Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av PerC, torsdag 05. mars 2015, klokken 23:12

« forrige - neste »

aness

 
Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 17. februar 2015, klokken 00:46
Sitat fra: Thomas M på mandag 16. februar 2015, klokken 23:53
Så hvis du hadde fått bytte din 85 inn i en 85D uten mellomlegg så hadde du beholdt RWD pga frunk size?

Svar ærlig... :)

Vel... S85 vs S85D -> Ja. Hadde det valget da jeg tokk levering. Min bil er en splitter ny en (produsert oktober), med "autopilot" hw. S85/P85 vs P85D -> Mulig en annen diskusjon ja. 4x4 har jeg ikke hatt bruk for, så må i så tilfelle være den økte effekten, og den er følgelig fristende. Men 200k fristende.... nei. Tror i mitt tilfelle ikke det. Men det er en vurdering for den enkelte. Jeg er under 30, og bor i storby med voksne priser på enebolig. Da må man veie slike valg ganske nøye.

Diff mellom S85 og S85D var 25k og 4 mnd leveringstid ved lansering av D, jeg så heller ingen grunn til å vente på D.
Skulle jeg kjøpt i dag hadde jeg sannsynligvis gått for en brukt med lav km (og spart ~80-100k).
Men nå vet jeg jo også hvor kjekk Autopilot HW er, og det er i grunnen en større grunn til å gå for ny bil, for meg ihvertfall.

Jeg tror i grunnen at alle slike diskusjoner kan oppsummeres med at vi alle har ulike prioriteringer, og kjører en nydelig bil.  :D

Martinius

Til trådstarter, har du vurdert å selge reservasjonen din på finn.no? Jeg ser det ikke ligger noen 85D reservasjoner ute til salgs, og jeg lurer selv på om man kan få tett opp mot nybilpris for en flunka ny 85D. Det kommer vel litt an på ekstrautstyret man har valgt hvor lettsolgt den er.

Guybrush

Sitat fra: Toosleezaay på tirsdag 17. februar 2015, klokken 09:35
Til trådstarter, har du vurdert å selge reservasjonen din på finn.no? Jeg ser det ikke ligger noen 85D reservasjoner ute til salgs, og jeg lurer selv på om man kan få tett opp mot nybilpris for en flunka ny 85D. Det kommer vel litt an på ekstrautstyret man har valgt hvor lettsolgt den er.

De ligger her http://www.finn.no/finn/car/import/result?sort=0&carmodelmake=0%2F8078

Epleskreller

Sitat fra: Guybrush på tirsdag 17. februar 2015, klokken 13:40
Sitat fra: Toosleezaay på tirsdag 17. februar 2015, klokken 09:35
Til trådstarter, har du vurdert å selge reservasjonen din på finn.no? Jeg ser det ikke ligger noen 85D reservasjoner ute til salgs, og jeg lurer selv på om man kan få tett opp mot nybilpris for en flunka ny 85D. Det kommer vel litt an på ekstrautstyret man har valgt hvor lettsolgt den er.

De ligger her http://www.finn.no/finn/car/import/result?sort=0&carmodelmake=0%2F8078
Det ligger  bare en 85D der og ser ut som om den ble lagt ut i går til hele 809k.

Jeg vurderer også å kontakte Tesla for å høre om jeg kan kansellere og få igjen depositumet. Alternativet er  å håpe på et salg av "gammel" bil eller nybil.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Mr.Hansen

"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA