Bil i transitt, hvilket skip?

Startet av Snefall, fredag 13. februar 2015, klokken 11:58

« forrige - neste »

Epleskreller

Vedlagt en liste over 49 biler som skal til Drammen og kommer til Bremerhaven 1. August.

Kun en bil med premium bakseter. Tydligvis ingen hit i Norge. Kun to av bilene uten D..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

tkjoerlaug

Har levering i juli (i følge mytesla, ikke bekreftet), og har en del lavere VIN (086xxx) enn det som er ombord på den båten der. Så da er det jo lov å håpe at min er i rute da. 

Epleskreller

Sitat fra: tkjoerlaug på mandag 06. juli 2015, klokken 07:08
Har levering i juli (i følge mytesla, ikke bekreftet), og har en del lavere VIN (086xxx) enn det som er ombord på den båten der. Så da er det jo lov å håpe at min er i rute da.
86588 var det laveste på den båten med ett unntak. Merkelig at den øverste bilen er så lav som 68-tallet..

Elektrisk siden sept 13

tkjoerlaug

Sitat fra: Epleskreller på mandag 06. juli 2015, klokken 08:17
86588 var det laveste på den båten med ett unntak. Merkelig at den øverste bilen er så lav som 68-tallet..

Har noe lavere :-)

Hvordan gikk du frem for å finne denne listen forresten?

xref

Bilen min skal visstnok utleveres til meg 21 Juli, men finner den ikke ved hjelp av tracking. DS'en min er selvsagt på ferie nå, så det er ikke godt å vite om bilen er i rute, forsinket eller om den allerede er her. :S

Ser forøvrig at Pachuca ankom Drammen i går kveld. Denne er vel kjent for å frakte mang en Tesla fra Rotterdam til Norge? :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Epleskreller

Sitat fra: tkjoerlaug på mandag 06. juli 2015, klokken 08:23
Sitat fra: Epleskreller på mandag 06. juli 2015, klokken 08:17

Har noe lavere :-)

Hvordan gikk du frem for å finne denne listen forresten?

Søkte på VIN-nummeret mitt og fikk treff. Der sto det et ordrenummer, så søkte på det og fikk denne listen :-)

Elektrisk siden sept 13

xref

Hvis man ikke får treff på tracking-sidene, betyr det at bilen ikke har forlatt USA enda, eventuelt at den har ankommet Norge allerede, eller at den rett og slett blir fraktet med et eller annet obskurt transportmiddel? :)

Har prøvd følgende trackingtjenester:

Wallenius Wilhelmsen
CargoLoop
Schumacher Logistics
W8 Shipping

Ingen treff. Hva betyr egentlig det? :)

70D

Ikke tenk så mye på det.
Det har vært flere av oss som aldri har klart å finne bilen på tracking. På jobben hos meg er vi tre som har kjøpt. " 85d og min 70d. Den ene av disse fant vi på tracking i ettertid. Jeg har sendt en forespørsel til min DS om dato fortsatt er gyldig da jeg ikke har fått endelig faktura enda. Regner med svar i løpet av dagen. Kan være jeg får vite litt mer om hvor bilen egentlig er. Vil ha alt klart før ferien og det er en uke igjen til den starter..

Sitat fra: xref på mandag 06. juli 2015, klokken 09:12
Hvis man ikke får treff på tracking-sidene, betyr det at bilen ikke har forlatt USA enda, eventuelt at den har ankommet Norge allerede, eller at den rett og slett blir fraktet med et eller annet obskurt transportmiddel? :)

Har prøvd følgende trackingtjenester:

Wallenius Wilhelmsen
CargoLoop
Schumacher Logistics
W8 Shipping

Ingen treff. Hva betyr egentlig det? :)

xref

Takk for svar.

Virker som om våre biler bør ligge ganske tett ettersom min gikk i produksjon samme dag som din var ferdig. Du får holde oss oppdatert på hva DS'en din svarer ettersom min er på ferie.

ctr46

Sitat fra: xref på mandag 06. juli 2015, klokken 09:36
Takk for svar.

Virker som om våre biler bør ligge ganske tett ettersom min gikk i produksjon samme dag som din var ferdig. Du får holde oss oppdatert på hva DS'en din svarer ettersom min er på ferie.

Jeg søkte meg akkurat gjennom alle de sidene det ble linket til over og fant ikke bilen min på noen av de. Jeg vet at bilen er underveis... og trolig går inn mot siste etappe mot Drammen i disse dager (forhåpentligvis)  :)

Har sendt forespørsel til min DS jeg også så sier fra når jeg hører noe.
.

tkjoerlaug

Sitat fra: ctr46 på mandag 06. juli 2015, klokken 10:30
Sitat fra: xref på mandag 06. juli 2015, klokken 09:36
Takk for svar.

Jeg søkte meg akkurat gjennom alle de sidene det ble linket til over og fant ikke bilen min på noen av de. Jeg vet at bilen er underveis... og trolig går inn mot siste etappe mot Drammen i disse dager (forhåpentligvis)  :)

Har sendt forespørsel til min DS jeg også så sier fra når jeg hører noe.

Finner heller ikke min bil på disse sidene, men tror den bør være på samme båt som din.

70D

tkjoerlaug

Da fikk jeg endelig telefon. 85D ferdig produsert 28. mai, og bekreftet klar til utlevering i Trondheim 28. juli. Jeg er på ferie da, så jeg henter den 30. juli.

70D

Siden min var ferdig ca. 15. mai og antatt klar 13. mai så kan vel kanskje dette være malen for andre. Omtrent 2 måneder fra produksjon til utlevering for de som ikke klarer å spore opp sin på nettet :)

Sitat fra: tkjoerlaug på mandag 06. juli 2015, klokken 13:48
Da fikk jeg endelig telefon. 85D ferdig produsert 28. mai, og bekreftet klar til utlevering i Trondheim 28. juli. Jeg er på ferie da, så jeg henter den 30. juli.

70D

Og da ble jeg ringt opp. Bilen er i Europa så da blir alt gjort klart slik at 20. Juli kan bilen hentes. Nå gjenstår bare solfilm og lakkbeskyttelse (som er bestilt) så er alt i boks for sommeren!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA