Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Knakk deksel til takgrind-fester.. Dyrt?

Startet av Snefall, torsdag 05. mars 2015, klokken 23:24

« forrige - neste »

Epleskreller

Sitat fra: LemonDog på fredag 24. juli 2015, klokken 11:35
Sitat fra: Epleskreller på lørdag 18. juli 2015, klokken 21:44
Sitat fra: pettea3 på lørdag 18. juli 2015, klokken 21:05
Ser ut til at min P85D er ombord på MV Oberon, som skal være i Bremen den 30.juli.
Så da blir det vel utlevering i Trondheim en gang ut i august??
Håper den ikke dulter borti min :P

Eller min. Fant min VIN på den lista nå, så da regner jeg med at det blir utlevering i Trondheim uti august, selv om det står sent i juli på My Tesla.

Jeg fikk  11. aug i Drammen.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

LemonDog

Sitat fra: Epleskreller på fredag 24. juli 2015, klokken 19:29
Sitat fra: LemonDog på fredag 24. juli 2015, klokken 11:35
Sitat fra: Epleskreller på lørdag 18. juli 2015, klokken 21:44
Sitat fra: pettea3 på lørdag 18. juli 2015, klokken 21:05
Ser ut til at min P85D er ombord på MV Oberon, som skal være i Bremen den 30.juli.
Så da blir det vel utlevering i Trondheim en gang ut i august??
Håper den ikke dulter borti min :P

Eller min. Fant min VIN på den lista nå, så da regner jeg med at det blir utlevering i Trondheim uti august, selv om det står sent i juli på My Tesla.

Jeg fikk  11. aug i Drammen.

Fikk faktisk telefon i dag. Utlevering 20. august i Trondheim. Blir noen lange uker dette...
Model S85 '15

Epleskreller

Sitat fra: Epleskreller på søndag 05. juli 2015, klokken 23:50
Vedlagt en liste over 49 biler som skal til Drammen og kommer til Bremerhaven 1. August.

Kun en bil med premium bakseter. Tydligvis ingen hit i Norge. Kun to av bilene uten D..

Disse 49 bilene kommer til Drammen 3. august med denne båten:

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Den har sikkert falt på sjøen under lasting  ;D

bernta

Denne tråden bør vekkes til live igjen.

Er det noen som har noen oversikt over hvilke skip som er på vei til Norge med Teslaer nå i oktober? Her er det bare å komme med info om skip fra USA til Europa, og skip fra Nederland/Tyskland til Norge.
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

oleredv

Tamesis kom til Bremerhaven i dag med 150 Teslaer ombord. Av desse er 131 booka på Arabian Breeze med avgang mot Drammnen 09. oktober med ankomst 11. oktober. Parsifal er på veg over Atlanteren med 16 Teslaer, ETA Bremerhaven 13. oktober, her er det ikkje booka frakt vidare til Drammen endå. Aniara er også på veg mot Europa med 98  Teslaer, her er forventa ankomst Bremerhaven 28. oktober. Tarago har forventa avgang frå Long Beach i dag og det ser ut til at den skal ha med seg 64 Teslaer som skal til Drammen.

Frå Bremerhaven til Drammen virkar det som det er Autoprogress og Arabian Breeze som går i skytteltrafikk. Men også Asian Breeze og Viking Constanza dukkar opp i listene til UECC.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

bernta

Sitat fra: oleredv på mandag 05. oktober 2015, klokken 13:56
Tamesis kom til Bremerhaven i dag med 150 Teslaer ombord. Av desse er 131 booka på Arabian Breeze med avgang mot Drammnen 09. oktober med ankomst 11. oktober. Parsifal er på veg over Atlanteren med 16 Teslaer, ETA Bremerhaven 13. oktober, her er det ikkje booka frakt vidare til Drammen endå. Aniara er også på veg mot Europa med 98  Teslaer, her er forventa ankomst Bremerhaven 28. oktober. Tarago har forventa avgang frå Long Beach i dag og det ser ut til at den skal ha med seg 64 Teslaer som skal til Drammen.

Frå Bremerhaven til Drammen virkar det som det er Autoprogress og Arabian Breeze som går i skytteltrafikk. Men også Asian Breeze og Viking Constanza dukkar opp i listene til UECC.

Tusen takk for et grundig og godt svar. Som jeg sa i den andre tråden, så krysset jeg fingrene for at bilen ble med båten til Drammen den 15, men nå krysser jeg fingrene for at den er med båten som kommer den 11 :-)
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

dundun

Min står som booket på båten som kom i natt, men status er ikke oppdatert med noe data fra turen med Arabian Breeze. Er dette likt for andre?
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

oleredv

Sitat fra: kvasbo på torsdag 12. november 2015, klokken 09:53
Min står som booket på båten som kom i natt, men status er ikke oppdatert med noe data fra turen med Arabian Breeze. Er dette likt for andre?

Heilt normalt at det tar litt tid før sidene til Wilhelmsen er oppdatert ja.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

Hodetelefoner


Sportswagoneer

Har forsøkt å tracke bilen min og lært litt om hvordan transporten fungerer nå. Tenkte derfor å dele her:

Transporten fra USA til Europa har jeg ikke funnet noen måter å tracke - og tidligere i (denne?) tråden står det at Wilhelmsen har blokkert for sporing av Tesla VIN nummer.

Bilene ankommer visst normalt Nederland eller Belgia og står der en periode før de sendes med båt til Norge. Denne transporten kan trackes:

http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

Følg lenken og skriv inn VIN. Dersom bilen er på vei til Norge/Drammen kan den dukke opp her.

Min modell S 60D som ble bestilt 13.1 ble sendt fra Zeebrugge 5.5 og ankom Drammen 9.5. Uthenting i Drammen er avtalt nå på mandag 15.5.  ;D

oroeltoro

Logistikken fra Fremont til Norge er ikke gitt i utgangspunktet. Ofte går bilen på RoRo skip fra Long Beach CA til Europa, og så videre med UECC til Drammen. I mitt tilfelle er bilen sendt i Container med tog til New York og så med Contanerskip til Europa hvor bilen befinner seg nå, noe som gir en kortere reise. Vil anta at de optimaliserer levering innenfor kvartal og transportkostnader ved valg av løsning.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

HenryJac

Sitat fra: Sportswagoneer på torsdag 11. mai 2017, klokken 19:45
Har forsøkt å tracke bilen min og lært litt om hvordan transporten fungerer nå. Tenkte derfor å dele her:

Transporten fra USA til Europa har jeg ikke funnet noen måter å tracke - og tidligere i (denne?) tråden står det at Wilhelmsen har blokkert for sporing av Tesla VIN nummer.

Bilene ankommer visst normalt Nederland eller Belgia og står der en periode før de sendes med båt til Norge. Denne transporten kan trackes:

http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

Følg lenken og skriv inn VIN. Dersom bilen er på vei til Norge/Drammen kan den dukke opp her.

Min modell S 60D som ble bestilt 13.1 ble sendt fra Zeebrugge 5.5 og ankom Drammen 9.5. Uthenting i Drammen er avtalt nå på mandag 15.5.  ;D

Bestilte min 14.1
I følge den linken ble bilen levert "Zeebrugge" 11.5 kl 22:51. Kan ikke være lenge igjen nå vel...  :o :o
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

Orake1et

Sitat fra: HenryJac på søndag 14. mai 2017, klokken 18:51
Sitat fra: Sportswagoneer på torsdag 11. mai 2017, klokken 19:45
Har forsøkt å tracke bilen min og lært litt om hvordan transporten fungerer nå. Tenkte derfor å dele her:

Transporten fra USA til Europa har jeg ikke funnet noen måter å tracke - og tidligere i (denne?) tråden står det at Wilhelmsen har blokkert for sporing av Tesla VIN nummer.

Bilene ankommer visst normalt Nederland eller Belgia og står der en periode før de sendes med båt til Norge. Denne transporten kan trackes:

http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

Følg lenken og skriv inn VIN. Dersom bilen er på vei til Norge/Drammen kan den dukke opp her.

Min modell S 60D som ble bestilt 13.1 ble sendt fra Zeebrugge 5.5 og ankom Drammen 9.5. Uthenting i Drammen er avtalt nå på mandag 15.5.  ;D

Bestilte min 14.1
I følge den linken ble bilen levert "Zeebrugge" 11.5 kl 22:51. Kan ikke være lenge igjen nå vel...  :o :o

Uff, det var lange ventetid... Hva var oppgitt som forventet leveringstid på MyTesla når du bestilte? Og når var produksjonen ferdig?

HenryJac

Sitat fra: Orake1et på søndag 14. mai 2017, klokken 20:46
Sitat fra: HenryJac på søndag 14. mai 2017, klokken 18:51
Sitat fra: Sportswagoneer på torsdag 11. mai 2017, klokken 19:45
Har forsøkt å tracke bilen min og lært litt om hvordan transporten fungerer nå. Tenkte derfor å dele her:

Transporten fra USA til Europa har jeg ikke funnet noen måter å tracke - og tidligere i (denne?) tråden står det at Wilhelmsen har blokkert for sporing av Tesla VIN nummer.

Bilene ankommer visst normalt Nederland eller Belgia og står der en periode før de sendes med båt til Norge. Denne transporten kan trackes:

http://www.uecc.com/customer-centre/cargo-tracking/high-and-heavy/

Følg lenken og skriv inn VIN. Dersom bilen er på vei til Norge/Drammen kan den dukke opp her.

Min modell S 60D som ble bestilt 13.1 ble sendt fra Zeebrugge 5.5 og ankom Drammen 9.5. Uthenting i Drammen er avtalt nå på mandag 15.5.  ;D

Bestilte min 14.1
I følge den linken ble bilen levert "Zeebrugge" 11.5 kl 22:51. Kan ikke være lenge igjen nå vel...  :o :o

Uff, det var lange ventetid... Hva var oppgitt som forventet leveringstid på MyTesla når du bestilte? Og når var produksjonen ferdig?
Det begynte med Mai/tidlig Juni. Nå står det 14 Mai - 28 Mai. Produksjonen tok ganske nøyaktig 2 måneder fra bestilling til den ble fraktet til nærmeste havn ifølge MyTesla.

Har blitt ringt opp av en i Tesla (ikke Delivery) for å dobbeltsjekke bestillingen, og hun sa bilen ville komme uke 20 - 22.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA