Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fiat kan overta Saab og Opel

Startet av elektrolux, tirsdag 05. mai 2009, klokken 22:50

« forrige - neste »

elektrolux

Elbil har, og vil nok ha sine begrensninger i overskuelig framtid.

Elbiler er fritatt årsavgift. ( men ikke ulykkesdelen på 390 kr )

De fleste bilbrukere i Norge har enda ikke forstått at 2 biler er bedre enn en bil, og lar av den grunn være å kjøpe Elbil. De har jo tross alt bruk for 100+ km rekkevidde 3-4 ganger i året.

Foreslår derfor at Norstart fronter ide'en om at bileiere som har Elbil får fradrag for årsavgift på en fossilbil pr. elbil de eier.

Dermed vil nok et argument mot å kjøpe elbil forsvinne. (samt en irriterende utgift på en bil som omtrent ikke lenger blir brukt.)

Motargumentet vil være at folk vil bruke begge bilene. I så fall sier jeg Hva så? Norge har råd til å "tape" noen tusen årsavgifter, og sannsynligheten er at en heller vil satse på nok en elbil, når en først er bitt av basillen, enn å bruke fossilbilen innen elbilradius.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: elektrolux på søndag 19. april 2009, klokken 17:43
Foreslår derfor at Norstart fronter ide'en om at bileiere som har Elbil får fradrag for årsavgift på en fossilbil pr. elbil de eier.

Genialt! :)

Sitat fra: elektrolux på søndag 19. april 2009, klokken 17:43
Dermed vil nok et argument for å kjøpe elbil forsvinne. (samt en irriterende utgift på en bil som omtrent ikke lenger blir brukt.)

Du mener kanskje "... nok et argument *mot* å kjøpe el-bil"? evt "... for å *ikke* kjøpe elbil"? :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Boogie

Hehe, bra forslag.

For min del betyr det at jeg kansje kunne investert i en ICE bil igjen, selv om jeg føler ubehag hver gang jeg kjører i en (og det er ikke ofte).

Målet er helt klart å klare seg helt uten ICE-biler!!!
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Tommy

Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

elektrolux

Sitat fra: cra på mandag 20. april 2009, klokken 08:23
Du mener kanskje "... nok et argument *mot* å kjøpe el-bil"? evt "... for å *ikke* kjøpe elbil"? :)

Hei, og takk. Har fikset det nå:
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA