Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Knakk deksel til takgrind-fester.. Dyrt?

Startet av Snefall, torsdag 05. mars 2015, klokken 23:24

« forrige - neste »

Sandvika

Sitat fra: Toosleezaay på torsdag 26. mars 2015, klokken 09:39
ro-ro står for roll-on roll-off cargo. En rampe gjør det svært effektivt å laste en slik båt. Det er vel ikke umulig St. Petersburg har bilene våre. Enten det, eller så er bilene allerede i landet. Grunnen til at bilene ikke blir levert ut kan uansett være en forsinket båt. Jeg tror ikke Tesla gidder å finne på unnskyldninger for hvorfor de ikke når utleveringsdatoen. jeg er veldig glad jeg ikke kjørte til jobb på sommerdekk i dag (30 cm snø og is på veiene), selv med 4WD, ettersom det hadde blitt resultatet hvis Tesla faktisk hadde levert som avtalt. Jeg får vente tålmodig til mandag.
Håper du har rett. Hadde de slitt med utleveringstempoet så får en håpe at de hadde gitt rabatt på mattene el.l til de som kunne vente noen dager. 

GeirHM

Min DS sa også noe om at årsaken til at bilene kommer forsinket skyldes plassmangel på båten de skulle ha vært på. Og han sa da tydelig at båten skulle komme slik at klargjøringa startet fredag. Så denne ro-robåten som har ETA i ettermiddag kan meget godt inneholde våre biler. Det lover veldig godt vil jeg si. For jeg ser for meg at det kritiske leddet i ferdigstillingen av bilene for utlevering er han jeg beskrev som "en blid fyr fra Tolldirektoratet".

Jeg har vært i Drammen en gang før og tolldeklarert inn en mæsj jeg smugla med meg inn fra Tyskland. Funksjonæren jeg møtte den gang hadde et annet kjønn og funksjonæren smilte aldri. Ikke en eneste gang. Ikke en gang da jeg betalte mer i toll og avgifter enn jeg hadde betalt for den gamle lørja til en skummel russer i Stuttgart. Men så smilte ikke jeg heller. Du kan si det var en viss gjensidighet i våre væremåter.

Sandvika

Sitat fra: GeirHM på torsdag 26. mars 2015, klokken 10:09
Min DS sa også noe om at årsaken til at bilene kommer forsinket skyldes plassmangel på båten de skulle ha vært på. Og han sa da tydelig at båten skulle komme slik at klargjøringa startet fredag. Så denne ro-robåten som har ETA i ettermiddag kan meget godt inneholde våre biler. Det lover veldig godt vil jeg si. For jeg ser for meg at det kritiske leddet i ferdigstillingen av bilene for utlevering er han jeg beskrev som "en blid fyr fra Tolldirektoratet".

Jeg har vært i Drammen en gang før og tolldeklarert inn en mæsj jeg smugla med meg inn fra Tyskland. Funksjonæren jeg møtte den gang hadde et annet kjønn og funksjonæren smilte aldri. Ikke en eneste gang. Ikke en gang da jeg betalte mer i toll og avgifter enn jeg hadde betalt for den gamle lørja til en skummel russer i Stuttgart. Men så smilte ikke jeg heller. Du kan si det var en viss gjensidighet i våre væremåter.
hehe..
Må bilen fysisk være i landet for å bli tollet inn?

"Drammen tollsted

Åpningstid
mandag til fredag: 8.00–15.30

Besøksadresse
Hans Kiærs gate 1c"
3041 Drammen

btsvennes

Ingen som har spurt sin DS om hvilken båt som kommer med bilene (glemte dette selv når han ringte for å varsle om forsinkelsen)? Noen må jo vite det.

Ellers så har jeg fått det for meg at bilene kan være ombord i denne: http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:11.30217/centery:57.84566/zoom:8/mmsi:255801570/shipid:299721/_:b12324dd2bcf550c2bc9b6c498f9f78b Kommer fra Bremerhaven og skal kanskje bare en svipptur innom Wallhamn før den kommer til Drammen? Har ingen holdepunkter for dette da.
2015 Tesla Model S P90D(+) 677XX

Martinius

Expected arrivals i Drammen er ikke mange båtene fremover, men dette kan kanskje endre seg så snart Autoprogress setter snuta mot Drammen?

http://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ports/823

Sandvika

Sitat fra: GeirHM på torsdag 26. mars 2015, klokken 09:33
Sitat fra: Sandvika på torsdag 26. mars 2015, klokken 08:21
Sitat fra: mindsweeper på torsdag 26. mars 2015, klokken 07:16
Mer biler til oss på denne?

http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:7.893774/centery:56.66805/zoom:8/mmsi:353083000/shipid:411554
De av oss som fikk utsatt leveringen som skulle vært i går fikk enten beskjed om at båten kom på fredag eller lørdag for utlevering søndag. I tillegg ble det opplyst at bilene sto i container i Rotterdam. City of St.Petersburg er ro-ro så det passer dårlig med containerfrakt av denne batchen. Når det er sagt så er det enda ingen andre container skip som har meldt sin ankomst fra Rotterdam før eller i løpet av helgen.

Lever i god tro på at det svinger en containerbåt ut fra Rotterdam rettning Drammen svært snart, men må innrømme at jeg har en snikende følelse av å bli BS``ed av noen som har lagt opp til for tett utleveringsregime...

Jeg tror på forsynet. Jeg hadde avtale om å hente ut bilen i dag kl 11. På sommerdekk. Og jeg skulle sykle dit.

Jeg er også synsk. Dette er det jeg ser i glasskula: På lørdag har solen smeltet alt sammen og seilbåten som kommer med min bil (og 149 andre) har klappet til kai og der har en blid fyr fra Tolldirektoratet allerede vært og satt på mine skilter (6-serien). Og så bærer det opp på ferdigtørkede veier til Kaldbakken hvor Megahjul venter med vinterhjula mine. Herlig start på påskeferien. Køen dro opp på fredag og det er vårstille veier opp fra tigerstaden. I baksetet sitter barna og gumler kvikklønsj uten å miste en eneste smule ned på skinnsetene.

Kan det bli bedre?

PS. Hva er en ro-ro båt? Ikke en robåt håper jeg?? Var forberedt på seil men et sånt arbeid med årer hadde jeg ikke forestilt meg. Men bevares, det er jo miljøvennlig transport det og.

PS2. Hvorfor Rotterdam? Hva med Bremerhaven eller hvor det var den kom fra, den bilbåten som var i byen i regn tidligere i uka og som førte til overskrifter i BT fordi den la til på tyskerbryggen som første bilbåt i etterkrigstida og trillet ut 74 gromme elon-musk-vidundere mellom fiskebodene?

Vet ikke hvorfor jeg har oversett denne. http://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:359712/mmsi:304010957/vessel:URANUS

Den kom fra Rotterdam med containere i går og når jeg nå sjekker vegvesen.no i kveld så har det jammen meg dukket opp reg.numer i EL60XXX serien på understellsnummeret mitt i løpet av ettermiddagen/kvelden.  ;D

Dennis

Fått skilt nummer jeg også nå :D EL60 serien på min også :)

btsvennes

Jada! Der var bilen i Norge og skiltnummer på plass  :D Tydeligvis mindre antall elbiler i Trondheim for jeg har fått EL45XXX. Gjør ingenting det. Bare glad bilen endelig har ankommet.
2015 Tesla Model S P90D(+) 677XX

elbilertilalle

Jeg har utlevering på tirsdag, men har ikke fått skilt ennå. Lurer på om bilen min er på denne:

http://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:299721/mmsi:255801570/imo:9131967/vessel:AUTOPROGRESS

Den var innom Oslo først.

(Gikk i transitt 2/feb).
Model S P85DL - levert 31/mars/2015 (solgt)
Model X 100D - levert 29/juni/2017
http://dehnes.com

GeirHM

Sitat fra: elbilertilalle på fredag 27. mars 2015, klokken 08:47
Jeg har utlevering på tirsdag, men har ikke fått skilt ennå. Lurer på om bilen min er på denne:

http://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:299721/mmsi:255801570/imo:9131967/vessel:AUTOPROGRESS

(Gikk i transitt 2/feb).

Sjekk my tesla. Jeg fikk endret status fra "i transitt" til "blir klargjort for utlevering" i natt. Det må ha vært et skip med anløp i Drammen i natt. Uten at jeg har funnet ut hvilket det var. Jeg har fortsatt ikke fått reg nr. Min bil var ferdig produsert 5 feb. DS sa tidligere i uka at bilen skulle komme sammen med 149 andre til Drammen for klargjøring i dag. Den skulle egentlig ha kommet tidligere denne uka. Jeg er lovet utlevering i morgen.

elbilertilalle

Sitat fra: GeirHM på fredag 27. mars 2015, klokken 09:09
Sitat fra: elbilertilalle på fredag 27. mars 2015, klokken 08:47

(Gikk i transitt 2/feb).

Sjekk my tesla. Jeg fikk endret status fra "i transitt" til "blir klargjort for utlevering" i natt. Det må ha vært et skip med anløp i Drammen i natt. Uten at jeg har funnet ut hvilket det var. Jeg har fortsatt ikke fått reg nr. Min bil var ferdig produsert 5 feb. DS sa tidligere i uka at bilen skulle komme sammen med 149 andre til Drammen for klargjøring i dag. Den skulle egentlig ha kommet tidligere denne uka. Jeg er lovet utlevering i morgen.

Takk for tipset. Fortsatt i transitt i følge MyTesla.
Model S P85DL - levert 31/mars/2015 (solgt)
Model X 100D - levert 29/juni/2017
http://dehnes.com

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Og der kom min endring på status fra "i transitt" til "blir klargjort for utlevering".  Endelig:-)

eg1l

Hvilken havn blir de sendt fra "over there"?

tonl

hmm har levering 29.04. Lurer på om bilen kommer med dette skipet.

tms85dcer.no

Min også fått seg reg.nr EL 60xxx serien. smiler
TMS 85D sort - levering april 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA