Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EV2009 og EVS24

Startet av BauDemo, tirsdag 05. mai 2009, klokken 19:07

« forrige - neste »

Lynet

#15
Jeg har nå kjørt med Palm i en uke, må bare rose dette produktet  :)
Den har rask reaksjonstid, og skjermen er meget god å lese. Faktisk merker man at den skifter farge uten å sitte å følge med på den direkte.

Det absolutt beste med palm er loggefunksjonen. Man har da full oversikt over parametrene i ettertid  :)

Jeg vurderer dette festet fra Clasern: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=55541289 bredden skal holde.

Festet fra Clasern passet bra :) og det må være lang arm.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

BauDemo

Thank you all! Glad it is useful!

I did try the placement to the right and have mixed feelings about it. I am attaching a photo.

I am also thinking about constructing a bracket out of aluminum sheet, but I like the idea of the magnetic holder, this way when I park, I could just put it in the door side pocket, and not worry about someone breaking in the car.

Now when I can actually see the current drawn, I try to play a game and guess what the value of the current is. I am still amazed how hard it is for me to guess that. In a gas car one can tell by the vibrations and rpms... but with the Think I have very hard time guessing what is the energy consumed at particular moment.

laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

El rayo

#17
I've mine set up like so:
B1 Parameters I wish to monitor while driving.

The 4 big squares:
Upper left: Batterispenning
Center left: Spenning 12V batteri
Upper right: Batteristrøm
Center right: Batteri temp maks

The 3 small squares:
Lower left: radiatorvifter (off/on)
Lower center: Redusert effekt
Lower right: Batteri temp gjennomsnitt

B2 Batterihistorikk:
The 4 big squares:
Upper left: Overladet etter vannfylling
Center left: Totalt ladet
Upper right: Feil (nei/ja)
Center right: Totalt forbrukt

The 3 small squares:
Lower left: Batteritemperatur over 35 grader
Lower center: Batteritemperatur over 45 grader
Lower right: Batteritemperatur over 55 grader

Det er i grunnen det jeg trenger og jeg har brukt bare halvparten av mulighetene for direkte tilgang.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Sitat fra: Lynet på mandag 27. april 2009, klokken 22:20
Festet fra Clasern passet bra :)
Det er akkurat der jeg tenkt å plassere Th!nkEVmonitor. Kjøpte du kort eller lang arm?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Det ser ut som dere kjører pirat drosje til helgene!

Godt at dere er fornøyde. Kom med flere tilbakemeldinger.

Har noen fått det instrumentet fra Arne Magnus/ Euromatic enda??
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lynet

Sitat fra: Ken på onsdag 29. april 2009, klokken 10:16
Det ser ut som dere kjører pirat drosje til helgene!

Bare vent til BauDemo kommer med Palm tli Paktrakr, da blir det telefon, Paktrakr og to stk Palm rundt instrumentene  ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

cra

Sitat fra: Lynet på onsdag 29. april 2009, klokken 19:38
Bare vent til BauDemo kommer med Palm tli Paktrakr, da blir det telefon, Paktrakr og to stk Palm rundt instrumentene  ;D

Fra da av kommer bilen til å gå under navnet "Den Elektriske Romferga"  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

El rayo

Sitat fra: Lynet på mandag 27. april 2009, klokken 22:20
Festet fra Clasern passet bra :) og det må være lang arm.
Kjøpte #22-178 på Biltema. Der følger det med både lang og kort arm, men den lange er litt kortere enn din, ser det ut for. 
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

BauDemo

I got both the biltema and the clasohlson holders. I chose to go with the clasohlson one - the biltema one was a little too tight for the cable.
I am posting screenshot of the mounting.
Couple of screenshots of the improved interface custom designed font for the parameters.
There are also some fixes and some more new features.

laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

hkaspenberg

An alternative fastening method might be industrial strengt velcro, as these: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53974117
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Lynet

Et tips for tilkopling av EV-monitor til 12V:
Bruk ledningen til vannpumpen som spenningsforsyning, da slipper man at Palmen står og trekker fra 12V-batteriet når det ikke skjer noe. Det vil også bli lengre mellom hver gang BMS starter DC-DC og vannpumpen.

Plussledningen til USB-laderen koples til grønn ledning under releplaten, gods kan man kople til en skrue i karosseriet.

Palmen vil da lades hver gang vannpumpen starter.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

Sitat fra: Lynet på lørdag 06. juni 2009, klokken 21:43
Et tips for tilkopling av EV-monitor til 12V:
Bruk ledningen til vannpumpen som spenningsforsyning,
Hittil har jeg brukt EV Monitoren bare med det innebygde batteriet i Palm og ved et par tilfeller har den skrudd seg av fordi batteriet var utladet.
Har du merket noe til forstyrrelser/støy på grunn av 2 jordforbindelser?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Baltor

Trist syn i dag tidlig: Sidevinduet på Thinken var knust og Palmen borte.   >:( >:(
Temmelig frekt og dristig tyveri, bilen var parkert rett utenfor, vi sov med åpne vinduer, de samme gjorde naboene.
Tipper at en eller annen blir skuffet i dag, en gammen Palm gir vel ikke så mye penger i kassen. ;D
Heldigvis er det bare vinduet som er knust, ikke noe hærverk eller andre ødeleggelser.
---------------
12 v supply: På Claes Ohlson kan man kjøpe en 12v 1 til 3 fordeler, med innebygget usb utgang.
(12 til 5 v dc-dc) Den koster 98 kroner. Denne kan kobles sammen med usb pluggen på kabelen Nikolai sendte med, dermed blir det kontinuerlig ladig og strømforsyning, uten at en trenger bytte kabelen/pluggen under Palmen.
I oppsettet på Palmen kan en velge om den skal slå seg av eller ha "always on i craddle". Hvis en velger det siste blir den stående på når en går fra bilen. (tror ikke den trekker mye strøm, men har ikke målt)
Til El Rayo: Det innebygde batteriet varer vel ikke ikke lenge nok hvis du bruker den med bakgrunnsbelysning?
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

BauDemo

This is really sad Baltor!
Two weeks ago on saturday night someone moved my car on the sidewalk. No serious damage, but very bad feeling.
I can help you with the palm, but have no idea about the window.
I always put the palm in the dorr's pocket when I leave the car for more then 15 min.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

hkaspenberg

Sitat fra: Baltor på søndag 07. juni 2009, klokken 10:17
Trist syn i dag tidlig: Sidevinduet på Thinken var knust og Palmen borte.   >:( >:(

Veldig trist, og ikke minst tåpelig - når tyven oppdaget hva han hadde tatt ble den sikkert bare kastet vekk.

En annen ting: Gjør det noe om kabelen står permanent plugget i ICANN-kontakten (eller hva den heter) ? Vil dette tappe 12V batteriet nevneverdig?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA