Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av PerC, torsdag 05. mars 2015, klokken 23:12

« forrige - neste »

PerC

Vi har i det siste fått gode men overraskende nyheter på hjemmefronten men som samtidig setter vår Tesla bestilling i et noe usikkert lys. Jeg skriver her for å få noen tips om hvordan jeg skal få overtalt min samboer men også meg selv til å selge inn hvorfor vi skal kjøpe en Tesla. Som dere sikkert forsto er min bedre halvdel gravid og med tredje barnet på vei er hun nå veldig usikker i forhold til at denne bilen er stor nok med 3 barnestoler bak samt plass til barnevogn og annen bagasje, har lest at Isofix er installert på alle tre seter, men kun to av tre isofix-fester kan benyttes samtidig!??
Noen her som har erfaring med 3 barnestoler samt plass til barnevogn og annen bagasje?? Kan legge til at vi har bestilt med barneseter bak også som jo gjør at plassen bak blir noe mindre, og i frunken foran er vel plassen mindre enn på vanlig model S? Noen som vet om D``en er kommet til noen butikker i norge så man kan sjekke ut dette selv? På forhånd takk for svar!

Mr.Hansen

Barnesetene bak kan ta helt ut så du få bruke det rommet også.

Du kan bruke 2 barneseter med Isofix og det tredje på du sette fast med belte.

Tror du skal lete lenge etter en 7 seter sedan med så stor plass. Alternativet er en stor bil med 7 seter og de ligger i samme prisklasse, men er mye dyrere å bruke iht drivstoff, bom, årsavgift osv.
Så hvis du kan klare deg med den plassen som finnes i Tesla Model S, er dette en soleklar valg iht økonomi.

Du kan spørre Tesla om du kan gjøre den om til Model X, hvis du kan vente så lenge.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Kristian O

To i vanlig bilstol i baksetet og eldstemann heilt bak? Har man bruk for ekstra bagasjeplass, kan man ha de to yngste barna pluss en voksen i baksetet og eldstemann i bilstol i framsetet (husk å slå av airbag).
Det finnes bilstoler uten isofix også, men trur det blir trangt med 3 skikkelige bilstoler. Anbefaler deg å prøve det ut om du vil satse på det.

Argument for å overbevise samboer: Med Tesla kan barna sitte bakovervendt også når de har passert 25 kg. Alle andre bakovervendte bilstoler har maksvekt på 25 kg eller mindre når de blir brukt bakovervendt. Bakovervendt er VELDIG mye tryggere i en kollisjon enn å sitte fremovervendt. Det finnes masse vidoer på youtube som viser dette, og all forskning tilsier det samme.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Muffinman

Jammen forskjellige de damene. Vi har hatt vår P85 siden oktober 2013. Nummer 3 på vei her også. Meldingen her var noe i retning "jammen glad vi har bestilt en til!". Nå er mine  første to forholdsvis store, men jeg tror ikke dette vil by på problemer. Jeg ville tatt sjansen og prøvd! Og skulle det knipe er det jo plass til barn opp til 6 år i frunken på D også  ;D

Jejl

Vi har to små på 2 og 4 år, og i den siste tiden har minst den ene av dem ønsket å sittet helt bak. Barnevognen får lett plass i frunken eller nedi forran de to bakerste setene. Vi har aldri hatt problemer med plassen i bilen, selv med 6-7 personer i bilen + bagasje.

ducktolate

Bakre rad er vel høydebegrenset og ikke aldersbegrenset. Det er Stein saks papir her i gården når vi kjører til og fra håndball, fotball osv med bilen full av barn. Baksetene er fryktelig populære.

Arntiv

Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Black Lemon

Du får fint store familiebiler med opp til 7 seter for langt lavere pris enn en TMS. Stor usikkerhet rundt Teslas fremtid, ikke minst pga. det kraftige oljeprisfallet kan gjøre Tesla-kjøp meget kostbart. Selv om vi har spesielle regler her i Norge som favoriserer Tesla, er vi ikke frikoblet resten av verden. I USA stuper interessen for el-biler som følge av den lave oljeprisen. Husk, markedet er opptatt av økonomi, ikke av idealisme.

toppi

Vet ikke hvor store de andre barna dine er, men eldste kan kanskje snart sitte på pute? Selv har jeg bare to barn, som har store isofix seter på hver sin side. Har innimellom et 3dje barn med som sitter på pute i midten. Dette går helt fint.

Husk og at model S har 740 L bak, mens MB E-klasse stv har 700 L.
Testlaen har i tillegg plass foran. Her får jeg plass til en hel barnevogn, men har skjønt at frunken blir betydelig mindre med 2 motorer.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

cra

Det burde være fint gjennomførbart, så lenge du ikke går på denne smellen:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

PerC

Sitat fra: toppi på fredag 13. februar 2015, klokken 12:49
Vet ikke hvor store de andre barna dine er, men eldste kan kanskje snart sitte på pute? Selv har jeg bare to barn, som har store isofix seter på hver sin side. Har innimellom et 3dje barn med som sitter på pute i midten. Dette går helt fint.

Eldste er 6 så pute går nok fint ja. Ellers mange gode argumenter her, vi - får - se :-)

krl

Sitat fra: Black Lemon på fredag 13. februar 2015, klokken 12:47
Du får fint store familiebiler med opp til 7 seter for langt lavere pris enn en TMS. Stor usikkerhet rundt Teslas fremtid, ikke minst pga. det kraftige oljeprisfallet kan gjøre Tesla-kjøp meget kostbart. Selv om vi har spesielle regler her i Norge som favoriserer Tesla, er vi ikke frikoblet resten av verden. I USA stuper interessen for el-biler som følge av den lave oljeprisen. Husk, markedet er opptatt av økonomi, ikke av idealisme.
Det gjør kjøpet rimelig utrygt ja... Hvis oljeprisen holder seg på nåværende nivå +- 50%, så forblir drivstoffprisene i USA så lave at elbil blir uinteressant. Og da tviler jeg på at Tesla holder hjulene i gang spesielt lenge.

I denne forbindelse, så er det også verdt å nevne at man mest sannsynlig stiller svakere ved en Tesla-konkurs enn når en annen produsent eller forhandler går konkurs. Ganske enkelt fordi garanti-/reklamasjonskrav kan rettes mot både selger og importør. Når Tesla tar begge rollene, så har man kun én mulighet.

Og det holder forsåvidt at den norske delen av Tesla ryker, noe de fort gjort gjør dersom politikerne slår på mva. til sommeren. Garantireparasjoner uten salg av nybiler er dårlig business!

Muffinman

Sitat fra: Black Lemon på fredag 13. februar 2015, klokken 12:47
Du får fint store familiebiler med opp til 7 seter som er gørr kjedelige å kjøre, har trist utseende og lager masse lyd uten at det bærer framover til langt lavere pris enn TMS.
Rettet litt ;)

Mr.Hansen

Har du prøvd en Tesla Model S PerC?

Hvis ja, så forstår du den førelsen du fikk da, har vi som har en Tesla hver dag...
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

teslAudun

Har selv tre barn:
1 år - spebarnsete, bakovervendt, isofix
5 år - stort barnesete, rettvendt, isofix
8 år - pute i midten, ikke isofix

Stor gammel barnevogn, type simo, går inn bak. De to ekstrasetene baki skrus ut når vi skal på biltur. Hadde tidligere Citroen C5 stasjonsvogn. Tesla har definitivt meget mer plass for bagasje.

Har både vært på biltur i Norge og Danmark med hele familien. Går helt supert :-)
Eneste utfordring var julefeiring, hvor onkler og tanter hadde kjøpt store, volumiøse pakker til barna. Da måtte det pakkes godt  :P
Jan.17  Model S 60, rød

I bestilling: M3
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA