Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sikkerhetspakke nå standard, tilbakebetales denne til de som har bestilt?

Startet av Bjoris, torsdag 05. mars 2015, klokken 17:30

« forrige - neste »

Bjoris

Noen andre som opplever dette? Det er som pådraget er ujevnt. Jeg kan ikke se det på effektmåleren, men en kjenner det ganske godt, i starten lurer en på om det er innbillning, men det er ganske tydelig om en ligger med jevnt pådrag en stund mellom 5-20 kw, det skjer periodevis i ett sekund eller så, kanskje er gang pr minutt i snitt.

Jeg har kjent det før og da kun på fuktig underlag, så mener jeg at det var borte, men det var tydelig tilbake nå etter service, der har jeg fått SW 2.2.140. har ikke fått prøvd den på tørt underlag enda...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bjoris

Har prøvd med kondensfjerner, uten at det hjalp:) Tydeligvis litt  sjeldent siden lite respons, hmm. Lurte sist på om det var bremsene som la ser inntil for å tørke klosser og skiver siden det bare skjedde på våt vei, men leste ett sted at dette ikke skjer
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

mj

Jeg har hatt noe av det samme tidligere og i dag på vei til jobb var det tilbake. Sist kunne jeg ikke se det på effektmåleren, men i dag kunne jeg se at det var et lite utslag flere av gangene. Kjørte med cruise og det var lett yr og fuktig veibane. Mulig det kan være fukt inni fordelerlokket   :o
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Bjoris

I dg merket jeg ikke noe til dette, det var fuktig, men ikke våt vei... Hmmm
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

RaBalder

>Bilen "lugger" under kjøring med moderat pådrag

Dra på litt mer  ;D  ;D  ;D

Jimpec

Dette er et kjent problem og har vel vært oppe her tidligere. (Fusking var vel ordet sist gang..)

Jeg hadde dette på min P85+ også. Både ny og gammel DU. Veldig irriterende faktisk. Opplevde det mest i slak oppoverbakke ved kald motor.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

mj

Sitat fra: bjoris på fredag 13. februar 2015, klokken 08:32
I dg merket jeg ikke noe til dette, det var fuktig, men ikke våt vei... Hmmm
Ringte Tesla i dag ang dette da det også lugget en del på vei hjem i fra jobb. Forklaringen er enkel, en del av bilene har noe de kalte brakewipes e.l. Dvs at bilen tørker av bremsene under kjøring i regnvær. Systemet blir aktivert av vindusviskerne. Så lenge viskerne går vil bilen ''tørke'' av bremsene med jevne mellomrom. Ca hvert halvannet minutt trodde han jeg pratet med. Noe som stemmer omtrent med min opplevelse.

Regner med at dette også er en av årsakene til at strømforbruket øker en del i regnvær og ikke bære økt rullemotstand.

Det var vært en del småfix/justeringer av dette systemet ved de forskjellige SW-oppdateringene.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Jimpec

Tja.. Jeg kjøper ikke den helt..
Jeg bruker nesten aldri vindusvisker med mindre jeg virkelig må, og rykkingen har jeg hatt langt oftere enn viskerne har vært i bruk.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

amund

Kanskje du har fylt vekselstrøm!?  :D

Cruisekontrollen har alltid vært litt luggete, hvis det er den du opplever. Jeg har også merket heftig lugging i ca gangfart (med creep) og spesielt fra gangfart ned til stopp.

Når det gjelder tørking av bremser, har vi ikke nettopp konkludert med at både bmw og mercedes har hatt dette som en egen kjempegimmick med stor reklamekampanje for 10 år siden, og en av dem kutta det ut av uvisse årsaker? Har Tesla virkelig putta dette i software uten å sagt det til noen annen en én ansatt? Jeg spurte om fastrustede bremser sist service og fikk beskjed om at jeg burde skru regen til low på høst/vinter. Og at store bremser 'er sånn'. Jeg har også fått følelsen av at snittforbruk har gått drastisk ned etter jeg fikk 2.2.140, men utelukker foreløpig ikke verken placebo, tilfeldigheter eller vær.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

tSla

Har definetivt lagt merke til "lugging" jeg også. Merket det best sist jeg kjørte i regnvær. Følest ut som den bremseeffekten man får om man kjører i vannfylte spor. Jeg lurte lenge på om det var det som gjorde det, at veibanen var fylt med vann, en liten "vannsamling". Men om bremsene kniper for å rense de for vann kan jeg forstå det. Men det skjer ikke så ofte som andre opplever det.
Tesla Model S P85+

Leif1

Jeg kan skjønne dette med bremsetørking på de nyeste, med Acc og annen hardware, men ikke på våre gamle uten denne type bremsestyring.
Konvertitt fra S til X

RonnyØ

Sitat fra: mj på fredag 13. februar 2015, klokken 22:37
Sitat fra: bjoris på fredag 13. februar 2015, klokken 08:32
I dg merket jeg ikke noe til dette, det var fuktig, men ikke våt vei... Hmmm
Ringte Tesla i dag ang dette da det også lugget en del på vei hjem i fra jobb. Forklaringen er enkel, en del av bilene har noe de kalte brakewipes e.l. Dvs at bilen tørker av bremsene under kjøring i regnvær. Systemet blir aktivert av vindusviskerne. Så lenge viskerne går vil bilen ''tørke'' av bremsene med jevne mellomrom. Ca hvert halvannet minutt trodde han jeg pratet med. Noe som stemmer omtrent med min opplevelse.

Regner med at dette også er en av årsakene til at strømforbruket øker en del i regnvær og ikke bære økt rullemotstand.

Det var vært en del småfix/justeringer av dette systemet ved de forskjellige SW-oppdateringene.
Jeg merket dette ganske godt på forrige SW, mens nå har det blitt noget bedre.
Husqvarna Automower 320

Bjoris

Jeg ha fått nye klosser og skjold så bremse-effekt e mye bedre så det kan jo vær grunnen da. Kanskje denne sensoren med viskerene er på selv om en ikke bruke viskerene, jeg trodde en hadde konkludert med at det ikke var noe slikt system på TMS, men det må nesten være slik for de skje aldri når det ikke regner... Dette skulle jeg gjerne fått skrudd av...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Ebbe

Vi har også opplevd denne "luggingen" under kjøring med lite eller ingen pådrag. Siste dager har dette skjedd samtidig som hovedskjerm har blitt svart! Tidligere opplevde vi dette to ganger der bilen "stoppet" for oss i mange sekunder, veldig ubehagelig opplevelse. Tesla har undersøkt uten å finne et svar dessverre!
P39240

Bjoris

Høres ikke ut som et samme, dette skjer aldri uten at det det regner
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA