Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enkeltfase veggboks lader - maks 13 Ampere!?

Startet av Oreo, torsdag 05. mars 2015, klokken 16:02

« forrige - neste »

Oreo

Skal kjøre tur retur Trh-Verdal i morgen og konemor kom hjem med et velbrukt batteri i kveld. Ser det er kommet opp 22kW (og Chademo) mulighet ved Kiwi på Levanger. Har noen testet denne, og kan det bekreftes at en kan satse på dette som en backup? Regner med det er Fortum sine slik de har satt opp utenfor Kiwi på TILLER:

Tar litt juice på Klett i kveld for å spe på noen elektroner da jeg kun har 16A hjemme.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Leif1

Med juice fra Klett og påfyll i natt har du jo full tank i morgen tidlig. Jeg kjører rett som det er tur retur Trondheim-Steinkjer uten påfyll. Niks problem. Det strekket der er "billig" å kjøre. Flatt terreng og passe fart. Fin temperatur også i disse dager.
Konvertitt fra S til X

Oreo

Ja, med litt Klett-Juice i kveld er det ingen problemer, men var egentlig ikke så sugen på å ta turen ut bare for noen kW.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Pompel

Hadde de bare fått fingern ut på Magneten så hadde vi fått 22kW-lader fra TOCN der også ::)

Ikke testet på Kiwi, var ikke klar over at de har fått opp ladere der heller. Får vel teste en dag
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Leif1

Magneten hadde gjort seg å få ferdig ja.
Midt i løypa på en langtur jeg kjører med jevne mellomrom.

Hører du oss Odd?
Konvertitt fra S til X

Cowboystrekk

Ikke testa Kiwi, men så den var operativ her om dagen, 20 minutter gratis og :) Men gidder ikke bruke den siden jeg har enkeltlader. 2,50 pr minutt blir litt drøyt da...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA