Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EV2009 og EVS24

Startet av BauDemo, tirsdag 05. mai 2009, klokken 19:07

« forrige - neste »

Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lynet

Det samme har jeg observert på EV-monitor. Men spørsmålet er hva som er normalt temp ved 10A lading og ca 15 grader utetemp?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

Sitat fra: Ken på fredag 18. september 2009, klokken 21:04
Takk og lagt inn til Wikien
Forsåvidt greit, Ken. Jeg har ikke lagt ut noen data på grunnlag fra bare én bil fordi jeg ikke vet om det er gjennomsnittlige.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Sitat fra: Lynet på lørdag 19. september 2009, klokken 10:36
Det samme har jeg observert på EV-monitor. Men spørsmålet er hva som er normalt temp ved 10A lading og ca 15 grader utetemp?
Underforstått (fra min side) at temperaturen synker når viftene starter, altså ikke over 45 grader under lading.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

For sånne parametrer kan vi registere dem under diskusjons siden og oppdatere gjennomsnitt etter hvert til å få et riktig tall. Jeg selv har aldri sett temperaturer i 50 grader.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lynet

Jeg har problemer med å få synket min Palm M515 slik at jeg får EV-monitor inn på den. Jeg får beskjed om at det er ukjent USB-enhet!
Kjører EV-monitor fra MMC-kortet så det går greit, men det kunne vært kjekt å få synk til å virke også. Noen som har tips?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Ken

#66
Sjekk at du har riktig konto/ bruker på topp høyre siden av nedlastnings side. Skal viser EV monitor og ikke din personlig greie. Jeg gjorde detsamme og fikk ikke oppdatert programvarer fra Nikolay.

Prøv en annen datamaskin hvis ikke USB blir godtatt. Jeg opplever stadig feil med USB enheter.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lynet

Etter å ha fjernet programmet, slettet alle filene for palm i programfiler installerte jeg programmet igjen.
Og jeg fikk synk til å virke  :)
Men hvor lenge var Adam i paradis, på forsøk 2 klikken den igjen  :(
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

Sitat fra: Lynet på mandag 21. september 2009, klokken 18:39
Jeg har problemer med å få synket min Palm M515 slik at jeg får EV-monitor inn på den. Jeg får beskjed om at det er ukjent USB-enhet!
Noen som har tips?
Windows har en merkelig funksjon: når en enhet først er brukt på en USB-port må samme port benyttes hver gang. Det har ikke noe å gjøre med EV Monitor i det hele tatt. En USB ekspander (flere porter koblet til én port på PC'n) kan funke noen ganger, andre ikke.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Elmo

Sitat fra: Lynet på mandag 21. september 2009, klokken 18:39
Jeg har problemer med å få synket min Palm M515 slik at jeg får EV-monitor inn på den. Jeg får beskjed om at det er ukjent USB-enhet!
Noen som har tips?
Jeg har en USB harddisk som nekter å fungere hvis det er andre USB-enheter tilkoblet PCen.
Har du feks en USB-printer så prøv å ta ut den også.
Sitat fra: El rayo på mandag 21. september 2009, klokken 23:09
Windows har en merkelig funksjon: når en enhet først er brukt på en USB-port må samme port benyttes hver gang. Det har ikke noe å gjøre med EV Monitor i det hele tatt. En USB ekspander (flere porter koblet til én port på PC'n) kan funke noen ganger, andre ikke.
Akkurat det sies vel best på en annen måte. Når du installerer en USB-enhet så konfigureres bare den eksakte porten for enheten. Putter du så enheten i en annen port så må den installeres igjen (Utrolig irriterende!).

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

hkaspenberg

Sitat fra: Lynet på mandag 21. september 2009, klokken 21:29
Etter å ha fjernet programmet, slettet alle filene for palm i programfiler installerte jeg programmet igjen.
Og jeg fikk synk til å virke  :)
Men hvor lenge var Adam i paradis, på forsøk 2 klikken den igjen  :(
Hvilken versjon av Windows kjører du på? Jeg har ikke hatt noen problemer med XP, men hatt problemer på en annen maskin med Vista.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Lynet

Jeg kjører XP pro , maskinen er ikke tilkoblet annet enn trådløst nett.

Og kabelen ble ikke tatt ut sist jeg prøvde. Altså samme USB-port.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

Da har ikke jeg noen flere tips.

Min PC har minnekort-inngang; jeg setter minnekortet rett i PC'n og kopierer data med to åpne utforskere, 1 gang i måneden. Fungerer prikkfritt.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Lynet

Da er årsaken til problemer med HotSync funnet, det er kontakten i bunnen av Palmen som er problemet. Nikolay kunne fortelle at han også har hatt problemer med enkelte kabler. Og de fleste med SonyEricsson kjenner nok til kontaktproblemer på den type kontakter som er på Palm.
Men forsiktig trykking på de fjærbelastede pinnene på kontakten med fingeren, og forsiktig bruk av elektrorens kan hjelpe her (biltema 36-457 www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=633&iItemId=155524).
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

#74
Sitat fra: Lynet på søndag 18. oktober 2009, klokken 15:32
det er kontakten i bunnen av Palmen som er problemet.

En slik holder/solskjerm vil sikkert også hjelpe.

Kan bestilles hos Think her på forumet, ev. mob 91518255

Printes ut på 3D printer etter behov.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA