Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Knakk deksel til takgrind-fester.. Dyrt?

Startet av Snefall, torsdag 05. mars 2015, klokken 23:24

« forrige - neste »

christianhau

Sitat fra: olesb på lørdag 16. mai 2015, klokken 23:17
Sitat fra: OnlyOne på lørdag 16. mai 2015, klokken 18:15
Min ble ferdig produsert 24.4. Etter å ha lest denne tråden: [url]http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19021.0.html/url], så forsøkte jeg å søke opp min bil.

Fikk treff på et svensk skip som heter Carmen. Forlot California i begynnelsen av mai og skal være i Bremerhaven 4. juni, etter å ha paradert omtrent hele østkysten av USA. Derfor finner jeg det litt merkelig at jeg har fått utleveringsdato 10. juni. Kun 6 dager etter at bilen ankommer Tyskland, altså. Kan vel ikke gå bra..  >:(

Min bil er på vei med samme skipet og har fått utleveringsdato 16. juni.

Er dette søkt opp via VIN på denne siden? http://www.2wglobal.com/

olesb

Sitat fra: christianhau på lørdag 16. mai 2015, klokken 23:45
Min ble ferdig produsert 24.4. Etter å ha lest denne tråden: [url]http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19021.0.html/url], så forsøkte jeg å søke opp min bil.

Fikk treff på et svensk skip som heter Carmen. Forlot California i begynnelsen av mai og skal være i Bremerhaven 4. juni, etter å ha paradert omtrent hele østkysten av USA. Derfor finner jeg det litt merkelig at jeg har fått utleveringsdato 10. juni. Kun 6 dager etter at bilen ankommer Tyskland, altså. Kan vel ikke gå bra..  >:(

Ja
Rød S85 utlevert januar 2014. Solgt februar 2015.
Rød S85D utlevert juni 2015

christianhau

Sitat fra: olesb på lørdag 16. mai 2015, klokken 23:58
Sitat fra: christianhau på lørdag 16. mai 2015, klokken 23:45

Ja

Hmpf.. håpet jeg tok feil.. Der får jeg ingen records. Betyr med stor sannsynlighet et annet skip og et senere tidspunkt.

Havebigfun

Sitat fra: christianhau på søndag 17. mai 2015, klokken 00:00
Hmpf.. håpet jeg tok feil.. Der får jeg ingen records. Betyr med stor sannsynlighet et annet skip og et senere tidspunkt.
Ikke sikkert det blir senere- Routen over panamakanalen tar lengre tid enn med tog over østkysten og båt derifra.
Før ble denne routen brukt for det meste mens det nå er mer over vestkysten. Vent og se - kan godt hende du får levert bilen på avtalt dato.

Krishell

jeg har huket av en par skip hvor bilene "kan" være. legger ut liste senere i dag

rmr

Dere som har info om hvilken båt bilen deres er med, hvordan har dere fått denne infoen?

Jeg spurte min DS om hvilken båt min bil var med , denne infoen hadde ikke han sa han.....
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

P85D_BC_TORQ

Fikk mail idag tidlig om at bilen er på vei til Europa, med forventet levering 2. halvdel av juni.
Ferdig produsert 24.4. Har også Christoffer Brodin, så får vel satse på rundt 16.juni som flere andre har fått oppgitt.
P85D - Metallic Grå - Tech - Premium - Vinterpakke - Beige Next-Gen - Pano - 21" Turbin - Luftfjæring
Confirmed: 18.3.2015
In production: 17.4.2015
Transit: 22.4.2015
Delivered: 22.6.2015

jog

Jeg har og bil på samme skip med utleverings dato 10. Juni.   Er det noen som har sett på normal omlastning tid?

Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Sveinal

Jeg har samme dato for in transit som flere av dere som har skrevet her. Men i motsetning til dere har jeg ikke funnet bilen på båtsiden dere har nevnt ved hjelp av Vin. Jeg har heller ikke fått noen eksakt leveringsdato av DS.

Jeg har også sett på flere mulige ruter for containerskip med inntil 34 dagers seilingstid til Rotterdam.

Er bilen min et spøkelse?

Synd at Tesla tilsynelatende har droppet ruten med tog til østkysten. Riktignok er togtransport ikke billig (amerikanske tog har god inntjening og høye priser på grunn av stor oljetransport), og Tesla-tog har vært rammet av ulykke i fjor hvor flere biler til Norge ble knust. Allikevel er det surt med så langsom transport.
Men jeg skulle gjerne visst om bilen eksisterer og hvor den er.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

Trond.Strom

Hvis det er noen trørst gikk min bil i Transit uken før( ferdig produsert 10 april i transit 16 april), får ingen treff på trackingsiden til Wilhelmsen og DS kan ikke gi meg noe estimat bortsett fra andre halvdel av Juni. My Tesla sier fortsatt mai....

largrone

Jeg tror nok bilen min er på samme båt, for min status er akkurat lik. Spøkelsesbil på spøkelsesskip :)
Tesla Model S85D, rød, pano
Bekreftet 7.12.2014
VIN 793xx tildelt 24.2.2015
I prod 10.4.2015
I transit 16.4.2015

Krishell

Jeg er skikkelig misunnelig  :o
Finner ikke min på noen tracking sider. Sent juni betyr at den ligger en uke bak dere? Hvordan har tidligere leveringer vært?

xref

Min bil gikk inn i produksjon 15 Mai. Ble forespeilet levering i slutten av Juni, eventuelt starten av Juli, men nå er datoen satt til 21 Juli. Er det liten sannsynlighet for at dette endrer seg? Hører røverhistorier om folk som plutselig får vite at de kan komme å hente bilen flere uker før avtalt dato.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

tkjoerlaug

Har du fått dato/telefon av DES, eller har fått oppdatering på mytesla? Min ble ferdig produsert 28.mai og jeg har levering i Juli i følge mytelsa.

xref

Sitat fra: tkjoerlaug på onsdag 01. juli 2015, klokken 10:52
Har du fått dato/telefon av DES, eller har fått oppdatering på mytesla? Min ble ferdig produsert 28.mai og jeg har levering i Juli i følge mytelsa.

Har fått datoen fra DS ja. Det sto Late June helt frem til han tok kontakt og avtalte 21 juli. Det er lenge å vente når jeg solgte dieselbilen min for en uke siden. :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA