Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av PerC, torsdag 05. mars 2015, klokken 23:12

« forrige - neste »

Kristian O

PerC: Det er anbefalt å bruke beltestol helt til barnet har vokst ut av det (135 cm eller 36 kg), og med god grunn. Eg vil tru at det er mulig å få 2 bakovervendte og en framovervendt bilstol i baksetet om man prøver litt forskjellige stoler.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

PerC

Sitat fra: teslAudun på fredag 13. februar 2015, klokken 14:54
De to ekstrasetene baki skrus ut når vi skal på biltur. Hadde tidligere Citroen C5 stasjonsvogn. Tesla har definitivt meget mer plass for bagasje.

@teslAudun Så ekstrasetene kan bare skrus ut, simple as that?  :)

Trustno1

Sitat fra: PerC på fredag 13. februar 2015, klokken 15:08
Sitat fra: teslAudun på fredag 13. februar 2015, klokken 14:54
De to ekstrasetene baki skrus ut når vi skal på biltur. Hadde tidligere Citroen C5 stasjonsvogn. Tesla har definitivt meget mer plass for bagasje.

@teslAudun Så ekstrasetene kan bare skrus ut, simple as that?  :)

Om du bestiller med de orginalt så kan de enkelt skrus ut ja. Derimot om du kjøper bil uten så kan de ikke enkelt  ettermonteres, siden det er gjort modifikasjoner på bilen strukturmessig for å ivareta sikkerheten.

PerC

Sitat fra: Kristian O på fredag 13. februar 2015, klokken 15:00
PerC: Det er anbefalt å bruke beltestol helt til barnet har vokst ut av det (135 cm eller 36 kg), og med god grunn. Eg vil tru at det er mulig å få 2 bakovervendte og en framovervendt bilstol i baksetet om man prøver litt forskjellige stoler.

Det er sant, jeg blir nok nødt til å ta med samboer til Tesla og få sjekket dette ut i praksis.

Mr.Hansen

"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"



lurium

Ligger bilder allerede på forumet der folk har 3 barneseter i en model S.
Da er det plass til 5 barn!! :)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7385.0.html



Hva bil er det din kone ønsker seg da som har bedre plass enn Model S? :)
Har selv BMW 5-serie og teslaen er jo større og har bedre plass til barn pga barneseter bak etc.

PerC


lurium

Faktisk så vil jeg påstå at det er et motsatt problem med Model S, den er "for bred".
Dvs vanskelig å parkere på kjøpesentre... (for vår kjære bedre halvdel...).

Men det gir god plass, den er jo 10cm bredere enn fks 5-serie bmw.

TpGn

Vi har tre barn (1, 3 og 5 år) og vurderte sterkt å kjøpe TMS i 2013. At det er plass nok i en Model S til en familie på 5 er jeg overbevist om. For oss var det andre vurderinger som førte til at vi valgte å reservere Model X i stedet. Barnesetene i trunk er noe av det proffeste jeg har sett på barnestolfronten, de virker knallbra. Det som plagde meg var inn- og utlasting av barn i disse setene. Den eneste måten jeg klarte å gjøre det på (uten å overbelaste ryggen) var å sette en fot inn i trunk og så løfte barnet inn og sette på seler. Store barn klarer sikkert dette selv vil jeg tro, men hvordan kommer de seg inn i trunk uten å skade lakken på bilen? Uansett var dette en temmelig slitsom manøver og med bil som blir skitten etter ti meter i saltsørpa her på østlandet, så ville jeg konstant hatt veimøkk på knærne ved plassering av barn i trunk. Normalt ville jeg dermed heller hatt barna i barnestoler i baksetet.

Det er helt sikkert null problem å finne tre barnestoler som kan sikrest godt ved siden av hverandre i baksetet på Model S. Det som imidlertid er problemet med denne løsningen er at bakdørene på Model S ikke er spesielt store. Bilen er dessuten temmelig lav. Vi hadde Mercedes E-klasse tidligere og der var det langt enklere å komme til med barn i baksetet. Nå kjører vi Nissan Leaf som ventebil og får plass til hele familien i den, selv om minstejenta må sitte framme. Min erfaring er at det er langt enklere adkomst til barnesetene i baksetet på Leaf'en enn det er på Model S (enklere enn på E-klassen også for den saks skyld). Mye av dette skyldes naturligvis at Leaf'en er høyere. I hverdagen med mye inn- og utlasting av barn er dette viktigere enn man skulle tro. Barna skal sikres godt og god adkomst gjør dette langt enklere.

Model X er en bil som er skreddersydd for målgruppen jeg befinner meg i. Hengerfeste er viktig for meg, men ikke avgjørende. At det er plass til 7 voksne pluss bagasje er også en fordel sammenlignet med Model S. Men inn- og utlasting av barn kommer til å være suverent i denne bilen, det er jeg overbevist om. Jeg har kjørt en del moderne minivans med familien i USA og de er suverene på dette området. Model X blir bedre!

Så dersom ikke takboks er et must for deg, mener jeg at valget bør være enkelt. Men det beste du kan gjøre er å bestille prøvekjøring hos Tesla og ta med en eller flere unger. Prøv selv og se om den passer, for ventetiden på MX har vært lang og sånn sett kan det godt være at Model S er å foretrekke...  :P
Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

cirys1

Sitat fra: Thomas M på fredag 13. februar 2015, klokken 18:16
Ligger bilder allerede på forumet der folk har 3 barneseter i en model S.
Da er det plass til 5 barn!! :)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7385.0.html



Hva bil er det din kone ønsker seg da som har bedre plass enn Model S? :)
Har selv BMW 5-serie og teslaen er jo større og har bedre plass til barn pga barneseter bak etc.
Viss man ser på størrelsen på disse setene så VET man med engang at det ikke er hentet ifra Norge, i utlandet er det derimot helt akseptabelt at man sitter i foroverlente stoler ifra 1 år. Disse er nok mest sannsynlig beregnet for 0-12 måneder og forover, for nok mange skeive blikk med disse ja..  :P

Jejl

Sitat fra: TpGn på fredag 13. februar 2015, klokken 19:29
Vi har tre barn (1, 3 og 5 år) og vurderte sterkt å kjøpe TMS i 2013. At det er plass nok i en Model S til en familie på 5 er jeg overbevist om. For oss var det andre vurderinger som førte til at vi valgte å reservere Model X i stedet. Barnesetene i trunk er noe av det proffeste jeg har sett på barnestolfronten, de virker knallbra. Det som plagde meg var inn- og utlasting av barn i disse setene. Den eneste måten jeg klarte å gjøre det på (uten å overbelaste ryggen) var å sette en fot inn i trunk og så løfte barnet inn og sette på seler. Store barn klarer sikkert dette selv vil jeg tro, men hvordan kommer de seg inn i trunk uten å skade lakken på bilen? Uansett var dette en temmelig slitsom manøver og med bil som blir skitten etter ti meter i saltsørpa her på østlandet, så ville jeg konstant hatt veimøkk på knærne ved plassering av barn i trunk. Normalt ville jeg dermed heller hatt barna i barnestoler i baksetet.

Det er helt sikkert null problem å finne tre barnestoler som kan sikrest godt ved siden av hverandre i baksetet på Model S. Det som imidlertid er problemet med denne løsningen er at bakdørene på Model S ikke er spesielt store. Bilen er dessuten temmelig lav. Vi hadde Mercedes E-klasse tidligere og der var det langt enklere å komme til med barn i baksetet. Nå kjører vi Nissan Leaf som ventebil og får plass til hele familien i den, selv om minstejenta må sitte framme. Min erfaring er at det er langt enklere adkomst til barnesetene i baksetet på Leaf'en enn det er på Model S (enklere enn på E-klassen også for den saks skyld). Mye av dette skyldes naturligvis at Leaf'en er høyere. I hverdagen med mye inn- og utlasting av barn er dette viktigere enn man skulle tro. Barna skal sikres godt og god adkomst gjør dette langt enklere.

Model X er en bil som er skreddersydd for målgruppen jeg befinner meg i. Hengerfeste er viktig for meg, men ikke avgjørende. At det er plass til 7 voksne pluss bagasje er også en fordel sammenlignet med Model S. Men inn- og utlasting av barn kommer til å være suverent i denne bilen, det er jeg overbevist om. Jeg har kjørt en del moderne minivans med familien i USA og de er suverene på dette området. Model X blir bedre!

Så dersom ikke takboks er et must for deg, mener jeg at valget bør være enkelt. Men det beste du kan gjøre er å bestille prøvekjøring hos Tesla og ta med en eller flere unger. Prøv selv og se om den passer, for ventetiden på MX har vært lang og sånn sett kan det godt være at Model S er å foretrekke...  :P
Når jeg fester minstemann (2år) i trunken har jeg ikke bare en fot innenfor, jeg går rett og slett helt inn i bilen (ihvertfall når det regner), setter meg ned og fester ungen. Det er den enkleste plassen i bilen å plassere et barn synes jeg.

jkirkebo

Sitat fra: TpGn på fredag 13. februar 2015, klokken 19:29
Vi har tre barn (1, 3 og 5 år) og vurderte sterkt å kjøpe TMS i 2013. At det er plass nok i en Model S til en familie på 5 er jeg overbevist om. For oss var det andre vurderinger som førte til at vi valgte å reservere Model X i stedet. Barnesetene i trunk er noe av det proffeste jeg har sett på barnestolfronten, de virker knallbra. Det som plagde meg var inn- og utlasting av barn i disse setene. Den eneste måten jeg klarte å gjøre det på (uten å overbelaste ryggen) var å sette en fot inn i trunk og så løfte barnet inn og sette på seler. Store barn klarer sikkert dette selv vil jeg tro, men hvordan kommer de seg inn i trunk uten å skade lakken på bilen?

Akkurat det er ikke noe problem, bare å legge på klar folie.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

teslAudun

Sitat fra: PerC på fredag 13. februar 2015, klokken 15:08
Sitat fra: teslAudun på fredag 13. februar 2015, klokken 14:54
De to ekstrasetene baki skrus ut når vi skal på biltur. Hadde tidligere Citroen C5 stasjonsvogn. Tesla har definitivt meget mer plass for bagasje.

@teslAudun Så ekstrasetene kan bare skrus ut, simple as that?  :)

Jepp, to torx-skruer. T45.
Jan.17  Model S 60, rød

I bestilling: M3
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA