Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Status og oppdateringer på min Nissan Leaf 2012

Startet av Land Trykkeri, fredag 06. mars 2015, klokken 21:08

« forrige - neste »

Land Trykkeri

Er det mulig å benytte seg av 32 amp blå industrikontakt for å lade P. Partner? Isåfall, finnes det noe adapter/kabel som fikser dette? 
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

TB

I følge http://www.peugeot.no/oppdag/partner-varebil/varebil/p=template-articles er innebygd lader i Partner maks 14A. Dvs, det vil ikkje gå raskere med 32 A, bilens lader vil ikkje lade raskere av den grunn.

Det er mulig å koble til ein 32A blå kontakt - om dette er for å lade i normal hastigheit. For at det skal vere lovlig og trygt må det enten vere eit ladepunkt som kan ta 32A inn. Om det er ein standard lader, med schuko kontakt må det finnes ein 16A sikring i mellom. Ein liten byggsentral kan enkelt løyse dette. Blå 32 A inn, og schuko ut. Biltema og Jula har rimelige variantar.

Om det er for å lade raskt:
Det som er teknisk mulig er å lade via CHAdeMO. Dette er ein ekstern lader som inneheld likeretter og styring av lading. Dermed ingen problem å ta inn 32A via blå kontakt (må via trafo til 400 V) og lade raskere.

Ulempen er prisen - CHAdeMO lader pluss 230 til 400 V trafo kostar litt...
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Land Trykkeri

Sitat fra: TB på lørdag 14. februar 2015, klokken 00:20
I følge http://www.peugeot.no/oppdag/partner-varebil/varebil/p=template-articles er innebygd lader i Partner maks 14A. Dvs, det vil ikkje gå raskere med 32 A, bilens lader vil ikkje lade raskere av den grunn.

Det er mulig å koble til ein 32A blå kontakt - om dette er for å lade i normal hastigheit. For at det skal vere lovlig og trygt må det enten vere eit ladepunkt som kan ta 32A inn. Om det er ein standard lader, med schuko kontakt må det finnes ein 16A sikring i mellom. Ein liten byggsentral kan enkelt løyse dette. Blå 32 A inn, og schuko ut. Biltema og Jula har rimelige variantar.

Om det er for å lade raskt:
Det som er teknisk mulig er å lade via CHAdeMO. Dette er ein ekstern lader som inneheld likeretter og styring av lading. Dermed ingen problem å ta inn 32A via blå kontakt (må via trafo til 400 V) og lade raskere.

Ulempen er prisen - CHAdeMO lader pluss 230 til 400 V trafo kostar litt...

Ok.. Det er for å lade raskere enn 8 amp som vi får i dag med Partnerkontakten. Vi har allerede en blå 32 a industristikk på veggen ved parkeringen som vi lader Tesla``n på. Denne har en egen kurs som går rett til sikringsskapet. Mao kan denne benyttes om vi får tak i adapteren hos Jula?
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

Griffel

Sitat fra: Land Trykkeri på lørdag 14. februar 2015, klokken 00:24
Ok.. Det er for å lade raskere enn 8 amp som vi får i dag med Partnerkontakten. Vi har allerede en blå 32 a industristikk på veggen ved parkeringen som vi lader Tesla``n på. Denne har en egen kurs som går rett til sikringsskapet. Mao kan denne benyttes om vi får tak i adapteren hos Jula?
Ja, men du må få kladden til å koble om til 14A. Søk på magnet her på forumet.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

TB

Denne tråden er nok posta i feil gruppe ved at den er posta i "ChaDeMo/Combo hurtigladere".

Men, trådstarter har ikkje ynskje (eller økonomisk gjennomførbart) å lade med ChaDeMo heime.  :)

Ein slik schuko kontakt med magnet kan brukes for å lade med 14A med 8/14A ladekabelen:
http://www.nofuel.no/Produkt/greenup-220v-kontakt-#product

Sjå ellers denne tråden ang. lade Peugeot Partner electric på 14A:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19494.0.html
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA