Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av TM, lørdag 07. mars 2015, klokken 11:59

« forrige - neste »

TM

Hvordan kan man sjekke salgstallene for Renault Zoe.
Statistikken til gronnbil.no viser ikke salget av Zoe, da det går inn under kategorien "andre".
Hvor mange Zoe er solgt i desember 2014 og Jan 2015 ?

elektrolux

Tror det var solgt 200 Zoe i 2014, men det er snakk om mer enn dobling av salget etter at de startet med kampagnetilbudene, noe som betyr at Renault er det bilmerket med størst prosentvis salgsøkning av alle merker som selges i Norge. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ZerOE

Det ble registrert 433 Zoe i 2014.
Desember 2014, 88 stk.
Januar 2015, 79 stk.

Dette er vel og merke kun biler som er førstegangsregistrert i Norge. Importbiler har jeg ikke oversikt over.

TM

79 i januar. Da manglet de bare 1075 biler på å slå VW i januar :-).
Likevel mener de tydeligvis at de har et så attraktivt produkt at kundene med glede betaler 20 tusen for en ladekabel.

TM

Sitat fra: elektrolux på lørdag 14. februar 2015, klokken 13:27
som betyr at Renault er det bilmerket med størst prosentvis salgsøkning av alle merker som selges i Norge. ;)
Størst prosentvis økning gir ikke så mye mening. Hvis man selger 1 bil et år og 3 året etter så har man 200 % økning  ;)

elektrolux

Sitat fra: TM på lørdag 14. februar 2015, klokken 14:46
Likevel mener de tydeligvis at de har et så attraktivt produkt at kundene med glede betaler 20 tusen for en ladekabel.

Når en har spart over 50 000 kr i forhold til VW Golf kan de som ikke har TN nett kanskje unne seg en slik kabel. Husk at Zoe har innebygget 43/22 kW hurtiglader noe som kommer i tillegg på en E-Golf, og da snakker vi ikke 20 000 kr men 130 000 kr. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

K S

Sitat fra: TM på lørdag 14. februar 2015, klokken 14:46

E-Golf er kanskje den beste elbilen, også den kjedeligste?
Jeg må si jeg er fornøyd med å ha en bil det ikke går 100 på dusinet av..... (Soul, det stod mellom den og Zoe, jeg hadde ikke vært redd for Zoe, har IT nett hjemme, men store deler av Nord-Jæren har TN nett.)

Sparer en opp mot 50000 og gjerne mer, på en bil MED varmepumpe, som en slipper å vente i uvisse på, rundt ett år, ja da blir vel 20.000 nesten en bagatell? :-)

emil

Sitat fra: ZerOE på lørdag 14. februar 2015, klokken 14:23
Desember 2014, 88 stk.
Januar 2015, 79 stk.

Dette er vel og merke kun biler som er førstegangsregistrert i Norge. Importbiler har jeg ikke oversikt over.

Med batterilei i EU og å måtte ta alle kostnader med ladeutstyr selv tror jeg ikke bruktimport av Zoe kommer til å bli det helt store. Selv bruktmarkedet på norsksolgte Zoe er en utfordring med tanke på ladeutstyr.

Gordon Retriever

Siden november kan Zoe kjøpes uten batterileie også utenfor Norge.
Argumentet om ladeutstyr er imidlertid fortsatt gyldig.

hdh

Sitat fra: emil på lørdag 14. februar 2015, klokken 20:43
Desember 2014, 88 stk.
Januar 2015, 79 stk.

Med batterilei i EU og å måtte ta alle kostnader med ladeutstyr selv tror jeg ikke bruktimport av Zoe kommer til å bli det helt store. Selv bruktmarkedet på norsksolgte Zoe er en utfordring med tanke på ladeutstyr.

Dette er en medvirkende grunn til at jeg sterkt vurderer å snakke med forhandler om muligheten for å få den nye Zaptec-kabelen istedenfor hjemmelader.
Sort '14 Renault Zoe Intens

TM

i følge importøren er det ikke mulig å bytte wallbox med zaptek lader for bestillinger før 1.8 2015.

K S

Sitat fra: emil på lørdag 14. februar 2015, klokken 20:43
Desember 2014, 88 stk.
Januar 2015, 79 stk.

Ikke noe utfordring med ladeutstyr ved TN nett, som feks er utbredt i en av landets større regioner: Randaberg-Sola-Stavanger-Sandnes og Jærkommunene.

emil

Sitat fra: K S på lørdag 14. februar 2015, klokken 22:25
Ikke noe utfordring med ladeutstyr ved TN nett, som feks er utbredt i en av landets større regioner: Randaberg-Sola-Stavanger-Sandnes og Jærkommunene.

Skal vi se:

Sitat fra: hdh på tirsdag 06. januar 2015, klokken 13:25
Nå skal det sies at jeg har hatt problemer med å lade på TN-nett schuko enkelte steder uten den gule bøtten. Bilen tar i mot lading, men får sms noen minutter seinere om at ladingen ble avbrutt. Når jeg låser opp bilen startet ladingen opp igjen. Andre steder funker det helt knirkefritt.

Øyvind I

Som ellers: nordmenn er som en stor saueflokk på bilfronten. Kjøper det samme som naboen.
Beste i det praktiske henseende med Zoe (i tillegg til rekkevidde og hurtiglading) er at når man kommer hjem fra lengre tur så er det brukbart til lokalkjøring etter 30 min (eller middag).
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

emil

Sitat fra: Øyvind I på søndag 15. februar 2015, klokken 23:16
Som ellers: nordmenn er som en stor saueflokk på bilfronten. Kjøper det samme som naboen.
Beste i det praktiske henseende med Zoe (i tillegg til rekkevidde og hurtiglading) er at når man kommer hjem fra lengre tur så er det brukbart til lokalkjøring etter 30 min (eller middag).

For som har kjøpt med 11kW hjemmeladekontakt, og det er etter hva jeg har sett her langt ifra de fleste.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA