det er visstnok en forskjell på støynivået på nye og gamle biler, så noe må være forskjellig.

Muffinman

#91
Da har siste hjulbue bak også fått 1kg tykkmasse. Det gikk veldig fort denne gangen, det er enkelt å ta vekk innerskjermen. Løsnet ikke nederste feste bak, men bøyde bare skjermen unna. Med dette som referansepunkt havnet den på riktig sted på første forsøk ved remonteringen. Foruten børste brukte jeg trykkluft til rengjøringen denne gangen.

Resultat: Nå er det ingen tvil om at det er bedring. Jeg hører godt forskjell på grusvei i krypefart, og på asfalt fra 40-50 og oppover. Støybildet har flyttet seg fram, nå er det støyen fra dørene som dominerer i bilen. Det rimer godt med det våre danske venner omtalte; demper man et sted blir det andre tydeligere.

Veldig fornøyd med denne "etappen", neste blir å rive innredningen i trunk og se om noe kan forbedres der.

Tr0047

Fint at du oppdaterer oss med resultatet!  Da blir det  etpar kg tykkmasse på meg og etterhvert..
Mars 2015 P85D

Muffinman

...klarte ikke motstå fristelsen å rive ut alt i trunken heller. Noen kg bitumenplater på vei inn der nå. Det er montert litt fra før, men her må det være en del å hente på å 'etterfylle' grundig.

Elbil fundamentalist

#94
Sitat fra: Muffinman på lørdag 27. juni 2015, klokken 18:44
...klarte ikke motstå fristelsen å rive ut alt i trunken heller. Noen kg bitumenplater på vei inn der nå. Det er montert litt fra før, men her må det være en del å hente på å 'etterfylle' grundig.
Er intressert i å få støyisolert fronten, og det er vel andre med frontmotor kanskje interesser i også. Interessant med guffe opp i hjulbuene fra utsiden bak. Høres ut som en enkel fix. Trenger man stengt tatt noe innvendig når man tar behandlingen din fra utsiden Muffinman? Kanskje tråden skulle komme til noen konklusjoner om hvilke tiltak som er mest effektive? Påfører bilen mer vekt med all bytul og andre materialer også..
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Muffinman

#95
Man kommer ikke til hjulbuene fra innsiden, der ligger det isoleringsmatte med diverse kabling etc på utsiden. Derfor er det greit å tilføre masse fra utsiden. Resten av trunken derimot...noen som tror det er noe å hente her (se bilder før montering av dempeplater)? Jeg brukte 2,5 pakker av dette bak der: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Lyddemper/Smeltefolie-bitumen-4-stk-2000021214/
Kan slå fast at det har hatt merkbar effekt, og vindsuset Tesla lagde når de skulle fikse trekk fra trekantvinduet på passasjersiden høres nå veldig godt. Jeg opplever ingen støy overhodet bakfra nå, alt overdøves av det som kommer fra siden og foran. Før var det omvendt.


Muffinman

Og ja, lyden fra driveunit ble lavere. Inkludert sirkelsaklyden :)

Hyperstress

Sitat fra: Muffinman på lørdag 27. juni 2015, klokken 15:55
Da har siste hjulbue bak også fått 1kg tykkmasse. Det gikk veldig fort denne gangen, det er enkelt å ta vekk innerskjermen. Løsnet ikke nederste feste bak, men bøyde bare skjermen unna. Med dette som referansepunkt havnet den på riktig sted på første forsøk ved remonteringen. Foruten børste brukte jeg trykkluft til rengjøringen denne gangen.

Resultat: Nå er det ingen tvil om at det er bedring. Jeg hører godt forskjell på grusvei i krypefart, og på asfalt fra 40-50 og oppover. Støybildet har flyttet seg fram, nå er det støyen fra dørene som dominerer i bilen. Det rimer godt med det våre danske venner omtalte; demper man et sted blir det andre tydeligere.

Veldig fornøyd med denne "etappen", neste blir å rive innredningen i trunk og se om noe kan forbedres der.

Da går jeg for samme smøremasse fra Biltema, orker ikke vente lenger på aerostone fra Dynabel. Sikkert billigere også.  :)
Var det tilfeldig at du gikk for Bitumen istedet for Butyl i trunk, eller fant du ut at det er bedre?
Var det stress å avdekke trunk?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

#98
Blir mye Biltema siden jeg bor relativt nærme og impulskjøpene realiseres før jeg vet ordet av det...ikke noen veloverveide valg, kun en (u)kvalifisert vurdering av egnethet. En liten heads up; sterk avfetting ser ut til å virke godt på massen. Vet ikke hvordan det blir etter at den stivner.

Ikke vanskelig å kle av bak, men man må skjære av matta på ene siden for å komme til under. Det er synlig på det ene bildet. Den legger seg fint på plass igjen så det har nok ingen betydning.  Brukte guiden i øverste innlegg her:
http://teslaforum.dk/forum/topic/lydd%C3%A6mpning-af-model-s?&page=7

Knotet noe mer med å få ting på plass igjen og knertet et par klips. De skal jeg nok få erstattet. Verre er det at jeg fikk noen til overs som jeg ikke helt skjønner hvor hører hjemme :) Alt ser dog skikkelig montert ut.

EDIT: Roter rundt på ebay etter diverse klips som passer, men frykter å ende opp med masse "ukurans" om jeg bestiller. Noen som har litt greie på typer som kan brukes på Model S?

Stig O

Da trege trøndere ikke visste sin besøkelsestid, fikk jeg i steden personlig hjelp av fem veldig hygelige dansker her på Stjørdal hvor jeg er på ferie. Hadde ikke turt og begynne med dørene selv. Nå blir det trunk og frunk når jeg kommer hjem, etter litt veiledning om hvordan ting strippes. Lærerik dag med hyggelige folk som flere burde benyttet seg av.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

mj

Heldig du var  :). Skulle gjerne reist i fra Sørlandet for å være med hvis jeg hadde visst noe om dette. Håper de tar turen ned hit på hjemreisen.
Ble det bra resultat ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Muffinman

Fem hyggelige dansker for deg selv :o ?  Ikke verst.  Hvordan fikk du det i stand?

Stig O

#102
Hadde meldt min interesse for opplegget i Trondheim, men da det ikke ble noe av p.g.a manglende interesse(lokale) kunne de stoppe noen timer på Stjørdal.Ja det kaller jeg service.De skulle videre til Sverige. Vi tok begge dørene på førersiden, pluss litt gjennomgang av frunk/trunk stripping.Hører forskjell når jeg lukker dørene, og synes det er mere lyd på den siden som ikke er tatt. Nå gleder jeg meg bare til og fullføre resten.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

hookmaker

Stig, det var en fornøjelse - og helt klart den tøffeste kvite model S vi har set i det hele tatt!
Håper du får klart de 2 siste dører innen længe, og kommer igang med trunk - dette er de vigtigste.

Vi er allerede hjemme igjen! 3200 km GRATIS kjøring og været ble bare bedre og bedre.
Stort TAKK for boka - jævlig fine bilder fra fjord og fjell!

Stig O

Takk for det. Jeg er veldig glad jeg fikk hjelp til det eneste jeg var missfornøyd med bilen, nemlig støyen.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA