Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Knakk deksel til takgrind-fester.. Dyrt?

Startet av Snefall, torsdag 05. mars 2015, klokken 23:24

« forrige - neste »

MartinP

Hele VIN i High and Heavy under Crago Tracking.

Saberhagen

Hmm.. Kommer ikke opp noe.. Så regner med at den enda ikke er sendt...

Saberhagen

Hmm.. Nå er status på Mytesla følgende: "Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. ", men jeg får jo faktisk ikke tracket den på UECC sin side.. Finnes det noen andre steder man kan tracke?

krister461

Sitat fra: Saberhagen på torsdag 22. juni 2017, klokken 19:38
Hmm.. Nå er status på Mytesla følgende: "Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. ", men jeg får jo faktisk ikke tracket den på UECC sin side.. Finnes det noen andre steder man kan tracke?

Da er vi to. Tippee det kan ta noen dager før den kommer på UECC-trackeren.

KjetilNy

Sitat fra: afitch80 på fredag 16. juni 2017, klokken 09:15
Sitat fra: KjetilNy på torsdag 15. juni 2017, klokken 16:56
Ny sending på veg til Drammen. Bilen min er lasta opp på Baltic Breeze idag. Ankommer Drammen måndag 19.juni. Det er 1 månad og 1 veka etter at eg bestilte bilen. Nokså kjapt. Då er det berre å håpe at tida på kaia i Drammen ogso blir kort.
Wow! Det gikk kjapt. Hvordan fikk du det til? Jeg bestilte ganske samtidig med deg, 12. Mai. Og min har fortsatt amerikansk jord under hjulene i følge My Tesla.
Tydelegvis er eg heldig. Eg bestilte 12.mai ogso. Den gjekk so direkte i produksjon, 2 dagar seinare var den ferdig produsert, 2 dagar etterpå det vart den lasta opp på frakt til Baltimore. Mista so trackinga på den fram til den var i Zeebrugge. No har eg fått utleveringsdato tysdag 27.juni. Det vil sei 46 dagar etter bestilling. Når eg bestilte stod det faktisk ogso "levering i juni" på Tesla konfiguratoren. Trudde ikkje heilt på det, men det har haldt akkurat. Kanskje det er typen bil eg bestilte som gjorde at det gjekk fort?
Håpar din ikkje er langt unna ogso.

Saberhagen

Sitat fra: KjetilNy på fredag 23. juni 2017, klokken 17:45
Sitat fra: KjetilNy på torsdag 15. juni 2017, klokken 16:56
Ny sending på veg til Drammen. Bilen min er lasta opp på Baltic Breeze idag. Ankommer Drammen måndag 19.juni. Det er 1 månad og 1 veka etter at eg bestilte bilen. Nokså kjapt. Då er det berre å håpe at tida på kaia i Drammen ogso blir kort.
Wow! Det gikk kjapt. Hvordan fikk du det til? Jeg bestilte ganske samtidig med deg, 12. Mai. Og min har fortsatt amerikansk jord under hjulene i følge My Tesla.
Tydelegvis er eg heldig. Eg bestilte 12.mai ogso. Den gjekk so direkte i produksjon, 2 dagar seinare var den ferdig produsert, 2 dagar etterpå det vart den lasta opp på frakt til Baltimore. Mista so trackinga på den fram til den var i Zeebrugge. No har eg fått utleveringsdato tysdag 27.juni. Det vil sei 46 dagar etter bestilling. Når eg bestilte stod det faktisk ogso "levering i juni" på Tesla konfiguratoren. Trudde ikkje heilt på det, men det har haldt akkurat. Kanskje det er typen bil eg bestilte som gjorde at det gjekk fort?

Hva slags bil bestilte du? S/X? Jeg bestilte min 5 mai, men har ikke fått noe utleveringsdato  :-[

KjetilNy

knut3448

Ser det har blitt registrert en sort S75 med chassisnr 2006xx i dag. Min ribba S75 bestilt og bekreftet 05.05 med 199xxx har knapt nådd europa. Vet ikke om det er valg av farge, tak, interiør el. som gjør at det går raskere for enkelte...

Orake1et

Sitat fra: knut3448 på fredag 23. juni 2017, klokken 21:31
Ser det har blitt registrert en sort S75 med chassisnr 2006xx i dag. Min ribba S75 bestilt og bekreftet 05.05 med 199xxx har knapt nådd europa. Vet ikke om det er valg av farge, tak, interiør el. som gjør at det går raskere for enkelte...

Hvor ser du det?

afitch80

Sitat fra: KjetilNy på fredag 23. juni 2017, klokken 17:45

Ja, skikkelig heldig du. Min X er fortsatt i USA.  >:( På My Tesla har det stått "på vei fra fabrikk til havn i USA i to uker nå". Fikk bekreftet fra DS i dag at det stemmer. Den står fortsatt å venter på båt i USA. Ikke spesielt imponert når jeg ser en del av dere andre som får bilene på rekordtid.  ::) Må nok vente minst en måned mer enn deg.
Før amerikansk, nå tysk.

KjetilNy

Strålande at X'en din er produsert. Då er det berre transporten igjen. Det burde ikkje vera mykje annleis enn min. Til opplysning stod det på MyTesla :"på vei fra fabrikk til havn i USA" på heile overfarten til Belgia.

afitch80

Sitat fra: KjetilNy på lørdag 24. juni 2017, klokken 07:21
Strålande at X'en din er produsert. Då er det berre transporten igjen. Det burde ikkje vera mykje annleis enn min. Til opplysning stod det på MyTesla :"på vei fra fabrikk til havn i USA" på heile overfarten til Belgia.
Ja, hadde ikke forventet at Tesla var helt up to date med My Tesla. Det har de aldri vært på noen av bilene jeg har bestilt. Men leveringsspesialisten på Forus bekreftet i går at bilen fortsatt er i USA. Får håpe han ikke sjekket skikkelig og gikk bare ut fra My Tesla status. At bilen egentlig er på vei over dammen. :D
Før amerikansk, nå tysk.

knut3448

Sitat fra: Orake1et på fredag 23. juni 2017, klokken 21:35Hvor ser du det?
http://teslastats.no/ lister opp dagens registrerte biler med VIN. Nå ser ikke S75 ut til å dukke opp her, men i går var det to oppføringer hvor "Type" feltet var tomt. Et søk på disse VIN i kjøretøyregisteret (Bil og henger appen) resulterte i Model S med samme vekt og effekt som S75, som er ulikt S75D, S90D, S100D og SP100D.

afitch80

Tror jeg har dedusert meg frem til reiserute for Model X jeg har på vei ut fra estimert levering som nå står som 15.-29. juli og at DS 23. juni skrevet at bilen ventet på å blir lastet på båt i USA.
Den 24. juni forlot Tarago (Wilhelmsen) Baltimore og er i skrivende stund sør for Portsmouth på vei til Zeebrugge. Fremme der natt til mandag.
Så går Arabian Breeze fra Zeebrugge 6. juli og er fremme i Drammen 10. juli.
Blir mye søking på UECC High and heavy den neste uke for å se om jeg har dedusert rett.  :D
Før amerikansk, nå tysk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA