Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Knakk deksel til takgrind-fester.. Dyrt?

Startet av Snefall, torsdag 05. mars 2015, klokken 23:24

« forrige - neste »

Sveinal

Jeg er litt spørrende til om Teslaer komme med et slikt skip. Da jeg fikk min bil i 2013 kom bilene i container med fire biler per container. Tesla hadde brukt ressurser på å utvikle en skånsom innpakning av bilene. De kom den gangen først på tog til østkysten, så videre på stort containerskip til Rotterdam, omlasting til mindre containerskip (Pachuka) som seilte til Drammen. De typiske bilskipene laster uemballerte biler. Tyske biler sendes på denne måten.

Men det kan godt være at Tesla Motors har lagt om transporten uten at jeg har fått med meg endringen. Jeg gjetter på at de har et transportopplegg som så langt mulig ligner på billene som sendes til Nederland. Og disee "bilene" er ikke kjørbare (?) fordi de ikke har batteri eller hjul påmontert. Altså containertransport.   
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

btsvennes

2015 Tesla Model S P90D(+) 677XX

NegativeElectrode

Sitat fra: btsvennes på fredag 20. mars 2015, klokken 10:16
Sitat fra: NegativeElectrode på fredag 20. mars 2015, klokken 09:48
Er visst 577 stk på vei til Norge i denne
http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:8.552279/centery:53.57833/zoom:8/mmsi:249909000/shipid:289955

Det var detaljert info :-) Vet du hvilket skip de sendes videre med?
Nei, dette var via et tips på Facebook. Samt at en separat båt skal direkte til Bergen visstnok.

Det er mulig å søke på havner og se forventede ankomster.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

btsvennes

Sitat fra: NegativeElectrode på fredag 20. mars 2015, klokken 10:19
Nei, dette var via et tips på Facebook. Samt at en separat båt skal direkte til Bergen visstnok.

Det er mulig å søke på havner og se forventede ankomster.

Dessverre strekker ikke ankomsttidspunktene seg så langt frem i tid. Men jeg skal følge med  :)

mindsweeper

På vei til Stavanger nå, er det her bilene som skal leveres denne uken befinner seg?

Dennis

Er nok det. Den kom til Drammen i går natt. Har sett biltransport fullastet med Tesla til Oslo idag og det har fylt seg opp i Drammen igjen også.

btsvennes

Jeg har fått beskjed om at bilen min ankommer Drammen 26. Kan passe med at Bremen Express ankom Rotterdam i helga. Aner ikke hvilket skip som drar videre til Drammen.

Dennis

http://www.marinetraffic.com/no/ais/details/ships/shipid:122690

Tror også denne har noen Tesla ombord. Er i Drammen den 24 som stemmer med når bilen min skulle ankomme havna.

Sandvika

Sitat fra: mindsweeper på torsdag 26. mars 2015, klokken 07:16
Mer biler til oss på denne?

http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:7.893774/centery:56.66805/zoom:8/mmsi:353083000/shipid:411554
De av oss som fikk utsatt leveringen som skulle vært i går fikk enten beskjed om at båten kom på fredag eller lørdag for utlevering søndag. I tillegg ble det opplyst at bilene sto i container i Rotterdam. City of St.Petersburg er ro-ro så det passer dårlig med containerfrakt av denne batchen. Når det er sagt så er det enda ingen andre container skip som har meldt sin ankomst fra Rotterdam før eller i løpet av helgen.

Lever i god tro på at det svinger en containerbåt ut fra Rotterdam rettning Drammen svært snart, men må innrømme at jeg har en snikende følelse av å bli BS``ed av noen som har lagt opp til for tett utleveringsregime...

GeirHM

Sitat fra: Sandvika på torsdag 26. mars 2015, klokken 08:21

http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:7.893774/centery:56.66805/zoom:8/mmsi:353083000/shipid:411554
De av oss som fikk utsatt leveringen som skulle vært i går fikk enten beskjed om at båten kom på fredag eller lørdag for utlevering søndag. I tillegg ble det opplyst at bilene sto i container i Rotterdam. City of St.Petersburg er ro-ro så det passer dårlig med containerfrakt av denne batchen. Når det er sagt så er det enda ingen andre container skip som har meldt sin ankomst fra Rotterdam før eller i løpet av helgen.

Lever i god tro på at det svinger en containerbåt ut fra Rotterdam rettning Drammen svært snart, men må innrømme at jeg har en snikende følelse av å bli BS``ed av noen som har lagt opp til for tett utleveringsregime...

Jeg tror på forsynet. Jeg hadde avtale om å hente ut bilen i dag kl 11. På sommerdekk. Og jeg skulle sykle dit.

Jeg er også synsk. Dette er det jeg ser i glasskula: På lørdag har solen smeltet alt sammen og seilbåten som kommer med min bil (og 149 andre) har klappet til kai og der har en blid fyr fra Tolldirektoratet allerede vært og satt på mine skilter (6-serien). Og så bærer det opp på ferdigtørkede veier til Kaldbakken hvor Megahjul venter med vinterhjula mine. Herlig start på påskeferien. Køen dro opp på fredag og det er vårstille veier opp fra tigerstaden. I baksetet sitter barna og gumler kvikklønsj uten å miste en eneste smule ned på skinnsetene.

Kan det bli bedre?

PS. Hva er en ro-ro båt? Ikke en robåt håper jeg?? Var forberedt på seil men et sånt arbeid med årer hadde jeg ikke forestilt meg. Men bevares, det er jo miljøvennlig transport det og.

PS2. Hvorfor Rotterdam? Hva med Bremerhaven eller hvor det var den kom fra, den bilbåten som var i byen i regn tidligere i uka og som førte til overskrifter i BT fordi den la til på tyskerbryggen som første bilbåt i etterkrigstida og trillet ut 74 gromme elon-musk-vidundere mellom fiskebodene?

Martinius

ro-ro står for roll-on roll-off cargo. En rampe gjør det svært effektivt å laste en slik båt. Det er vel ikke umulig St. Petersburg har bilene våre. Enten det, eller så er bilene allerede i landet. Grunnen til at bilene ikke blir levert ut kan uansett være en forsinket båt. Jeg tror ikke Tesla gidder å finne på unnskyldninger for hvorfor de ikke når utleveringsdatoen. jeg er veldig glad jeg ikke kjørte til jobb på sommerdekk i dag (30 cm snø og is på veiene), selv med 4WD, ettersom det hadde blitt resultatet hvis Tesla faktisk hadde levert som avtalt. Jeg får vente tålmodig til mandag.

Sandvika

Sitat fra: GeirHM på torsdag 26. mars 2015, klokken 09:33
Sitat fra: Sandvika på torsdag 26. mars 2015, klokken 08:21

Jeg tror på forsynet. Jeg hadde avtale om å hente ut bilen i dag kl 11. På sommerdekk. Og jeg skulle sykle dit.

Jeg er også synsk. Dette er det jeg ser i glasskula: På lørdag har solen smeltet alt sammen og seilbåten som kommer med min bil (og 149 andre) har klappet til kai og der har en blid fyr fra Tolldirektoratet allerede vært og satt på mine skilter (6-serien). Og så bærer det opp på ferdigtørkede veier til Kaldbakken hvor Megahjul venter med vinterhjula mine. Herlig start på påskeferien. Køen dro opp på fredag og det er vårstille veier opp fra tigerstaden. I baksetet sitter barna og gumler kvikklønsj uten å miste en eneste smule ned på skinnsetene.

Kan det bli bedre?

PS. Hva er en ro-ro båt? Ikke en robåt håper jeg?? Var forberedt på seil men et sånt arbeid med årer hadde jeg ikke forestilt meg. Men bevares, det er jo miljøvennlig transport det og.

PS2. Hvorfor Rotterdam? Hva med Bremerhaven eller hvor det var den kom fra, den bilbåten som var i byen i regn tidligere i uka og som førte til overskrifter i BT fordi den la til på tyskerbryggen som første bilbåt i etterkrigstida og trillet ut 74 gromme elon-musk-vidundere mellom fiskebodene?
Min DS opplyste at bilen min var i en container som ikke fikk plass på planlagt båt fra Rotterdam.

Var litt uklart i forrige innlegg. Jeg føler meg ganske trygg på at vi får bilene våre i helgen, men jeg føler meg kanskje ikke like trygg på at bilene våre ikke allerede står i Drammen og forsinkelsen i virkeligheten skyldes kapasiteten i utleveringsleddet  til Tesla.

Ro-ro er roll-on roll-off, altså med rampe hvor bilene kjører selv i land. Dette er vel mest vanlig for biltransport, Tesla driver noen ganger å stabler biler i container.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA