Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av PerC, torsdag 05. mars 2015, klokken 23:12

« forrige - neste »

M@Do

Vi har 3 barn (2,6,8 år) og har 3 barneseter bak. Ikke noe stress og nesten bedre bagasjeplass enn i  stasjonsvognen vi hadde tidligere. Du mister vel litt plass i frunken pga. D'en. Men jeg ville aldri byttet den bort mot noe annet! Har kjørt Tesla'en med barn i over 1 år. Og veldig greit å ha ungene på tredje sete rad når de skal på trening eller henter de møkkete på SFO/barnehage.

sigurdi

Model X blir en bil der målgruppen blandt annet er damer og barnefamilier.
Det blir en genial sete konstruksjon for å gjøre det lettere å sette barn i barnestoler, men dette blir ikke vist før Lanserings eventen.
Annen fordel er at en har tak over hodet når en setter ungene fast.
Vi venter på X pga vi har tre ungdommer og hund der langtur fungerer best uten fysisk kontakt mellom ungdommen.
Har hatt 8 seter i mange år, langtur med 5 seter, har jeg dårlig erfaring med.
Så kan en flytte over kan jo det være en tanke, men lengre ventetid.

Når det gjelder de forsøkene i tråden for advarsel om lave oljepriser i USA, så betyr ikke olje prisen noe serlig på S og X salget, kjøpere i denne prisgruppen bryr seg ikke om bensin koster 2 eller 3 dollar pr gallon.

Men det kan få innvirkning på Gen 3, og er nok en av grunnene til at Tesla nå kommer med stasjonær strøm for hjemmebruk. Da får de flere bein å stå på og Giga fabrikken kan produsere batterier til lagring istede for biler om salget går litt trått i starten.
At oljeprisen skal være lav i 2017, er vel ganske tvilsomt, Norge har allerede begynt å strupe produksjon og andre kommer til å følge etter. Når markedet er større en produksjonen, går prisene opp. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

mr.rs4

Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

MrUnderhill

Vi har 3 barn (0, 3,5 og 5), og kjøpte Model S fordi den forrige bilen ikke hadde plass til 3 barneseter i baksetet. Vi har ett bakovervent sete for den minste (MaxiCosi) og fremovervent for de to største. Det er litt trangt, og alle setene må beltefestes, men det fungerer.

Har også en TFK Joggster Twist barnevogn. Understellet for plass i "frunken" hvis man tar av hjulene. Har alltid fått med oss det vi ønsker når vi skal på langtur, men jeg ville lånt en Model S og forsøkt selv.

PS: D utgaven har mindre "frunk" en vår S85, men får dere ikke inn vognunderstellet vil dere få plass til 2-3 bagger.

B_Tesla

Etter å ha sett frunk på D, er jeg faktisk enda mer glad for at jeg behold min S85 levert i November. Barnevogn i frunk er genialt. Har ikke fått prøvd det selv, men de største Emmaljunga bagene skal gå inn fremme (største vognen du får nesten). Knot, men kjekt for langtur.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

TpGn

Hva du enn gjør, ikke kjøp bil etter hva slags barnevogn du har. Kjøp heller barnevogn etter hva slags bil du har.   ;D
Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

Øyvind.h

Barnevogn-produsenter kan ikke trylle.
Kanskje man skulle tilpasse familien til hva slags bil man vil kjøre :) ?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TpGn

Joda, nesten så. Jeg vurderte sterkt Porsche 911 som familiebil for noen år siden. Det finnes faktisk barnevogner som går i frunk på 911...  8)
Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

Thomas Parsli

Sitat fra: TpGn på mandag 16. februar 2015, klokken 10:36
Hva du enn gjør, ikke kjøp bil etter hva slags barnevogn du har. Kjøp heller barnevogn etter hva slags bil du har.   ;D

Ditto for barneseter!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

B_Tesla

Sitat fra: TpGn på mandag 16. februar 2015, klokken 10:36

Hehe. Vel... Det er da ikke poenget heller. Poenget er at S85/S60 kan mates inn med største barnevognen på markedet i frunk, hvor S85D/P85D aldri vil kunne ta annet enn en dokkevogn inn der. Det legger helt andre muligheter for valg av bil. Det er som at man velger en stasjonsvogn fremfor en sedan, dersom man har behov for lasten. Valg av bil bør ikke være på bakgrunn av type barnevogn nei, men på bakgrund av samlet behov. Mange unges behov er stor lastekapasitet, og fordeling av denne.
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

RunarBT

Eg ville kanskje vurder brukt S85 eller P85 heller enn D modell.  Som folk nevner, frunken blir veldig liten I D versjonene.

Eg blir I hvert fall meir og meir glad I vår P85. :-D

lurium

Så hvis du hadde fått bytte din 85 inn i en 85D uten mellomlegg så hadde du beholdt RWD pga frunk size?

Svar ærlig... :)

Car-El

Sitat fra: Thomas M på mandag 16. februar 2015, klokken 23:53
Så hvis du hadde fått bytte din 85 inn i en 85D uten mellomlegg så hadde du beholdt RWD pga frunk size?

Selv om spørsmålet ikke er adressert til meg så tar jeg meg den frihet til å svare.

Jeg vil ha det lasterommet som er i min Car-El. Om jeg hadde fått betalt for å bytte bil....  Alt har sin pris.  ;)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

B_Tesla

Sitat fra: Thomas M på mandag 16. februar 2015, klokken 23:53

Vel... S85 vs S85D -> Ja. Hadde det valget da jeg tokk levering. Min bil er en splitter ny en (produsert oktober), med "autopilot" hw. S85/P85 vs P85D -> Mulig en annen diskusjon ja. 4x4 har jeg ikke hatt bruk for, så må i så tilfelle være den økte effekten, og den er følgelig fristende. Men 200k fristende.... nei. Tror i mitt tilfelle ikke det. Men det er en vurdering for den enkelte. Jeg er under 30, og bor i storby med voksne priser på enebolig. Da må man veie slike valg ganske nøye.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA