Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bruktbilpris på Tesla

Startet av Hagesæter, lørdag 07. mars 2015, klokken 18:13

« forrige - neste »

Muffinman

#240
Sitat fra: F_P på tirsdag 07. juni 2016, klokken 12:45
Om jeg husker rett, Muffinmann får korrigere meg.


  • Ta av plastdekslene som hattehylla hviler på. 1x T20 skrue pr. side, resten klips. På føresiden bør åpnemekanismen vippes ut først, og bryteren kobles fra
  • Ta av plastdekslene som går videre ned mot terskelen. Disse er festet med to klips hver (den ene ser du), og er i tillegg koblet sammen med dekselet som ligger på innlastningsterkselen. Hekten løsner du ved å skyve de ytre dekslene nedover slik at hekten løsner fra det andre dekslet
  • Ta av dekslet over nevnte terksel, kun klips
Kun plastklips på eldre biler, de ytterste metall på nyere - trur eg
  • Demonter festene til klappsetene. Forsiktig med dekslene så de ikke knekker
Sett boltene tilbake øyeblikkelig og la de stå der. Hvis mutteren forsvinner er den ikke god å få tak i.
  • Demonter teppet på begge sider som går rundt bjelkene/vangene mellom de ytre rommene og brønnen i midten. Her er min erfaring at festet her er litt ulikt på nyere biler vs. de gamlere
  • Nå kan teppet på gulvet fjernes. Husker ikke 100% hvordan det er festet inn mot setet, så her må Muffin supplere
Festet med tre klips nederst ved bakseteryggen. Trekkes rett ut hvis de ikke har løsnet av seg selv :)  matta holdes på plass av de andre delene man har tatt ut
  • Ut med teppene på sidene. Disse kan også tas ut uten å fjerne gulvteppet forøvrig, men det blir litt trangt å få på igjen



Noe jeg har glemt? Inredningsmatte bakerst, under terskellist, festet med klips. Matte i nedre fotbrønn. Enda en matte under den.  Skal man kle helt av må man enten kappe foam-matta som ligger under teppet eller lage åpninger så den kan dras til siden. Den er tydeligvis montert før kablingen på hjulbuen er skrudd fast.

Sitat fra: ducktolate på tirsdag 07. juni 2016, klokken 12:11
Har jumpseat på min, er det noen gode forklaringer, gjerne med bilder el video på jobben?

lunitiks

Skyter inn: Da jeg skulle skyve teppet til sides for å komme til pluggene for LED-belysning (har ikke lyspakke) oppdaget jeg at NVH-pads var klistret mellom teppe og aluminiumet. Satt fast i hverandre
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Thor2014

Sitat fra: F_P på tirsdag 07. juni 2016, klokken 11:04
Du må gjerne komme innom meg. Min bil har mer eller mindre gjennomgått samme skjebne som Muffinmann sin eldste. Jeg har dog ikke revet ut gulvteppet i trunken på min (enda). Det jeg derimot har gjort er å etterfylle med slike hvite matter der det "mangler" og litt til, og bilen min har om mulig enda mer demping i dørene :p

Rundt frontmotor tror jeg ikke er så enkelt. Det jeg har gjort på en del kundebiler er å ytterligere dempe deler av torpedoveggen. Det hjelper noe mot motor/inverterstøy og mot hjulstøy.


Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 07. juni 2016, klokken 09:36
Du får si ifra om du er i Oslo noen tid. Hadde vært veldig interessant å høre forskjellen i praksis! Og jeg må si jeg vurderer noe demping rundt frontmotor. Om det kan gjøres enkelt.
Jeg kunne tenkt meg å børe forskjellen.
Hvor holder du til?

Øyvind.h

Sitat fra: F_P på tirsdag 07. juni 2016, klokken 11:04
Du må gjerne komme innom meg. Min bil har mer eller mindre gjennomgått samme skjebne som Muffinmann sin eldste. Jeg har dog ikke revet ut gulvteppet i trunken på min (enda). Det jeg derimot har gjort er å etterfylle med slike hvite matter der det "mangler" og litt til, og bilen min har om mulig enda mer demping i dørene :p

Rundt frontmotor tror jeg ikke er så enkelt. Det jeg har gjort på en del kundebiler er å ytterligere dempe deler av torpedoveggen. Det hjelper noe mot motor/inverterstøy og mot hjulstøy.


Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 07. juni 2016, klokken 09:36
Du får si ifra om du er i Oslo noen tid. Hadde vært veldig interessant å høre forskjellen i praksis! Og jeg må si jeg vurderer noe demping rundt frontmotor. Om det kan gjøres enkelt.

Takk for tilbudet. Kanskje jeg skulle forsøkt det en dag! Om ikke jeg blander så holder vel du til ute på Kløfta? En kamerat var hos deg tidligere i uken for dashcam og lyspakke (Morten) :) Hva tar du for den jobben? Dvs demping rundt front.
Litt bekymret for å bli bitt av dempebasillen da jeg opplever bilen som stillegående allerede. Men akkurat det svake hvinet fra frontmotoren kunne jeg tenke meg å gjøre noe med. Husker det irriterte meg litt i Leafen også.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

F_P

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 07. juni 2016, klokken 20:10
Jeg kunne tenkt meg å børe forskjellen.
Hvor holder du til?

Kløfta

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 07. juni 2016, klokken 22:39
Du må gjerne komme innom meg. Min bil har mer eller mindre gjennomgått samme skjebne som Muffinmann sin eldste. Jeg har dog ikke revet ut gulvteppet i trunken på min (enda). Det jeg derimot har gjort er å etterfylle med slike hvite matter der det "mangler" og litt til, og bilen min har om mulig enda mer demping i dørene :p

Rundt frontmotor tror jeg ikke er så enkelt. Det jeg har gjort på en del kundebiler er å ytterligere dempe deler av torpedoveggen. Det hjelper noe mot motor/inverterstøy og mot hjulstøy.


Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 07. juni 2016, klokken 09:36
Takk for tilbudet. Kanskje jeg skulle forsøkt det en dag! Om ikke jeg blander så holder vel du til ute på Kløfta? En kamerat var hos deg tidligere i uken for dashcam og lyspakke (Morten) :) Hva tar du for den jobben? Dvs demping rundt front.
Litt bekymret for å bli bitt av dempebasillen da jeg opplever bilen som stillegående allerede. Men akkurat det svake hvinet fra frontmotoren kunne jeg tenke meg å gjøre noe med. Husker det irriterte meg litt i Leafen også.

Kløfta is it. Stemmer det, Morten var hos meg på mandag.

Tenker du kun foran på torpedovegg og under div lister ala det Muffinmann har vist frem her i tråden så kommer det på 1500-2500,- inkl.mva litt avhengig av hvor heftig du vil at jeg skal gå til verks.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Lurer litt på hva disse demperene skal være godt for. De sitter på undersiden av dekslene rundt frunken. På sidedekslene sitter den en liten pute over gummilokkene som tetter åpningen over hjulet. Lurer på hva slags effekt disse har, det er vel neppe å dempe støy i kupeen?

Frunken har forresten ei raus pute den også (85D). Tror ikke P85``en har noe av dette.

lunitiks

#247
Er vel for å dempe hvining eksteriørt tipper jeg


EDIT: Som "acoustic panel" under panseret...? Apropos, jeg lurer på om det er mye lydforurensning fra AC-kanaler og trekkerør for strøm inn til kupeen. Spørs om det beste for å dempe motorstøy kan være å se etter slikt heller enn å prøve å kildedempe motorene eller flater i umiddelbar nærhet til disse
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

#248
Prøvde en runde med Dynamat, Ground Zero og Biltema-lurium på Leaf'en i dag  :D 
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,28396.msg485629.html#msg485629

Ble veldig bra.

Tar Teslaen etter neste reklamasjonsbesøk hos SC
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Hvorfor træsje restene av støydempingsmaterialet, når du heller kan dempe motorkassen på kiddens elektriske lekebil, alternativt beskytte dine familiemedlemmers tær/føtter, humør og livslyst mot sammenstøt mot trappegrinden?  :P  (It's friday!)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

F_P

Til de som måtte lure. Dempematten som finnes under sitteputen bak på nyere biler har delenummer 105798-00-AA
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

tonl

Sitat fra: F_P på mandag 11. juli 2016, klokken 08:54
Til de som måtte lure. Dempematten som finnes under sitteputen bak på nyere biler har delenummer 105798-00-AA

Koster sikkert 1000spenn ++++.

lunitiks

mulig å si noe om når denne matta kom? bare facelifters?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Ser ut som min 2015 har den, uten at jeg har tatt av puta. Man ser tydelig dempemateriale som stikker ut i bakkant av setet når man har demontert i trunken, så regner med det er kanten av matta.

Så gjenstår det å se om Tesla vil selge noen av disse  ???

eadie

Noen som tar på seg denne type jobb for (klekkelig) betaling, tro?
Tidkrevende for menigmann dette.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA