Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av TM, lørdag 07. mars 2015, klokken 11:59

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: TM på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:03
Kos trekker fram 30 dagers angrefrist ved kjøp av Zoe. Vil bare nevne at importøren i det stille trakk tilbake 30 dagers angrefrist 1.11.2015. Dette til tross for at importøren i en offisiell pressemelding i oktober skrev at angrefristen ble videreført.   Det er de stadig endrede betingelser og kampanjer som gjør det usikkert å kjøpe en Renault.

Også mye forskjellige meldinger frem og tilbake om fortumavtalen, manglende lovet utbyggingsplan og tull rundt ladebøtta (prototypen ble lansert som det ferdige produktet).

kos

Sitat fra: emil på lørdag 07. mars 2015, klokken 19:52
Sitat fra: kos på lørdag 07. mars 2015, klokken 17:04
Sitat fra: emil på torsdag 05. mars 2015, klokken 08:53
Sitat fra: kos på onsdag 04. mars 2015, klokken 23:50
Da er du klar for bøtta eller  Zaptec ladekabelen - bøtter er tung men ikke stor, så det er bare å bestille en så lader du fint på schunko som alle de andre bilene - med samme hastighet ca 1 mil i timen.

Schuko heter det, ikke alle de andre kallenavnene du prøver deg på få å rakke ned på kontakten.

Ellers kan alle andre elbiler lade fortere fra schuko enn Zoe. Opp til 16A hvis kursen tillater det og med mer effektive enfaseladere snakker vi en ladetid på det halve av Zoe med bøtta.

Sitat
Fint med 11 kw lader men danskene kaller bøtta / ladekabelen for bestemor laderen - fordi den brukes kun på besøk.

Danske forhold på vei, familie, kjøring og strøm er noe helt annet enn norske forhold og kan ikke sammenlignes. Jeg har vært nødt til å kjøre ca 2x10 mil for å hente noen folk på Jylland fordi noen andre (danske) ikke orket å kjøre en omvei på noen få mil. Den holdningen var gjennomgående for de fleste danske der vi var.

30-40.000 elbileiere i landet her som primært lader på schuko har vel alle valgt feil bil og ladeløsning tenker jeg. Legg religionen til side og begynn å tenk litt fornuftig...

Det var dette du sa - og er noe helt annet. Så var det de nye forskriftene da - og sikkerhet. Da er Zoen der den skal være på schuko og alt over ikke anbefalt og ikke lovlig om det var nye anlegg. potensielle brannfare.

Igjen: Det er ingenting feil i det jeg skriver, men vi kan jo for syns skyld bytte ut schuko med CEE og da forsvinner argumentene dine om sikkerhet og brannfare mens mine argumenter om forskjeller i ladetid består.

Så får den Renautansatte brukeren her gjenta seg så mange ganger han vil uten at det endrer tingenes tilstand.

jada jada - men det er på schuko du lader 90 % av tiden - CEE er ikke akkurat utbrett på noen ladeplasser.. Men når du lader på CEE - lader jeg på 22 kw AC - eller 11 kw AC eller 7.5 kw AC eller 43 kw AC eller ...................... flere timer - dager hurtigere enn deg. Og når Zoe lader så er det etter alle forskrifter og anbefalinger for ikke å våkne med hele huset i full fyr.

For å si det enkelt det er ikke en eneste som skal lade på en 22 AC som sier å f .... nå tar det tid, det er en Zoe foran i køen - men det er noen  bil merker som får høre det ....

kos

Sitat fra: emil på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:10
Sitat fra: TM på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:03
Kos trekker fram 30 dagers angrefrist ved kjøp av Zoe. Vil bare nevne at importøren i det stille trakk tilbake 30 dagers angrefrist 1.11.2015. Dette til tross for at importøren i en offisiell pressemelding i oktober skrev at angrefristen ble videreført.   Det er de stadig endrede betingelser og kampanjer som gjør det usikkert å kjøpe en Renault.

Også mye forskjellige meldinger frem og tilbake om fortumavtalen, manglende lovet utbyggingsplan og tull rundt ladebøtta (prototypen ble lansert som det ferdige produktet).

Det er merkelig hvor store problemer du har med " din " Zoe . Her på forumet er det nesten ikke en eneste klage som omhandler disse problemstillingene - den minste tråden i hele forumet ( feil og mangler) er mangler og feil på Zoe. Og de fleste er faktisk ikke feil men brukerinnstillinger - og det kan jeg forstå. Den lille bilen er faktisk ganske avansert og har mange muligheter.


emil

#93
Sitat fra: kos på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:23
...den minste tråden i hele forumet ( feil og mangler) er mangler og feil på Zoe.

Det er jo ikke rart når det er en av de modellene med færrest leverte biler

Zoe: 570 stk
Soul 625 stk
Kewet: 830 stk
Buddy: 1096 stk
Think: 1541 stk
Leaf: 17034 stk

Tall pr 28. februar 2015

kos

Sitat fra: TM på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:30
Vi snakker vel ikke her om feil med bilen, men at RBI har ødelagt for salget av bilen i Norge.

Jeg har brukt Motor Forum Bergen og har ingen problemer med å kommunisere med bilselger.

Fikk en flott bil til en faktisk grei pris - fult utstyrt Zoe - dekk, ladebøtte, oppgradert lakk, to sett hjul og 11 kw lader hjemme, matter og ladekabler. Underkant av 226 000. Ferdig levert. ? + gavepakke.

Samme utgave og utstyr ville jeg sett nærmere 300 000 kroner for en konkurrent, som faktisk jeg ikke kunne kjørt like langt med..

kos

Sitat fra: emil på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:35
Sitat fra: kos på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:23
...den minste tråden i hele forumet ( feil og mangler) er mangler og feil på Zoe.

Det er jo ikke rart når det er en av de modellene med færrest leverte biler

(Skal oppdatere med antall registrerte biler av diverse merker)

Kontroller heller leaf Ca 80 innlegg på Zoen, de fleste ikke feil.

Sjekket leaf - klarer ikke å telle tråd på tråd tusenvis av klager alt fra ikke fungerer som vinterbil. Ladeproblemer og lykter med dugg og ja stort sett alt mulig slags feil.

TM

#96
Zoe er utvilsomt en bra elbil og det finnes gode forhandlere som kan produktet og gir god service.  Prisen er det heller ikke noe å si på. Hvorfor selger den da fortsatt så dårlig ?
Jeg mener faktisk at importøren har tatt mange dårlige valg i starten. De startet salget før forutsetningene var tilstede for å lykkes. Ved hjelp av fiktive skrapelodd skulle de erobre markedet. Senere har det gått slag i slag med ulike kampanjer og løfter om å teppelegge Norge med gratis ladepunkter. At bilen leveres med wallbox er bra, men hvorfor nekte kunder å kjøpe bil uten dersom de har TN nett og ikke trenger det. Da må man vente til 1.8.2015 med å bestille. Men med de siste endringene i modellen så går det sikkert rette veien.

emil

#97
Sitat fra: kos på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:41
Kontroller heller leaf Ca 80 innlegg på Zoen, de fleste ikke feil.

Nå er dette Zoe-delen, og finn gjerne det innlegget der jeg påstår at Leaf er feilfri. Men i forhold til alder og antall er feilprosenten veldig mye mindre enn de fleste andre sammenlignbare modeller. Biler som bare har vært på markedet noen månender og bare levert i noen hundre eksemplarer er ikke noe grunnlag for sammenligning.

Ellers er det jo ikke bare jeg som kritiserer Renaut sine kampanjer og oppførsel.

De aller fleste brukerene her har jo faktisk et ganske nyansert syn på bil og selskap og klarer å se både fordelene og ulempene, men så er det noen få som ignorerer ulempene og skryter uhemmet av de få fordelene, troller og kommer med udokumenterte påstander om brukere .

kos

Sitat fra: TM på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:49
Bilen er bra den og det finnes gode forhandlere som kan produktet og gir god service.  Prisen er det heller ikke noe å si på. Hvorfor selger den da fortsatt så dårlig ?
Jeg mener faktisk at importøren har tatt mange dårlige valg i starten. De startet salget før forutsetningene var tilstede for å lykkes. Ved hjelp av fiktive skrapelodd skulle de erobre markedet. Senere har det gått slag i slag med ulike kampanjer og løfter om å teppelegge Norge med gratis ladepunkter. At bilen leveres med wallbox er bra, men hvorfor nekte kunder å kjøpe bil uten dersom de har TN nett og ikke trenger det. Da må man vente til 1.8.2015 med å bestille. Men med de siste endringene i modellen så går det sikkert rette veien.

Bilen har fått en helt ufortjent start i Norge - ladeproblematikken er hauset opp og kampanjene er ikke til hjelp til å få fokus på bilen, men heller å skape fokus mot noe annet.

Da jeg ble presentert for bilen var dette ikke tema - sjekket bilen hos en grei selger. Prøvekjørte og fikk god informasjon om ladesystemet. Satte oss ned og fikk et pristilbud som jeg godtok.
Fikk med 30 dager også, men har ikke vurdert det en gang.

Det som gjør at jeg er fornøyd er at jeg har samme lade mønster med Zoe som Tesla - og den hadde jeg før Zoe. Enkelt liv er sannheten - derfor blir jeg kanskje litt uforstående til alt dette schuko fokuset - det tar bare altfor lang tid. Enkelt for noen men jeg blir stresset av en bil som jeg ikke kan ha disponibel på 8 - 10 timer - har liksom ikke bil da.



kos

Sitat fra: emil på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:56
Sitat fra: kos på lørdag 07. mars 2015, klokken 20:41
Kontroller heller leaf Ca 80 innlegg på Zoen, de fleste ikke feil.

Nå er dette Zoe-delen, og finn gjerne det innlegget der jeg påstår at Leaf er feilfri. Men i forhold til alder og antall er feilprosenten veldig mye mindre enn de fleste andre sammenlignbare modeller. Biler som bare har vært på markedet noen månender og bare levert i noen hundre eksemplarer er ikke noe grunnlag for sammenligning.

Ellers er det jo ikke bare jeg som kritiserer Renaut sine kampanjer og oppførsel.

De aller fleste brukerene her har jo faktisk et ganske nyansert syn på bil og selskap og klarer å se både fordelene og ulempene, men så er det noen få som ignorerer ulempene og skryter uhemmet av de få fordelene, troller og kommer med udokumenterte påstander om brukere .

Det er vel ingen her som lurer på hvem som er et troll vell ? - må bare forholde seg til det.

emil

Sitat fra: kos på lørdag 07. mars 2015, klokken 21:13
Det er vel ingen her som lurer på hvem som er et troll vell ? - må bare forholde seg til det.

Nei, du har rett. Du gjør en veldig god jobb der.

TM

Jeg startet denne tråden, men ante vel ikke at temperaturen skulle bli så høy. Kanskje tiden er inne til å stoppe den nå. Vi kan sikkert være enige om at konkurranse er sunt. Zoe har mange gode egenskaper som også andre elbiler kunne ha fordel av å implementere. Zoe fortjener å få en betydelig markedsandel også i Norge, og de som kjøper bilen med 5 års gratis Fortum kan jo se fram til svært lave driftsutgifter. Det tilbudet er unikt i markedet, så får vi se hvor lenge den kampanjen varer  ;)

emil

Sitat fra: TM på lørdag 07. mars 2015, klokken 21:27
Jeg startet denne tråden, men ante vel ikke at temperaturen skulle bli så høy. Kanskje tiden er inne til å stoppe den nå. Vi kan sikkert være enige om at konkurranse er sunt. Zoe har mange gode egenskaper som også andre elbiler kunne ha fordel av å implementere. Zoe fortjener å få en betydelig markedsandel også i Norge, og de som kjøper bilen med 5 års gratis Fortum kan jo se fram til svært lave driftsutgifter. Det tilbudet er unikt i markedet, så får vi se hvor lenge den kampanjen varer  ;)

Foreslår at du da låser tråden og så kan folk roe seg ned litt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA